پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
با نزدیک شدن به روزهای پایانی شهرداری تهران برخی از مدیران انگیزه ی کافی برای انجام وظایف خود ندارند تا جایی که شاهد عدم انجام برخی پروژه های عمرانی سطح شهر هستیم. در این خصوص به سراغ دو تن از اعضای شورای شهر رفتیم.

شعار سال: اجرای پروژه‌های عمرانی در محیط‌های درون‌شهری از آنچه در پروژه‌های مشابه خارج‌از شهر می‌گذرد، بسیار متفاوت است. درواقع مدیریت پروژه‌های عمرانی در داخل‌شهر علاوه بر کنترل جوانب اجرایی کار، نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر برای ایجاد انحرافات ترافیکی، جابجایی معارضات‌تأسيساتي و تملک و آزادسازی معارضات‌ملکی است.

در این راستا شهردار وقت تهران در مدت زمان 11 سالی که بر مسند شهرداری تهران تکیه زده است و بارها برای افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری زمان مشخص تعیین کرده است. او در مورد پروژه های بزرگ نیز همین کار را تکرار کرد تا در زمان مقرر بدون آنکه پروژه به صورت 100 درصد تکمیل شده باشد، افتتاح شود. همین امر موجب شد تا بعد از افتتاح در مقاطع مختلف بهره برداری از سازه مورد نظر متوقف و عملیات عمرانی آن ادامه یابد. اکنون نیز شهردار تهران در سخنرانی خود در گذشته اعلام کرده که تلاش می کند تا شهریور 96 تمام پروژه های عمرانی در حال انجام، تکمیل و به بهره برداری برسند. این برای چندمین بار که قالیباف برای اتمام پروژه های عمرانی زمان تعیین می کند و احتمالا باید منتظر افتتاح پیش از تکمیل این پروژه ها باشیم ؛ اما این در صورتی است که در پروژه دور برگردان یادگار امام و زیر گذر استاد معین تقریبا پس از عید کاری به صورت عملیاتی انجام نمی شود. در این خصوص خبرنگار تیتر شهر به سراغ دو تن از نمایندگان شورای شهر چهارم رفت و دلیل توقف عملیات عمرانی این رو پروژه را جویا شد.

محمد سالاری، عضو و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در مورد این دو پروژه اطلاع دقیق ندارم اما طبق گزارشات، متاسفانه میان برخی از مدیران عدم وجود انگیزه دیده می شود.

وی ادامه داد: برخی از مدیران اعم از شهرداری های مناطق و سازمان و نهادها به خوبی کار خود را انجام می دهند اما برخی از آنها عدم انگیزه دارند که ما و همکارانم در شورا به آنها تذکر داده ایم.

سالاری افزود: به هر حال تغییرات اجرایی نتیجه جامعه دموکراتیک و مبتنی بر مردم سالاری دینی است ولی ما در قبال شهروندان مسئول هستیم و وظیفه ای ذاتی داریم . قطعا باید تا آخرین روزی که مسئول هستیم با تمام توان در اختیار شهر و شهروندان باشیم.

عضو شورای شهر چهارم خاطر نشان کرد: البته باید توجه داشت بخشی از توقف پروژه ها به دلیل کمبود اعتبارات است.

وی در پایان گفت: چندین ماه گذشته کمیسیون بودجه گزارشی ارائه داد که در حدود 41 هزار میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام اعتبار نیاز است. برخی از این پروژه ها با کمبود اعتبارات مواجه شدند.

از سوی دیگر اقبال شاکری، عضو شورای شهر چهارم تهران در مورد توقف ربرخی پروژه ها ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: اگر پروژه ی مذکور جز پروژه های مستمر باشد به طور رسمی متوقف نشده است اما پروژه های ناتمام زیر 50 درصد از اولویت خارج می شوند

وی ادامه داد: هنگامی که اعتبارات موجود نباشد اولویت با پروژه های بالای 50 درصد است. البته پروژه ی یادگار امام از آن پروژه هایی است که مورد نیاز است و در صحن شورا در موردش صحبت شده و به نظر نمی آید متوقف شدهذباشد. وقتی پروژه های بالای 50 درصد تمام شود سایر پروژه ها از نوبت خارج می شوند و بدان ها اعتبارات تعلق می گیرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تیتر شهر، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1396، کد مطلب: ۴۳۳۶۱:www. titreshahr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین