پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
شهردار تهران با بیان اینکه هدف مشترک همه ما خدمت به مردم و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق این خدمت است، گفت: اصل برای ما شهر و خدمت به شهروندان است و شهرداری فرع و ابزار محسوب می شود.

شعارسال:محمد علی نجفی در جلسه انتصاب شهرداران مناطق ١٢، ٤، ١٣، ٩، ٢١ و ١٥ با بیان اینکه امیدوارم در این دوره از مدیریت شهری بتوانیم برادرانه با یکدیگر همکاری کنیم، اظهار کرد: هدف مشترک همه ما خدمت به مردم و و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق این خدمت است.

وی با تاکید بر ضرورت دقت در انتخاب افراد شایسته و صاحب نظر در پست های مدیریتی از سوی مدیران شهرداری گفت: اصل برای ما شهر و خدمت به شهروندان است و شهرداری فرع و ابزار محسوب می شود. بنابراین همواره در تصمیم گیری ها و فعالیت ها باید به گونه ای عمل کنیم که فرع جانشین اصل نشود.

شهردار تهران پایبندی به ضوابط و قوانین را از نکات مهم مورد توجه این دوره از مدیریت شهری معرفی و بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی شهرداری تهران فرار از قانون است. گاه اقداماتی صورت گرفته که شاید ٨٠ درصد آن با نیت خیر بوده باشد اما در دراز مدت به ضرر شهرداری و کشور منجر می شود.

نجفی افزود: روال کار مدیریت حمایت از مدیران است، اما در صورت انجام هر گونه اقدام خلاف قانون شرعا و قانونا نمی توانم حمایت کنم و بر عمل خلاف صحه بگذارم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رویکردهای جدید مدیریت شهری تصریح کرد: در حال حاضر همه ما مدیران شهری باید متناسب با رویکردها و جهت گیری هایی که در قالب برنامه پیش از جلسه رأی گیری به شورا ارائه دادم، حرکت کنیم. برای آنکه بتوانیم به عنوان یک خانواده بزرگ عمل کنیم، باید بر اساس یک سری اصول، معیارها و ارزش‌ها قدم برداریم.

شهردار تهران به برخی از مشکلات فعلی شهر پرداخت و گفت: آنچه در یک ماه اخیر کم و بیش مشهود بوده و باید حل کنیم، مساله نظافت شهر است. در این خصوص من قبلا هم احساس می کردم که وضعیت قابل قبول نیست و در حال حاضر هم افت کرده است که البته بخشی از این موضوع به دلیل بحث های مربوط به نقل و انتقالات طبیعی است.

نجفی سد معبر را از دیگر مشکلات شهر تهران دانست و گفت: در شرایط فعلی این مشکل بسیار از هم گسیخته است؛ به طوری که باب شده تمام سوپرمارکتی ها و میوه فروشی ها پیاده روی جلوی مغازه خود را به تصرف درمی آورند که باید به آنها فرصت دهیم تا وسایل خود را از پیاده رو جمع کنند و با این موضوع برخورد کنیم. البته من می دانم که برخی در شهرداری از این افراد پول می گیرند . مشکل دیگر مربوط به ساخت و سازهایی است که در کنار خیابان انجام می شود. مدت ها افراد پیاده روی جلوی ساختمان در حال ساخت را با حصاری می پوشانند و مانع تردد شهروندان می شوند.

وی ادامه داد: البته گاهی این موضوع اجبار است که در این خصوص باید قاعده آن تعریف شود و در موارد غیر، مالک باید علی الحساب هزینه ای را پرداخت کند تا به دلیل پرداخت هزینه کار به درازا نکشد.

نجفی با اشاره به مساله عوارض ساخت و ساز در شهر تهران گفت: در مواردی دست شهرداران مناطق باز است تا طبق مصوبه شورا تخفیف دهند که در برخی از موارد این امر راهگشا بوده است. در هر صورت باید صددرصد محاسبه عوارض را روی سیستم مکانیزه بیاوریم تا هر شهروندی که زمینی را بسازد از طریق وب تمام محاسبات برای او تعیین شود و مساله پشت باجه که در شهرداری تهران معروف است به این شکل حل و فصل شود.

شهردار تهران تکریم ارباب رجوع را یکی از مهمترین برنامه های شهرداری تهران معرفی و بیان کرد: در مدتی که اینجا هستم گزارش های زیادی از بداخلاقی شهرداری نسبت به مردم شنیده ام. مواردی است که خلاف قاعده کار کسی را راه می اندازیم که حتما در آن فساد وجود دارد. در نقطه مقابل، در مواردی بر خلاف ضابطه کار کسی را راه نمی اندازیم، که در آن هم فساد وجود دارد که باید با هردو این موارد مقابله شود.

براساس گزارش شهرنوشت، وی در پایان با یادآوری ضرورت رسیدگی به مناطق جنوبی و فقیرنشین پایتخت عنوان کرد: ما براساس شاخص های مختلف مناطق را ارزیابی می کنیم و در مناطقی که زیر شاخص های تعریف شده هستند باید سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد تا فاصله ها از بین برود.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار20شهریور96،کدخبر: 3960620115 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین