پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
شهردار تهران امروز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه سند رفع معضلات و آسیب های اجتماعی را تهیه کرده و در اختیار رییس شورای شهر تهران قرار داده ایم،

شعارسال : شهردار تهران گفت: بحث ساختار و نحوه مدیریت این کار بسیار مهم است. این حرکت یک حرکت مشارکتی است و باید مردم با مردم ، مردم با دستگاه ها و دستگاه ها با دستگاه ها مشارکت داشته باشند .

محمدباقر قالیباف با تبریک هفته بسیج گفت: بی شک ما در نگاه مقدس جمهوری اسلامی بسیج را مظهر تبلور دینی و مردمی جامعه اسلامی در تمامی عرصه هایی که نیاز به حضور تاثیرگذار داریم، می بینیم.

شهردار پایتخت افزود: هر کجا که فرهنگ بسیجی وجود داشته باشد - دوران دفاع مقدس ، دوران سازندگی و خدمت به محرومان و توسعه عمل و دانش در کشور- بزرگترین موفقیت ها نصیب ملت شده است .

وی با بیان اینکه عرض تسلیتی هم به مناسبت اربعین حسینی دارم، تصریح کرد: شهرداری تهران مکلف شده است خدماتی را هرچند ناچیز به زائران حسینی ارایه دهد که امیداورم بتوانیم به درستی این کار را انجام دهیم .

قالیباف در ادامه با اشاره به وجود معضلات و آسیب های اجتماعی در پایتخت خاطرنشان کرد: بنده در یک جلسه دیگر خدمت شما عزیزان حضور پیدا کردم و درباره معضلات و آسیب های اجتماعی در شهرتهران به طور مفصل صحبت کردم .همچنین معاونان بنده نیز در4 جلسه مختلف موضوعات دیگر و مرتبط در این خصوص را در حد کفایت بیان کردند.

شهردارتهران با تاکید براینکه سند رفع معضلات و آسیب های اجتماعی را تهیه کرده و در اختیار رییس شورای شهر تهران قرار داده ایم، عنوان کرد: معتقدم ما باید به روح حاکم بر این موضوع توجه کنیم و ببینیم با چه نگرشی می خواهیم این کار را انجام دهیم .

قالیباف افزود: بحث ساختار و نحوه مدیریت این کار بسیار مهم است. این حرکت یک حرکت مشارکتی است و باید مردم با مردم ، مردم با دستگاه ها و دستگاه ها با دستگاه ها مشارکت داشته باشند .

وی با بیان اینکه مشارکت و نحوه مدیریت موضوع آسیب اجتماعی بسیار مهم است، گفت: ماهیت این کار ، اجتماعی و فرهنگی است و از جنس مسائل سلبی و انتظامی نیست .

قالیباف تصریح کرد: درفاصله جلسه گذشته خودم تا کنون ، دو جلسه سه ساعته در حضور مقام معظم رهبری و با شرکت روسای سه قوه و شورا داشتیم. رهبر انقلاب نسبت به اینکه موضوع آسیب های اجتماعی موردغفلت واقع شده است، تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که شهرداری تهران به این موضوع ورود پیدا کرده است، گفت: در طول ده سال گذشته شهرداری پایتخت نسبت به آسیب های اجتماعی به هیچ عنوان بی تفاوت نبوده و در چهارسال گذشته به طول کامل به این موضوع پرداخته ایم .

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید به آسیب های اجتماعی بیش از پیش دقت کنیم ،عنوان کرد: انکار کردن این موضوعات موجب غفلت و طبیعی جلوه دادن آن نیز یک گناه نابخشودنی است .

قالیباف خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی ثابت نیستند و مرتبا درحال تغییر هستند و پیچیده ترمی شوند وی با بیان اینکه ما یک مدل بومی تجربه شده برای برخورد با آسیب های اجتماعی نداریم، تاکید کرد: یک وظیفه هم داریم و آن این است که باید یک مدل جدید برای این موضوع طراحی کنیم. مدلی که در آن از علم و دانش به روز شده استفاده شود. مدلی که بتوان درحین اجرا آن را اصلاح، کنترل و حتی نقد کرد .

قالیباف افزود: سعی کرده ایم از تجربیات ارزشمند گذشتگان نیز استفاده کنیم . از تجربیات کارشناسانی که در دهه هفتاد وهشتاد مطالعاتی در این خصوص داشته اند هم استفاده کرده ایم . بیش از دویست طرح در خصوص آسیب های اجتماعی را نیز بررسی کرده ایم .

وی با اشاره به اینکه باید قوه قضاییه ، نیروی انتظامی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت بهداشت و درمان و ... در کنار مدیریت شهری تهران باشند، عنوان کرد : باید تاکید کنم شهرداری به تنهایی قادر به انجام این کار نیست . هر نهادی ظرفیت جداگانه ای دارد که باید از آن استفاده شود.

شهردارتهران با بیان اینکه حل آسیب های اجتماعی خدمتگزار می خواهد، افزود: ما وارد میدان شدیم ظرفیت های لازم را هم فراهم کردیم و نظارت همه عزیزان را هم گرفتیم و به نظر جمعی رسیدیم که این کار باید انجام شود. ما در میدان هستیم.

قالیباف تصریح کرد: می خواهیم یک دبیرخانه داشته باشیم که تمامی دستگاه ها مرتبا برای تصمیم گیری جمعی با هم در ارتباط باشند. این دبیرخانه باید تبلور مشارکت معنادار باشند.

شهردار تهران در پایان با تاکید بر اینکه مردم پایتخت مهربان و کریم هستند، افزود: ما می توانیم از ظرفیت شهروندان نیز استفاده کنیم . مردم شهر تهران این ظرفیت را دارند که بتوانند دررفع این معضل کمک کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی " شفاف " ، تاریخ انتشار سه شنبه 03 آذر 1394 کد مطلب : 362526 : www.shafaf.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین