پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
شهرداری به عنوان متصدی امر رسما سلامت مردم را به هزینه های جاری فروخته و همین مسئله همه مسائل حوزه ایمنی شهر را زیر سوال برده است.

شعار سال: نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد طی مصاحبه ای از مسئله ای مهم پرده برداشته است که می تواند عملکرد غلط شهرداری تهران را طی 12 سال گذشته به خوبی نشان دهد. پیروزبخت، دراین مصاحبه تاکید کرده بودد شهرداری تهران در تجهیزات شهری، پول را جایگزین سلامت مردم کرده است و بسیاری از امکاناتی که در سطح شهر توسط شهرداری جهت ارائه خدمات به مردم نصب گردیده به هیچ عنوان استاندارد لازم را ندارد.

در بررسی هایی که سازمان ملی استاندارد انجام داده است، تجیهزات پارک ها و بوستان ها اعم از وسایل ورزشی و وسایل بازی هیچ کدام قابل اعتماد نیست و در بررسی استاندارد سنجی تمام وسایل مردود شده است. سالانه تعداد قابل توجهی از کودکان به دلیل استفاده از وسایل بازی در پارک ها مجروح شده و یا دچار آسیب دیدگی نسبتا شدید می شوند که این مسئله بسیار جای تامل، پیگیری و البته اصلاح دارد.

یکی دیگر از مسائل مورد تاکید سازمان ملی استاندارد، درخصوص تابلوهای راهنمایی و رانندگی سطح شهر هم گفت متاسفانه بسیاری از این تابلوها استاندارد لازم را ندارد و هم در جنس به کار رفته و هم در نصب مشکلات بسیاری را به وجود می آورد. اما مهمتر از همه این ها تاکید سازمان ملی استاندارد به شهرداری تهران است که اصلاح امور را آغاز کند اما شهرداری مدام می گوید که بودجه لازم را نداریم.

شهرداری تهران سلامت مردم تهران را فدای پول کرده است. استفاده از مواد پلاستیکی در شیرآلات پارک ها به طور کامل مردود است.

اما یکی از اصلی ترین موضوعات در خصوص تجهیزات غیر استاندارد شهری، بحث سطل های زباله و محل قرار گیری آنها است. متاسفانه مواد به کاررفته در این سطل ها به شدت مسموم کننده و برای سلامتی شهروندان مضر است. زمانی که این سطل ها در معرض نور خورشید قرار می گیرد، از خود گازی متصاعد می کند که برای عابران پیاده بسیار خطرآفرین است.

متاسفانه شهرداری تهران برای کاهش هزینه های خود از مواد و تجهیزات بسیار بی کیفیت استفاده می کند که همین موضوع سلامت شهروندان را به خطر می اندازد. سازمان ملی استاندارد بارها هشدارهای جدی را به شهرداری داده است اما در حوزه عمل اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

شهر تهران با جمعیت نزدیک به 9 میلیون کانون بحران های بسیار است درصورت بروز مشکلات و مخاطرات طبیعی نبود زیرساخت استاندارد خود موجب تشدید مشکلات می شود و همین مسئله بحران دیگری را پدید می آورد. به عنوان مثال بلوک های بتونی که برای جداول جوب ها و کانال های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و یا دیواره های بتونی کانال های آب در صورت بروز زلزله به سرعت تخریب می شود و در کنار زلزله بحران آب های سطحی و حتی سیل را نیز برای برخی از مناطق دور از انتظار نمی بینیم.

از همین رو شهرداری به عنوان متصدی امر رسما سلامت مردم را به هزینه های جاری فروخته و همین مسئله همه مسائل حوزه ایمنی شهر را زیر سوال برده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تیتر شهر، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1396، کد مطلب: ۴۳۳۴۳:www. titreshahr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین