پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
انتخاب شهردار تهران موضوعی است که این روزها از سوی منتخبین پنجمین دوره شورای شهر پایتخت دنبال می شود.

شعار سال: اسامی مطرح شده، مدیرانی با سابقه سیاسی هستند که مطرح شدن نام آن ها این شبهه را ایجاد کرده که آیا انتخاب شهردار نیز باید سیاسی و جناحی صورت بگیرد یا شهردار تهران فردی با مشخصات خاصی است که با کار اجرایی بتواند شهر زنده تهران را برای چهار سال آینده مدیریت کند! حمیدرضا ترقی، کارشناس سیاسی در گفتگوی پیش رو به این سوال پاسخ می دهد که آیا تهران نیازمند شهرداری سیاسی است یا عملگرا؟

ترقی با بیان اینکه نباید گزینه سیاسی بودن شهردار تهران بر توانمندی و کارآیی او ارجح شود گفت: مسلما در شهری چون تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی فردی که به عنوان شهردار انتخاب می شود خواه ناخواه بعد از مدتی عملکردی سیاسی و مبتنی بر رفتارهای سیاسی جناح خود خواهد داشت چراکه برخی از مسائل بر او تاثیر خواهند گذاشت. اما آنچه دراین بین مهم است این است که با توجه به شرایط خاصی که تهران دارد نباید گزینه سیاسی بر کارآمدی و توانمندی شهردار ارجحیت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه عناصر ستادی ولو اینکه وزیر باشند برای مدیریت شهری مناسب نیستند ویژگی‌های یک شهردار مطلوب را اینگونه عنوان کرد: تهران به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور مشکلات و مسائل خاص خود را دارد که نیازمند حضور مدیری قوی و فردی توانمند است که در مقام اجرایی کارآیی خوبی از خود نشان داده باشد. بی شک عناصر ستادی گزینه های خوبی برای مدیریت شهری آن هم شهر تهران نیستند. آنهایی که فعالیت ستادی داشته و خود در حوزه اجرا نبوده اند نمی توانند با بحران های مختلف شهر مقابله و راهکار مناسبی برای آن بیندیشند؛ بنابراین اگر کسی ولو وزیر باشد و سیاسی اما کار اجرایی عملیاتی نکرده باشد قطعا نمی تواند شهر تهران را اداره کند و دچار مشکل خواهد شد. ازاین رو به منتخبین شورای پنجم توصیه می شود که به هیچ‌وجه در انتخاب شهردار نباید ملاک و معیار سیاسی و جناحی حاکم شود بلکه فردی می تواند شهردار تهران شود که از نظر سابقه اجرایی و عملگرایی کارنامه خوبی ارائه داده باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری افکار نیوز، تاریخ انتشار 9 مرداد 96، کدمطلب: ۶۴۲۱۷۷:www. afkarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین