پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۵۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
عضو شورای شهر تهران با اشاره به معضل آلودگی هوا گفت: هر ٢٤ ساعت، ١٢ نفر در تهران جان خود را به علت آلودگی هوا از دست می دهند.

شعار سال: در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش توسط پورسیداقایی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اعضا شورا به گزارش او واکنش نشان داده و نظرات خود را مطرح کردند.

مرتضی الویری پس از استماع گزارش پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه نظارت بر حمل و نقل برعهده شهرداری نیست، گفت: پلیس راهور پیش از این زیر نظر شهرداری کار می‌کرد. راهور از شهرداری جدا شد و حالا شهرداری قوه کنترل کننده خود را از دست داده است. پارک دو طرفه خیابان‌های باریک یک معضل شده است و حالا تبدیل به پارکینگ شده‌اند که باید چاره ای اندیشید.

او ادامه داد: گزارشی در سال ٨٤ در مورد حمل و نقل شهری منتشر شده بود که بیست درصد سفرها آموزشی است که نشان از پراکندگی محیط های آموزشی دارد. باید دستگاه نظارت کننده به شهرداری برگردد که در این زمینه باید با مجلس صحبت کرد.

محمد سالاری نیز در ادامه با تاکید بر اینکه ناهنجاری تمام عیاری در حوزه حمل و نقل وجود دارد، افزود: بخشی از مشکل حمل و نقل عمومی ناشی از مسائل حقوقی و قانونی، بخشی مربوط به مدیریت شهری و بخشی هم مربوط به تعاملات با سایر بخش هاست. انتظار افکار عمومی و شورای شهر این است که شهرداری برنامه عملیاتی خود را ارائه کند و بگوید نقشه راه چهار سال آتی چیست و به کجا می‌خواهند برسند؟

شهربانو امانی نیز پس از استماع گزارش معاون شهردار به معضل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: هر ٢٤ ساعت، ١٢ نفر در تهران جان خود را به علت آلودگی هوا از دست می دهند. در برنامه دوم شهرداری موظف بود بر روی ٨ هزار اتوبوس فیلتر دوده نصب کند اما حالا تنها روی ٥٠ دستگاه اتوبوس نصب شده است.در بحث خودروها و موتورهای گازوئیلی و کاربراتوری باید ممنوعیت عبور و مرور و ... ایجاد شود.

مجید فراهانی نیز با تاکید بر اینکه براساس نظرسنجی های متعدد، معضل ترافیک و آلودگی هوا جزو دغدغه های مردم است تصریح کرد: معضل ترافیک و آلودگی هوا به مشکل امنیت ملی تبدیل شده است، همه راه‌ها به بودجه ختم می‌شود و ما با بررسی و ملاقات‌هایی که داشتیم دریافتیم که حل مشکلات مالی این دو حوزه از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی محقق می شود.

او ادامه داد: با توجه به بودجه زیاد معاونت حمل و نقل، اعلام کنید برنامه شما برای جذب سرمایه در شهر تهران چگونه است و در مورد برقی کردن موتورسیکلت ها چه برنامه ای دارید!

زهرا صدراعظم نوری نیز با تاکید بر اینکه در این گزارش اقدامات عملی مورد بی توجهی قرار گرفته، گفت: ٤٠ درصد علت آلودگی شهر تهران ناشی از تردد خودروهای دیزلی است که باید بخش خصوصی را ملزم به نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس های تحت پوشش بخش خصوصی کنیم.

همچنین حسن رسولی گفت: پیشنهاد می‌شود به موضوع حمل ونقل بار به عنوان یک سرفصل مهم توجه کنید چراکه به نظر بی صاحب است. در مورد عوارض سوخت در سال ٩٧ پیشنهادات خود را ارائه کنید تا از سال آتی به نتیجه برسد.

حق‌شناس نیز افزود: تهران جزو عصبانی ترین شهرهای دنیاست که خبر بدی بوده که حضور پر زمان مردم در ترافیک این مسئله را تشدید می‌کند. مردم باید به مترو و حمل و نقل اعتماد کنند نه اینکه بدانند خط هفت بدون ملاحظه امنیتی افتتاح شود.

او با توجه به اهمیت بحث فرهنگی گفت: احساس می‌کنم شهرداری با اسنپ زاویه دارد که بخش زیادی از مردم را پوشش می‌دهد؛ پس چرا به کارپینو اشاره نشده است؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:563900، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
هر تهرانی به طور متوسط دو تا 4 ساعت از عمر خود را در روز در ترافیک است و این یعنی بیهوده بودن انرژی و زمان بسیاری در طول روز
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین