پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۴۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: طولانی شدن زمان اتمام پروژه های شهرداری ها،تحمیل هزینه بلااستفاده به شهروندان است و موجب سلب اطمینان مردم به شورا و شهرداری می شود.

شعارسال: سیدمحمدعلی افشانی در مراسم اعطای احکام انتصاب شهرداران ارومیه، آمل و نیشابور افزود: پروژه های شهری باید اولویت اصلی شهرها باشد.

وی اظهارداشت: یکی ازشاخص های قضاوت مردم در باره مجموعه حاکمیت یک کشور و دولت ها عملکرد شهرداری ها است و مردم انتظاردارند، شهردار انتخاب شده توسط شورای شهر در حوزه وظایف خود نیازهای آنها را رفع کند.

افشانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهرداری شهرهای بزرگ بدهی هایی است که بدون توجه به منابع مالی موجود ایجاد شده،‌ افزود: ضرروی است شورا و شهرداری وضعیت بدهی و درآمدهای خود را بطور دقیق مشخص کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اولویت های شهر و انتظارات مردم، پروژه های شهری را متناسب با درآمد تحقق یافته اولویت بندی و تعریف و بر نحوه هزینه کرد منابع مالی نظارت و کنترل دقیق داشته باشند تا پروژه ها با مصرف بهینه منابع در مهلت مقرر انجام شود.

افشانی همچنین با بیان اینکه حقوق نسل های آینده شهر را نباید فدای برخی نیازهای امروز کرد بر رعایت طرح های جامع و تفصیلی به منظور جلوگیری از بروز برخی تخلفات تاکید و ‌گفت: طرح های جامع و تفصیلی باید مبنای عمل شهرداری ها باشد.

وی از شهرداران و روساهای شورای اسلامی شهر و روستا خواست برای اداره برخی امور شهر و اجرای پروژه ها از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنند وافزود:‌ فعال کردن بخش خصوصی فقط برج سازی نیست که با زیرپا گذاشتن طرح جامع و تفصیلی شهرها را نابود کنند.

وی در ادامه بر احاطه شهرداران و اعضای شوراها بر قوانین حوزه شهرداری ها تاکید و بیان کرد: با اتکا به ظرفیت های قانونی نظیر بودجه های سنواتی و قانون برنامه ششم توسعه می توان برای اجرای پروژه های شهری درآمد ایجاد کرد که به دلیل عدم احاطه کافی بر قوانین تاکنون به این بخش کم توجهی شده است.

افشانی همچنین ظرفیت های نهفته در حوزه گردشگری را از عوامل موثر در ایجاد شغل و تولید درآمد برای شهرداری ها برشمرد و اظهارکرد: سرمایه گذاری در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری شهری و ایجاد امکانات اقامتی،‌ رفاهی و تفریحی از جمله اقدامات موفق برخی شهرداری ها در باره ایجاد منابع درآمدی پایدار بوده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش، شوراهای اسلامی شهر و روستا را از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: چنانچه شورا و شهرداری بتوانند با عملکرد مناسب خود اعتماد شهروندان را جلب کنند، زمینه مشارکت مردمی در برنامه ها و استفاده از منابع مردمی و بخش خصوصی برای اداره شهر و اجرای پروژه های شهری فراهم خواهد شد.

افشانی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا در عمر کم خود عملکرد مثبتی داشته اند، بر ایجاد امید از سوی شورا و شهرداری با هدف جذب مشارکت های مردمی تاکید کرد و گفت: پاسخگویی به رای مردم، تمجید کلامی مردم نیست ،بلکه ترجیح دادن منافع شهروندان بر منافع فردی و گروهی است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات شهرداری ها به دلیل وجود نیروی انسانی مازاد در شهرداری ها، گفت: شهرداران مسئول استخدام نیرو در شهرداری نیستند و باید از بکارگیری نیرو خارج از ضوابط قانونی در شهرداری ها پرهیز کنند.

وی افزود: نیروهای غیرمتخصص شهرداری ها که از روی دلسوزی و اغماض استخدام شده اند، جای افراد متخصصی که می توانند پروژه های مفید، درآمدزا و اشتغال زا تعریف و اجرا کنند را گرفته اند.

افشانی همچنین بر رعایت قانون، رعایت حقوق مردم و تعامل با همه ذینفعان شورا وشهرداری تاکید کرد و گفت: تعامل مستمر روسای شوراها، شهرداران و معاونان عمرانی استانداری ها به قطع زمینه ساز پیشبرد امور در عرصه مدیریت شهری خواهد بود.

در این مراسم محمد حضرت پور شهردار ارومیه، احمد امیرسلیمانی شهردار آمل و علی نجفی شهردار جدید نیشابور؛ احکام وزیر کشور در باره انتصاب آنها را از معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور دریافت کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار3مهر 96،کد خبر: 82708209، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
-
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
با عوض شدن شورای شهر و شهردار میشه کمی به آینده ی شهر تهران و عدم صدور مجوز به تراکم فروشی امید داشت.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین