پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به بحران آلودگی هوا و عدم توجه مسئولان مربوط برای حل آن، بر رسیدگی به طرح دوفوریتی تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست توسط هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

شعار سال : هیأت رئیسه مجلس هر چه سریع‌تر طرح تحقیق از سازمان محیط زیست را در دستور کار قرار دهد.

محمد علی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه تهران و تشدید آن اظهار داشت: آلودگی در پایتخت و کلانشهرها یک امر بسیار خطرناک و بحران زیست محیطی به شمار می‌رود که مستقیما با سلامت و حیات شهروندان ارتباط دارد.

وی افزود: ما توقع داریم که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با جدیت بیشتری پیگیر حل مشکل مذکور باشد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: مسئولان محیط زیست به‌ویژه خانم ابتکار اختیار قانونی داشته و می‌توانند در این موضوع تصمیم بگیرند؛ مانند طرح تردد خودروها و یا تعطیلی کارخانه‌ها و مدارس و مجموع این امور می‌تواند در بهبود مشکل آلودگی هوا کارساز باشد. همچنین می‌توانند دلایل و عوامل آن را بر مبنای یافته‌های خود تجزیه و تحلیل کرده و تصمیم صحیح اتخاذ کنند.

پورمختار ضمن انتقاد از عملکرد رئیس سازمان حفاظت عنوان کرد: در درجه اول ما جهت حل بحران آلودگی هوا منتظر اعلام برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.

وی ادامه داد: اگر چه عدم توجه و اهتمام رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست را به صورت مستقیم در مجلس و به عنوان سوال نمی‌توان مطرح کرد ولی هر کدام از نمایندگان و کمیسیو‌ن‌های ذیربط می‌توانند عذر ایشان را بخواهند. رئیس سازمان محیط زیست باید در قبال این کم‌کاری‌ها پاسخگو باشد زیرا مسئله آلودگی هوا یک موضوع حیاتی برای همه است.

این نماینده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم خانم ابتکار و رئیس جمهور که مسئولان این امر مهم هستند در مقابل این بحران زیست محیطی پاسخگو باشند، گفت: لازم است در این میان هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی اقدام به تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت از محیط زیست را هرچه سریعتر در دستور کار خود قرار داده یا اینکه از مسئولان مربوطه در قالب سوال به ویژه سوال از ابتکار تدابیری بیاندیشند که آنها در مجلس حاضر شده و توضیح دهند که علت بروز و عدم حل این معضل چیست همچنین راهکارهای و موانع آن را ارائه دهند.

وی در خاتمه تاکید کرد که امیدواریم هرچه سریعتر طرح تحقیق و تفحص و همچنین سوال از مسئولان مربوط به محیط زیست به ویژه خانم ابتکار هرچه سریعتر از سوی مجلس اجرا شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ نشرخبر : 05 دی 1394 کد مطلب : 13941005001150 www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین