پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
نماینده دوره قبل مجلس گفت: ما داغدار نسل کشی مسلمانان در میانمار هستیم و امروز به واسطه این نسل کشی چهره سازمآن های بین المللی برای جهانیان رسوا شده است.

شعارسال: زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در تجمع دانشجویی که در اعتراض به کشتار مردم مسلمانان میانمار در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد گفت: ما داغدار نسل کشی مسلمانان در میانمار هستیم و امروز به واسطه این نسل کشی چهره سازمان های بین المللی برای جهانیان رسوا شده است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل گویی مرده است افزود: امروز چهره واقعی این سازمان و مجامع جهانی حقوق بشری که شعارهای دروغین سر می دهند با جنایت هایی که در میانمار رخ داده نمایان شده است.

زاکانی با بیان اینکه امروز در میانمار شاهد تصفیه نژادی هستیم تصریح کرد: امروز در شرایطی که مجامع بین المللی برای کوچکترین اتفاق در کشورهای غربی فریاد می کشند اما در مقابل فجایع میانمار سکوت اختیار کرده اند و چشمان خود را بر روی نسل کشی مسلمانان این کشور بسته اند و البته فراتر از این ها به عاملان این جنایت ها نیز جایزه صلح نوبل می دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه امروز با اعطای صلح نوبل به جنایت کاران بیش از پیش معنای این نشان برای همگان مشخص شده تصریح کرد: امروز شاهدیم که رسانه های غربی در مقابل این جنایت ها نیز سکوت کرده اند و دولت هایی نیز که دایه حقوق بشر را دارند خفه شده اند.

وی اضافه کرد: درود بر جوانان کشورمان که به خاطر حق و محکومیت فجایع میانمار به صحنه آمده اند و این در حالی است که کشورهای اسلامی در حاشیه قرار گرفته اند و به جای اینکه مسئله کشتار مسلمانان میانمار به مسئله اصلی آن ها تبدیل شود آن را به حاشیه برده اند و به موضوعات دیگری می پردازند به گونه ای که امروز در حاشیه یک کنفرانس علمی به این مسئله پرداخته اند و ما به حال کشورهای اسلامی که کشتار مسلمانان میانمار را مسئله خود نمی دانند افسوس می خوریم.

زاکانی با بیان اینکه ما در داخل کشور از دولت و قوای مختلف انتظار بیشتری داریم خاطر نشان کرد: همسر و فرزند رئیس جمهور ترکیه برای همدردی با مسلمانان میانمار به کشور بنگلادش رفته است در هر حال اگر ممکن است این ابراز همدردی سوری باشد اما سوال این است که چه کردیم و دستگاه دیپلماسی و دستگاه های اجرایی برای اینکه سایر دول و کشورهای اسلامی را به میدان بیاورند چه اقدامی کرده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اظهار کرد: متاسفانه امروز در کشورمان دستگاه های اجرایی یک سکوت معنادار را در پیش گرفته اند اگر چه مطالبی را بیان و کشتار مسلمانان میانمار را محکوم می کنند اما انتظار ما فراتر از این هاست.

وی اظهار داشت: مجلس می تواند از طریق پارلمان های جهانی جنایت هایی که در حق مسلمانان میانمار می شود برجسته کند و در واقع افکار عمومی را نسبت به این موضوع برانگیزد هم چنین دستگاه قضایی موظف است که این جنایت ها را پیگیری قضایی کند اما سوال این است که امروز این قوه در کجا ایستاده است.

زاکانی با تاکید براینکه معتقدم سایر دستگاه ها در کشورمان در قبال کشتار مسلمانان میانمار به وظیفه خود عمل نکرده اند گفت: شما جوانان و نخبگان به عنوان نسل مطالبه گر به میدان آمده اید و آمده اید که صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان، سازمان ملل و مجامع حقوق بشری، جهان اسلام و مسئولان کشورمان برسانید.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اظهار کرد: دست امریکا، چین و سایرین در جنایت هایی که در میانمار علیه مسلمانان این کشور رخ می دهد آلوده است و با این حال نباید ساکت باشیم و باید به وظیفه خود عمل نماییم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 19 شهریور 96، کدمطلب: ۶۳۲۵۰۸، www. snn .ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
جابزه نوبل نیز به یک بازی مسخره سیاسی تبدیل شده است و شرایط را برای سو استفاده برخی افراد نسبت به این جایزه فراهم کرده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین