پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۴۲۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله سیزدهم فرودین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه صدها فروند موشک و پهپاد را به سمت اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.عملیات وعده صادق با مرز یا رسول الله ،از قرارگاه نبی اکرم، راهبری شد. دو مقام آمریکایی گفتند که موج حملات سه گانه( پهپادی، محور مقاومت، موشکی) که از سوی ایران به سمت اسرائیل آغاز شد، حدود پنج ساعت به طول انجامید.مقامات اسرائیلی اعلام کردند که پرتاب هواپیماهای بدون سرنشین به سمت سرزمین‌های اشغالی نه تنها از سوی ایران، بلکه از سوی دیگر کشورهای اطراف رژیم صیهونیستی نیز صورت می‌گیرد.نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به‌سمت اسرائیل شلیک کرده است.این اولین باری است که ایران از خاک خود علیه اسرائیل حمله می‌کند.در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات سه کشور انگلیس، فرانسه، آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان، سفرای این کشورها به وزارت امور خارجه احضار شدند.

شعار سال: پیرو حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل ، یک مقام نظامی دست اندرکار این حمله موشکی اعلام کرد،عملیات وعده صادق با مرز یا رسول الله ،از قرارگاه نبی اکرم، راهبری شد و همه اهداف موشکی و پهپادی عملیات ایران در مناطق اشغالی،نظامی بوده است. عملیات با مجوز شورای عالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت ارتش و راهبری سپاه پاسداران اجرایی گردید. خبر عملیات در ساعات انتهایی شنبه شب بشکل رسمی از شبکه خبر اعلام شد( حمله قبل از ساعت ۱۱ شب انجام شده بود).

حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل: کشتن مار در لانه اش ، هم جرات می خواهد و هم  سبب عبرت می گردد

تعداد بازدید : 4

با آغاز پاسخ نظامی ایران به رژیم اشغالگر اسرائیل ( گویا حمله موشکی اول از ارومیه به اسرائیل صورت پذیرفته است) ،آسمان پانزده کشور کلیر اعلام شد. وزیر حمل و نقل عراق شنبه شب از بسته شدن حریم هوایی و توقف پرواز در آسمان این کشور خبر داد. این تصمیم بعد از رؤیت پهپاد‌های ایرانی در آسمان عراق گرفته شده است. دولت اردن نیز همزمان با انتشار گزارش‌هایی از شروع عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل، حریم خود را بست و پرواز‌ها را کلا کنسل کرد. شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد از ساعت ۱ بامداد حریم هوایی در اراضی اشغالی بسته خواهد شد. بر اساس اعلام این رسانه، فرودگاه بن گوریون تل آویو در ساعات اولیه بامداد به مدت ۳ ساعت تعطیل خواهد شد. منابع نظامی عبری زبان در حدود ساعت ۱۱ شب روز شنبه به وقت محلی به نقل از نیروهای نظامی اسراییل (IDF) اعلام کردند که ۳۳۱ پهپاد و موشک به سوی اسراییل شلیک شده است(۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین در سه مرحله مشتمل بر حمله پهپادی، محور مقاومت و حملات موشکی و در عرض پنج ساعت).پهپادهای ایرانی هر کدام به ۲۰ کیلوگرم (۴۴ پوند) مواد منفجره مجهز شده بودند.

لازم به توضیح است که اسرائیل دارای چند سامانه دفاعی شامل سامانه‌های پدافند هوایی کوتاه برد (گنبد آهنین)، میان برد (فلاخن داوود) ، برد بلند (ختس یا پیکان) و گنبد دریایی C بوده و همچنین از جنگنده‌های اف ۳۵ برای هدف قرار دادن موشک‌های کروز نیز استفاده می‌کند، اما این سیستم دفاع موشکی اسرائیل توان حمله چندین باره در روز و برای مدت حدود یک هفته به بالا را ندارد.شبکه الجزیره قطر در گزارشی به بررسی انواع موشک‌ها و پهپاد‌هایی پرداخته که در پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تعداد بازدید : 7
 
برای آشنایی بیشتر با توان دفاعی ایران و فهم بهتر موضوع درگیری ایران و اسرائیل ، لازم است در خصوص برخی از خریدهای نظامی ایران هم بدانیم. سرهنگ دیوید دس روش، نظامی آمریکایی ضمن اشاره به تحلیل آمریکایی‌ها درباره لیست خرید تسلیحات روسی و چینی که ایران در نظر دارد سفارش دهد، به تحلیل فنی روند ساخت تسلیحات در ایران پرداخته است. او در بخشی از تحلیلش می‌گوید: «ایران نشان داده با خرید شمار اندکی از جنگ افزار، می‌تواند آنها را حتی از اصل خودشان بهتر تولید کند.
تعداد بازدید : 4
یکی از چالش‌های موشک‌های بالستیک، بارگذاری آن‌ها روی لانچرهاست. با توجه به ابعاد و وزن این موشک‌ها، این پروسه زمانبر است؛ اما ایران از چند سال پیش سامانه بارگذاری سریع و شلیک رگباری موشک بالستیک را عملیاتی کرده (قطار موشکی) که سرعت پرتاب موشک را به شدت افزایش داده است.

حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل: کشتن مار در لانه اش ، هم جرات است و هم  سبب عبرت می گردد

مهدی جهاتیغی در خبرگزاری فارس از مختصات حمله ایران به اسرائیل نوشته بود:

یک: ایران به دنبال انتقامی هست که افکار عمومی داخلی و خارجی با انجام آن قانع شوند. قانع شدن به این معنا که این انتقام جنبه پنهان مانند گذشته نخواهد داشت و افکار عمومی ابعاد و چگونگی آن را اطلاع پیدا خواهند کرد.
دو: عملیات انتقام تابلویی کاملا ایرانی خواهثد داشت. تابلو ایرانی عملیات انتقام با این گزاره که محور مقاومت ممکن است به عنوان مکمل عملیات یا بخشی از از عملیات فریب اولیه و یا جغرافیای تهاجم باشد، در تضاد نیست.
سه: انتقام ایران این بار ایجاد بازدارندگی را ویژه‌تر دنبال می‌کند. اما نکته مهم این است که نوع عملیات و نه لزوما شدت آن نحوه رسیدن به بازدارندگی ترسیم خواهد کرد. انتقال پیام از شدت انتقام در ایجاد محاسبات بازدارندگی گاهی مهمتر است.
چهار: شدت و نوع عملیات ایران تکمیل کننده پازل رژیم صهیونسیتی یعنی کشاندن ایران به جنگ منطقه‌ای یا درگیر کردن آمریکا نخواهد بود. این هدف گذاری البته به معنایی عدم دردآور بودن عملیات انتقام یا عدم آمادگی ایران برای سناریوی‌های احتمالی نخواهد بود.
پنج: عملیات انتقام چند مرحله‌ای خواهد بود. یعنی مرحله اول انتقام قطعی هست و در صورت واکنش متقابل رژیم صهیونسیتی در صورت نیاز مراحل دوم، سوم و چهارم نیز ادامه پیدا خواهد کرد. این مراحل هم اکنون روی میز تصمیم گیری ارشد نظامی ایران جمع‌بندی و در حال نهایی شدن هست و به طرف مقابل نیز ابعاد آن مجددا گوشزد خواهد شد.
شش: با توجه به سطح آماده باش اسرائیل، عملیات انتقام ایران یا باید با یک یا چند فریب عملیاتی اولیه برای تسهیل عملیات اصلی انتقام اتفاق بیافتد و یا نوع عملیات ترکیبی بشود. جدید، متفاوت، ناشناخته، غافلگیرکننده، شدت و شبیخون بودن عملیات انتقام، نیز گزینه‌های جدی‌تر هر زمان دیگری روی میز ایران هست.

در ساعات اولیه بامداد امروز ، صدها فروند پهپاد و موشک وارد فلسطین اشغالی شده و صدای ممتد آژیرهای هشدار از شمال تا جنوب به صدا در آمده است.رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که آژیرهای هشدار در جولان اشغالی، حیفا و مناطق اطراف آن، تل آویو، قدس اشغالی، مناطق وسیعی از کرانه باختری، بئر السبع در شمال غزه و نقب در جنوب فلسطین اشغالی به صدا در آمده و همزمان انفجارهای شدیدی نیز گزارش شده است.

حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل: کشتن مار در لانه اش ، هم جرات است و هم عبرت

وضعیت موج‌های سه گانه حمله ایران به اسرائیل بشرح زیر بوده است:

موج اول: حملات پهپادی
الجزیره اولین خبرگزاری بود که به نقل از منابع امریکایی خبر از حمله گسترده پهپادی ایران به اسرائیل داد. سپس بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی ویدئویی گفت که کشورش برای یک «حمله مستقیم» از طرف ایران آماده است. او خطاب به مردم اسرائیل گفت سیستم‌های پدافندی اسرائیل آماده شده و نیروهای مسلح آماده واکنش هستند. انتشار خبر پرواز پهپادها از ایران که جزء اطلاعات نظامی به شمار می‌رود اولین‌بار از سوی امریکایی‌ها انجام شد و این افشای اخبار آغاز عملیات ایران در امتداد استراتژی رسانه‌ای غرب در اوکراین بود که امریکا پیش از هر حمله نظامی روسیه، دست به افشای اطلاعات سری می‌زد. در ادامه ارتش اسرائیل بود که در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که ایران «پهپادهایی از خاک خود به سمت خاک اسرائیل پرتاب کرد و این تهدید چندین ساعت طول می‌کشد تا به اسرائیل برسد.»
اکثر پهپادها در استان‌های نیسان، بصره، ناصریه، سلیمانیه و حتی استان الانبار در غربی‌ترین نقطه عراق و هم مرز با اردن دیده شدند؛ اما مسیر پهپادها با عبور از کشور عراق و سپس اردن وارد اسرائیل می‌شدند. کل زمانی که این پهپادها در آسمان عراق مشاهده شدند ۵۰ دقیقه بوده و در این راستا عراق، اردن و لبنان تمامی پروازهای خود را تا فردا صبح کاملاً مسدود کرده است.
در مواجه با انتشار اخبار حمله ایران به اسرائیل، روزنامه «تایمز آف اسرائیل» به نقل از دو منبع امنیتی در اردن نوشتند که پدافند هوایی این کشور «هر پهپاد ایرانی که حریم هوایی»مان را نقض کند، سرنگون خواهد کرد. این رسانه به نقل از این دو منبع نوشت که «پدافند هوایی اردن آماده رهگیری و سرنگونی هر هواپیمای بدون سرنشین یا هواپیمای ایرانی است که حریم هوایی این کشور را نقض کند» در همین راستا انگلیس اعلام کرد به دفاع از امنیت اسرائیل و شرکای منطقه‌ای آن از جمله اردن و عراق ادامه خواهد داد. الحدث هم گزارش داد هواپیمای جنگنده انگلیس از قبرس برای مقابله با پهپادهای ایران به کمک اسرائیل شتافتند.

موج دوم: محور مقاومت
هم‌زمان با حمله پهپادی ایران، به گفته یک شرکت امنیتی دریایی، انصارالله یمن پرتاب هواپیماهای بدون سرنشین به سمت اسرائیل را آغاز کرد. حوثی‌ها در همبستگی خود با فلسطینی‌ها در غزه عملیات علیه اسرائیل و متحدانش را به‌ویژه با حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن شدت دادند. در همین راستا شب گذشته و هم‌زمان با عملیات ایران، ده‌ها راکت از سمت جنوب لبنان و از سوی حزب‌الله لبنان به الجلیل و بلندی‌های جولان شلیک شد. در همین حال، منبع امنیتی به «العربیه» گفتند گروه‌های عراقی نیز حمله‌ای پهپادی از مناطق عکاشات و الرطبه به‌سوی اسرائیل انجام دادند.

موج سوم: حملات موشکی
ساعت ۱ و۱۲ دقیقه بامداد بود که یک منبع آگاه به رسانه ها گفت فوج نخست موشک‌های بالستیک ایران به سمت اهدافی در عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. زمانبندی ساعت شلیک موشک‌ها نشان می‌داد ساعت ۱:۲۰ که زمان ترور سردار سلیمانی است برای رسیدن موشک‌ها به اسرائیل برنامه ریزی شده است. موج بعدی موشک‌ها از تبریز، اصفهان، کرمانشاه، ایلام و شیراز به سوی اسرائیل پرتاب شد و به گفته مقامات امریکایی در حدود ۲۰۰ فروند را شامل می‌شد.

تعداد بازدید : 5


موشک‌ها از آسمان کشورهای عراق و سوریه عبور کرد و تصاویری از شادی مردم این کشورها هنگام عبور موشک‌ها و پهپادها در فضای مجازی منتشر شد. از جمله موشک‌هایی که به طور مشخص خبر از شلیک آن دادند، موشک خیبر بود. خیبر یک موشک بالستیک میان‌برد از نسل چهارم خانواده موشک‌های خرمشهر ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است. این موشک قابلیت تغییر و تصحیح مسیر در خارج از جو را دارد و به همین علت رهگیری آن توسط سامانه‌های دفاع ضد موشک بالستیک بسیار دشوار است. ایالات متحده و فرانسه در واکنش به آزمایش این موشک، آن را «یک تهدید جدی» و همچنین نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانستند.

کانال 14 اسرائیل نیز خبر داد که چند موشک در عراد (45 کیلومتری شرق بئر السبع) در جنوب [اسرائیل] اصابت کرده و خبرها حاکی از مجروح شدن چند نفر در محل اصابت است.منابع خبری می‌گویند پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب با ۱۳ تا ۱۴ موشک بالستیک مورد اصابت قرار گرفته که منجر به آسیب جدی به تجهیزات و زیرساخت‌های آن شده است.

لحظه اصابت موفق موشکهای کروز ایران در سرزمین‌های اشغالی(روی لینک خبر کلیک کنید)

تعداد بازدید : 5

بقایای موشک ایرانی( احتمالا بالستیک با توجه به قطر موشک) در خیابان‌های شهرک‌های صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی

گزارش کامل حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل: کشتن مار در لانه اش ، هم جرات می خواهد و هم سبب عبرت می گردد

برخی از منابع درخصوص جزئیات این عملیات بیان داشتند که،در عملیات وعده صادق ۱۰ کشور در میدان نبرد مقابل ایران  هستند. ۶ ناو ضد موشک در دریای سرخ، سیستم موشکی عربستان و امارات ۶ لایه آتش‌باری در این مدت کوتاه برای مقابله با ایران، عملیاتی شده است.متحدان اسرائیل ، ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآوردند و علاوه بر این آواکس‌های عربستان و آواکس‌های خودشان و همچنین پهپادهایی را به پرواز درآوردند تا مانع دستیابی ایران به اهداف خود شوند. بالستیک ایران ظرف ۱۵ دقیقه، کروزهای ایرانی ظرف ۳ ساعت و پهپادهای ایرانی طی ۷ ساعت به دشمن رسیدند. پهپادهایی که در عملیات شرکت کردند، سرعتی حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت داشتند به همین دلیل نیز ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی دشمن را درگیر کند. دشمن در ابتدا ۷۰ هواپیما وارد آسمان کرد و بعد از آن از پایگاه‌هایی در قبرس و دیگر مناطق باز هم هواپیما به آسمان آورد و ۷ ساعت نبرد را با ۱۰۳ هواپیما پیگیری نمود. تخمین زده می شود که یک میلیارد و سی صد و پنجاه میلیون دلار هزینه دشمن برای چنین آرایش نظامی شده باشد در حالی که کل پهپادهایی که ایران استفاده کرد در مجموع زیر ۲۰ میلیون دلار خرج دارد. خبر می رسد که تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ایران به هدف اصابت کرد و حتی یک هایپرسونیک هم دچار مشکل نشده است؛ سرعت هایپرسونیک در حال فرود به ۱۳ ماخ می‌رسد، درحالی که سرعت موشک‌های فلاخن داوود در بهترین حالت ۱.۷ ماخ بوده و به همین دلیل نیز تمام موشک‌های هایپر سونیک ایران به هدف اصابت کرده است.

حمله موشکی به پایگاه هوایی که کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد:
ایران از حمله تلافی جویانه امروز در اسراییل چندین هدف را دنبال می‌کرد.یکی از این اهداف حمله به پایگاه هوایی بود که اسراییلی‌ها از طریق آن کنسولگری ایران در دمشق را مورد اصابت قرار دادند. رسانه‌های خبری تصاویری از لحظه اصابت موشک‌های بالستیک ایرانی به پایگاه هوایی «رامون» در منطقه ایلات در جنوب اسرائیل منتشر کردند. گفته می‌شود این پایگاه با سامانه‌های ضدموشکی «پاتریوت» آمریکایی محافظت می‌شود!همچنین خبر می رسد که موشک‌های بالستیک سپاه، پایگاه هوایی نواتیم در جنوب اسرائیل در نزدیکی شهر بئر السبع را هدف قرار داد. این مکان، با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، پایگاه اصلی جنگنده‌های F-35 اسرائیل است . پایگاه مذکور، ۱۱۰۰ کیلومتر از مرزهای غربی ایران فاصله دارد.منابع خبری می‌گویند پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب با ۱۳ تا ۱۴ موشک بالستیک مورد اصابت قرار گرفته که منجر به آسیب جدی به تجهیزات و زیرساخت‌های آن شده است.

پایگاه هوایی نواتیم، علاوه بر استقرار اسکادران‌های اف۳۵ اسراییل، آشیانه هواپیما‌های جاسوسی رژیم صهیونسیتی نیز بود و تعداد زیادی از افسران اطلاعاتی و عناصر ارشد موساد نیز به‌طور دائم در این پایگاه حضور داشتند که بر اساس برخی اطلاعات غیر رسمی رسیده، حداقل ۴۴ افسر کشته شده و ۱۸ افسر هم وضعیت وخیمی دارند( منبع غیر رسمی و غیرقابل استناد). برخی از منابع خبری بین المللی معتقدند که اسرائیلی‌ها سعی دارند حقایق را پنهان نموده و بدین منظور، انتشار تصاویر و فیلم‌های موشک باران دیشب را محدود به اخذ مجوز کرده‌اند. سوال اینجاست که اگر ۹۹% موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی منهدم شده‌اند چرا اجازه انتشار فیلم‌ها داده نمی‌شود؟

محسن رضایی در واکنش به حملات سپاه به اسرائیل نوشت: امشب پایان همشیگی دوران بزن دررو و قلدری و زورگویی در برابر ملت صبور ایران است. از همانجا که شلیک کردند، موشک دریافت کردند.

حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل: کشتن مار در لانه اش ، هم جرات می خواهد و هم سبب عبرت می گردد

بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره پاسخ به اسرائیل و هشدار به آمریکا برای عدم دخالت و حمایت:

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در اطلاعیه‌ای به آمریکا هشدار داد که از درگیری دور بماند. نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت، «اقدام نظامی ایران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود. این موضوع می‌تواند فیصله‌یافته تلقی شود».

حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل: کشتن مار در لانه اش ، هم جرات است و هم عبرت

«با وجود این، چنانچه رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود پاسخ ایران بسیار سخت‌تر خواهد بود. این یک درگیری بین ایران و رژیم یاغی اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند».

هشدار سپاه به دولت آمریکا درباره هرگونه مشارکت در ضربه به منافع ایران:
سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره ۲ خود از انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و ضمن هشدار به دولت آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران تاکید کرد: تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.
در این اطلاعیه آمده است که، با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل ؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز ، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

درخواست اسرائیل از شورای امنیت برای تشکیل جلسه اضطراری +گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو:
المیادین گزارش داد که شورای امنیت امروز جلسه اضطراری با موضوع بررسی حمله نظامی ایران به اسرائیل امروز برگزار خواهد کرد. لجزیره نیز در خبری فوری گزارش داد که اسرائیل خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت برای بررسی حمله ایران شده است.
در پی پایان مرحله نخست انتقام موشکی و پهپادی ایران ضد صهیونیست‌ها، رسانه‌های عبری بامداد یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن و بنیامین نتانیاهو خبر دادند که طی آن، رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل درخواست کرد که پاسخ نظامی علیه ایران انجام ندهد.رئیس‌جمهور آمریکا ضمن محکوم‌کردن پاسخ نظامی ایران به اسرائیل گفت، با نتانیاهو گفت‌وگو کردم تا بر تعهد شدید ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کنم.برای هماهنگی جهت پاسخ دیپلماتیک واحد به حمله ایران با رهبران گروه ۷ جلسه خواهم داشت. به حملهٔ ایران پاسخ دیپلماتیک یکپارچه می‌دهیم.
بایدن همراستا با ادعای محافل صهیونیستی و بدون توجه به ویدیوهای متعدد منتشر شده در فضای مجازی و رسانه ها از وضعیت فلسطین اشغالی و اصابت دقیق موشک‌ها به اهداف نظامی از پیش تعیین شده، مدعی شد که «تقریبا تمامی پهپادها و موشک‌ها سرنگون شدند!»

احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران به وزارت امور خارجه در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات این کشور‌ها در قبال پاسخ متقابل ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی:
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات سه کشور انگلیس، فرانسه، آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان، سفرای این کشور‌ها به وزارت امور خارجه احضار شدند. سایمون شرکلیف، نیکلا رش و هانس اودو موتسل سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران بامداد امروز به صورت جداگانه از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شدند.
در این جلسات احضار، مدیر کل غرب اروپا ضمن اشاره به سلسله اقدامات ضد بشری و مغایر حقوق و موازین بین المللی رژیم صهیونیستی، منتهی به حمله ناجوانمردانه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت جمعی از مستشاران نظامی‌کشورمان و غیرنظامیان سوریه گردید، اظهار داشت: اقدام شب گذشته نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی، در چارچوب اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به سلسله جنایات رژیم صهیونیستی، به ویژه حمله اخیر به سفارت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شبیه سازی دفاع اسرائیلی ها و ترسیم نقشه کامل سامانه های دفاعی رژیم صیهونیستی:

فادی قران، تحلیلگر عرب بیان داشت که ، مقیاس حمله ایران، تنوع مکان‌هایی که هدف قرار داد و تسلیحاتی که استفاده کرد، اسرائیل را مجبور کرد که اکثر فناوری‌های ضد موشکی خود( عموما آمریکایی) را در سراسر منطقه برملا و آشکار کند. ایرانی ها از سلاح هایی استفاده کردند که اسرائیل از آن ها مطلع بود و تهران صرفا از تعداد زیادی از آنها استفاده کرد.بعید نیست که تهران دارای سلاح هایی باشد که رو نکرده است.
به نظر می رسد که ایرانی‌ها اکنون نقشه کاملی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل و همچنین اطلاعات مکان‌هایی که آمریکا در اردن و خلیج فارس دارد، در اختیار گرفته باشند. ایران دیگر می داند که چقدر طول می کشد تا آنها پدافندها را آماده کنند، جامعه اسرائیل چگونه واکنش نشان می دهد ... و غیره . این اطلاعات ، هزینه استراتژیک هنگفتی برای اسرائیل و برای حکومت های عربی که کاری برای حمایت از فلسطین انجام نداده و تحت فشار افکار عمومی شهروندان خود هستند، در بر دارد.نکته در اینجاست که ایران می‌تواند تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده از این حمله را مهندسی معکوس نموده تا حمله مرگبارتر را ترتیب دهد. این در حالی است که ایالات متحده و اسرائیل باید به دور از مدل فعلی خود که اکنون برملا شده ، دوباره دست به طراحی بزنند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل ، تحقق وعده تنبیه متجاوز ، حمله ایران به اسرائیل ، حمله موشکی به اسرائیل از ارومیه ، بستن شدن آسمان عراق و اردن ، حمله به اهداف نظامی در خاک اسرائیل ، درخواست اسرائیل از شورای امنیت برای جلسه فوری ، گفتگوی تلفنی نتانیاهو با بایدن ، کشتن مار در لانه اش هم جرات می خواهد و هم سبب عبرت می گردد ، پاسخ نظامی ایران به رژیم اشغالگر ، عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل ، اصابت موشک در عراد ، مختصات حمله ایران به اسرائیل ، انتقام با قانع شدن افکار عمومی داخلی و خارجی ، تابلوی کاملا ایرانی حمله به اسرائیل ، حمله موشکی به پایگاه هوایی که کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد ، بررسی حمله نظامی ایران به اسرائیل ، حمله موشکی از ارومیه به اسرائیل ، موشک‌های کروز سپاه ، پایگاه هوایی رامون در منطقه ایلات در جنوب اسرائیل ، نیروهای نظامی اسراییل IDF ، آتش سوزی در منطقه نقب اسراییل بر اثر حملات موشکی ایران ، سه موج حمله بر علیه اسرائیل ، موشک بالستیک میان‌برد خیبر از نسل چهارم خانواده موشک‌های خرمشهر ، مهدی جهاتیغی ، چزئیات حمله ایران به اسرائیل ، آمار تلفات اسرائیل در حمله ایرانی ها ، آمار خسارات وارده بر اسرائیل در حمله ایرانی ها ، جزئیات جدید از حمله ایران به اسرائیل ، آخرین اخبار از حمله ایران به اسرائیل ، همه چیز درباره حمله ایران به اسرائیل ، بقایای موشک های ایرانی در اسرائیل ، سامانه‌های پدافند هوایی کوتاه برد یا گنبد آهنین ، سامانه‌های پدافند هوایی میان برد یا فلاخن داوود ، سامانه‌های پدافند هوایی برد بلند یا ختس یا پیکان ، تفاوت گنبد آهنین با فلاخن داوود با ختس یا پیکان ، سرهنگ دیوید دس روش ، لیست خرید تسلیحات روسی و چینی توسط ایران ، بارگذاری موشک های بالستیک روی لانچر ، قطار موشکی ایرانی ، سامانه بارگذاری سریع و شلیک رگباری موشک بالستیک ، پایگاه هوایی نواتیم در جنوب اسرائیل ، پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله نظامی ایران به اسرائیل ، عملیات وعده صادق ، سایمون شرکلیف ، نیکلا رش ، هانس اودو موتسل ، ماده ۵۱ منشور ملل متحد ، پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب ، آغاز عملیا وعده صادق از قرارگاه نبی اکرم با رمز یا رسول الله
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
1
3
گزارش خیلی کامل و خوبی بود. ضمن ارایه خبر، توانمندی های کشورمان را بخوبی در مقابل چهره واقعی و غیرشعاری دشمن نشون دادید. خدا قوت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
0
3
گزارش خوبی بود. چرا در خصوص خسارات و تلفات چیزی نگفتید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2
2
هیمنه اسرائیل شکست و پفش خوابید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
0
1
وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ

بى‌گمان سسـت‌ترین خانه‌ها، قطعاً خانۀ عنکبوت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اتفاقا تار عنکبوت در مقیاس خودش خیلی قوی است، ..... .
مدیر پایگاه

سلام 
بله تار عنکبوت در مقیاس خودش خیلی قوی است، اما خانه عنکبوت سست بنیان می باشد. استفاده از عبارت تاکیدی قطعا در بخش دوم کامنت شما(حذف شده) هم اما و اگر فراوان ایجاد می کند که ترجیح می دهیم وارد حاشیه های ان نشویم. همچنین حاشیه های قرص پلاویکس.سربسته عرض شد.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
0
گر اسرائیل به هر دلیل عملیات تلافی‌جویانه‌اش را لغو کند، حتی به این دلیل که آقای عبداللهیان گفته «موضوع را قبلاً به اطلاع آمریکا رسانده‌اند»، یک برگ برنده سیاسی برای جمهوری اسلامی خواهد بود. تأثیر نظامی و بازدارندگیِ طولانی‌مدت چنین عملیاتی اما تابع تبلیغات طرفین نیست. زیرا هر دو طرف دیشب به‌طور واقعی از قدرت حمله و توان دفاعی یکدیگر ارزیابی دقیق و کاملی انجام دادند.

بنابراین اگر همان‌طور که سردار باقری گفته ازنظر جمهوری اسلامی عملیات علیه اسرائیل در همین‌جا تمام شده باشد و اسرائيل هم به همان دفاع دیشب بسنده کند و عملیات دیگری علیه جمهوری اسلامی انجام ندهد، شکل معادلات سیاسی و نظامی منطقه پس‌از این ماجرا جور دیگری خواهد بود.

اما اگر اسرائیل کوچک‌ترین عملیات تلافی‌جویانه‌ای انجام دهد و یا شورای امنیت اقدام اجرایی خاصی بر علیه ایران تصویب کند، در همچنان بر همان پاشنه سابق می‌گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین