پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
هیلاری مان لورت در دولت بیل کلینتون، مشاور رئیس جمهور در امور خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا و دستیار مشاور امنیت ملی آمریکا در امور خاورنزدیک و همچنین مشاور ارشد سفیر آمریکا در قاهره بود. او همچنین سابقه دیپلماتیک در سفارت‌های آمریکا در عربستان، امارات، قطر، و اسرائیل و کویت را نیز در کارنامه دارد.

شعار سال: در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳، خانم لِوِرت از جمله مقامات آمریکایی بود که با مقامات ایرانی درباره مسأله افغانستان، القاعده و عراق مذاکره می‌کردند.

او در مقاله تحلیلی تازه خود اشاره می کند که سیاست خارجی تندروانه امریکا در دوران ترامپ در ایجاد یک جایگزین و بدیل منسجم شکست خورده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی که پیش تر کتابی با عنوان سفر به تهران نیز نوشته است می نویسد:«اعضای طبقه سیاسی امریکا به طور فزاینده علیه سیاست خارحی ترامپ بسیج شده اند. این طبقه مخالف نوع سیاست ورزی و تصمیم گیری های ترامپ است. صداهایی می آیند که طبقه سیاسی امریکا متوجه شده است که نوع تصمیم گیری های ترامپ باعث افزایش بی ثباتی می شود و پیش بینی پذیری که لازمه رهبر جهانی ازاد است در ترامپ دیده نمی شود. ایده های ترامپ در وهله نخست برآمده از شعار انتخاباتی اوست که متاثر از ایده های استیو بانون مشاور او بود: اول امریکا».

او در ادامه می نویسد:«ترامپ به وضوح نشان داده که خواستار ایفای نقش رهبری برای امریکا است. او خواستار نابودی تجارت آزاد است و نگاهی امنیتی به موضوعات دارد. او به متحدان امریکا در بلند مدت مشکوک به نظر می رسد در واقع معتقد است که امریکا نباید بدون قید و شرط به آنان کمک رساند. در حوزه اقتصاد ترامپ تاکید کرده که کاهش اشتغال به دلیل قوانین تجاری غیر منصفانه و سیاست های به زعم او احمقانه پیشین امریکا بوده است».

لورت اشاره می کند که حوزه در مسائل امنیتی و اجتماعی ترامگ علاقمند است برخلاف رییس جمهوری پیشین امرکیا اوباما، مسلمانان را در جنگ علیه اسلام رادیکال رهبری کند این موضوع اما نتایج ناخوشایندی را به بار خواهد آورد و نارضیتی مسلمانان را موجب خواهد شد. او به شدت مخالف مهاجرت مسلمانان به امریکاست و موضعی سرسختانه نسبت به اسلام گرایی دارد که به نظر او به طور مستقیم تهدیدی علیه امنیت و هویت امریکایی است. در این باره او خواستار افزایش هزینه های نظامی برای مقابله امریکا با تهدید واقعی است. در نتیجه، از تجاری سازی توانایی های نظامی امریکا برای کسب امتیاز از شرکت های خارجی حمایت می کند».
لورت اشاره می کند که ترامپ در اجرای سیاست تغییر رژیم در منطقه خاورمیانه مصمم است و در این باره می نویسد:«علیرغم شکست های سریالی امریکا در افغانستان، عراق و لیبی و سوریه او می خواهد سیاست تغییر رژیم را دنبال کند. این سیاست او خطرناک است. او سیاتس منسجمی ندارد. در همین راستاست که ترامپ خواستار رویارویی امریکا و ایران است آن هم در زمانی که امریکا به خاطر منافع خود نیازمند روابط سازنده تر با تهران است. ترامپ هم چنین در منازعه میان ریاض و دوحه جانب ریاض را گرفته است در حالی که وزارت خارجه و وزارت دفاع امریکا سعی کرده اند او ا از این ماجرا کنار بکشند. او نمی تواند موضعی متعادل داشته باشد. اگر ترامپ این موضع را ادامه دهد امریکا بار دیگر تلاشی برای تغییر رژیم در منطقه خواهد داشت.

لورت اشاره می کند که درباره روابط امریکا با چین ترامپ قصد دارد با استفاده از ازمایش های موشکی کره شمالی فرصتی را برای تحت فشار قرار دادن چین داشته باشد و به پکن بگوید اگر چینی ها مایل به مشارکت در حل بحران کره نیستند امریکا یک طرفه ان را حل خواهد کرد با این حال، این به گسترش حضور نظامی امریکا در اسیا می انجامد که می تواند تنش میان امریکا و چین را افزایش دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تیک ، تاریخ انتشار 19تیر 96، کدمطلب:۱۷۳۷۰۰، www.tik.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین