پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۵۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
فرمانده عملیات آواربرداری پلاسکو از لزوم توجه به صنعت بیمه برای پیشگیری از خطرات و همچنین لزوم بازنگری در قوانین خبر داد.
شعار سال: مازیار حسینی، فرمانده عملیات آواربرداری پلاسکو در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه به مانند پلاسکو نمونه‌های متعددی در شهر تهران وجود دارد، گفت: هر کدام از آنها متولی و هیئت مدیره دارند و باید مسایل‌شان از طریق این متولیان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳هزار ساختمان بزرگ داری نواقص ایمنی در تهران داریم، گفت: ساختمان‌های دارای بیش از هفت طبقه باید ضوابط خاص آتش نشانی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تعداد ساختمان‌های ناایمن مشخص است؛ چراکه آتش‌نشانان در بازدیدهای دوره‌ای به خصوص از ساختمان‌های بلندمرتبه و عمومی این موارد را احصا کردند و عملا هر ساختمان یک پرونده در آتش‌نشانی دارد، اما واقعیت این است که هر ساختمان متولی و هیات مدیره خود را دارد.

وی گفت:مسئله اصلی این است که ضوابط ایمنی در حین ساخت و از ترس عدم دریافت پایان کار رعایت می‌شود، اما استمرار شرایط ایمنی اولیه مهم است ؛چراکه دیده شده پس از کسب پایان‌کار شرایط تغییر می‌کند.

 حسینی در ادامه با بیان اینکه این بار این حادثه باید نقطه عطفی باشد، گفت: باید به این حادثه از زوایای دیگر نگاه کنیم و این حادثه باید به یک اتفاق جدید منتهی شود.

فرمانده عملیات آواربرداری پلاسکو در ادامه گفت‌وگو در این برنامه تلویزیونی با بیان اینکه ما آیین‌نامه‌ای در خصوص ایمنی و امدادرسانی در سال ۱۳۶۸ و پس از زلزله منجیل داریم که منجر به شکل‌گیری سازمان مدیریت بحران شد، گفت: به عنوان یک معلم به نظرم این حادثه تلخ می‌تواند منجر به یک اتفاق جدید شود و آن هم ورود صنعت بیمه برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی است.

حسینی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها اجبارا از بیمه استفاده می‌شود، گفت: اگر بیمه ساختمان مذکور را تایید نکند، قابلیت بهره‌برداری از آن ساختمان وجود ندارد. بر این اساس، ساختمان‌ها پس از بررسی توسط کارشناسان گریدبندی شده و بر اساس درجه ریسک، نرخ بیمه مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به بیمه در پیشگیری از بروز حوادث، یک اجبار و الزام است، گفت: باید بیمه برای ساختمان‌های این چنینی به مانند بیمه شخص ثالث اجباری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ راهی به غیر از تقویت مقوله بیمه نداریم، گفت: تهران و توکیو از نظر ریسک خطرپذیری و جمعیت با هم برابر هستند، اما در توکیو بیمه اجباری برای ساختمان‌ها جدی گرفته می‌شود و بیمه باید قبل از بحران وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدیمی بودن قوانین در خصوص نقش شهرداری‌ها در افزایش ایمنی ساختمان‌ها، گفت: این قانون برای ۴۷ سال پیش است و بسیاری از این مصادیق با شرایط فعلی همخوانی ندارد و باید قانون ایمنی شهری بر اساس نیازهای یک شهر هشت میلیونی بازنگری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت پلاسکو با بیان اینکه همکارانم در حال تلاش برای حذف موانع آواربرداری و مهار خطر ریزش دیواره‌های جانبی هستند، گفت: ما با حجم آوار ۱۵ طبقه روبرو هستیم که متاسفانه برخی از دیواره‌های جانبی موقعیت پایداری ندارند و همه تلاش ما برداشتن این دیواره‌های ناپایدار است که سرعت کار امدادرسانی با برداشتن این دیواره‌های چند تنی سرعت می‌گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه باید بحث مدیریت یکپارچه شهری را جدی بگیریم، گفت: به صورت نانوشته به دلیل مدیریت شهرداری تهران، یکپارچگی را شاهد هستیم و در این سه روز فکر می‌کنم که اگر شهردار تهران این فرد نبود که سابقه طولانی در سازمان‌های اجرایی همچون فرماندهی ناجا دارد، آیا بازهم این هماهنگی ایجاد می‌شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1395، کد مطلب: 318685، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
حالا چرا؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
برو بابا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین