پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
مدیرکل بهزیستی استان البرز از وجود نابسامانی و بحران در حوزه اعتیاد استان خبر داد و بر تعیین و تکلیف مراکز ماده ۱۶ تأکید کرد.

شعارسال: مدیرکل بهزیستی استان البرز از وجود نابسامانی و بحران در حوزه اعتیاد استان خبر داد و بر تعیین و تکلیف مراکز ماده ۱۶ تأکید کرد.

داریوش بیات نژاد در مراسم آشنایی با مؤلفه‌های اجتماع درمان‌مدار اعتیاد که صبح شنبه در مجتمع رفاهی دشت بهشت کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: اتحاد و همدلی در راستای مقوله مهم اجتماع درمان‌مدار باید مدنظر قرار گیرد، ایجاد وحدت در جوامع مختلف ارزشی والا و حائز اهمیت تلقی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای طرح اجتماع درمان‌مدار اعتیاد در سطح استان البرز به‌طور جد پیگیری و اجرا می‌شود، افزود: باید باقدرت و قاطعیت اجرای این طرح پیگیری و دنبال شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: تمام ساختار قدرت در بُعد حاکمیت و دولت در راستای ساماندهی این مهم دچار مشکل شده و اکنون بخش مهمی از وظایف این حوزه (اعتیاد) به سازمان بهزیستی محول شده، بدون شک هر نوع آسیب موجود در جامعه؛ محصول بهزیستی نیست بلکه تمام ارکان و نهادهای تصمیم‌ساز در این خصوص دخیل هستند.

* بحث درمان جسمی در حوزه اعتیاد راحت‌تر از درمان اختلالات روحی و روانی افراد معتاد خواهد بود

وی با تأکید بر اینکه رفتار انسانی با بیماران حوزه اعتیاد صورت نمی‌گرفت که با این رویه همواره برخورد جدی داشته‌ام، خاطرنشان کرد: اقداماتی که تاکنون در خصوص درمان اعتیاد صورت گرفته به‌هیچ‌عنوان پاسخگوی جامعه کنونی نبوده و بایستی تکمیل شود.

بیات نژاد بابیان اینکه بحث درمان جسمی در حوزه اعتیاد راحت‌تر از درمان اختلالات روحی و روانی افراد معتاد خواهد بود، افزود: باید امکانات کامل در راستای بهبود شرایط کنونی در حوزه درمان اعتیاد در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده شود، بخشی از افراد جامعه که هم نوعان ما هستند باید با برنامه‌ریزی کامل تحت درمانی قطعی قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: درمان و ساماندهی بیماران اعتیاد همانند بیماران اعصاب و روان راهی پرفرازونشیب محسوب می‌شود، در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به همکاری و مساعدت همگانی نیاز است.

وی با اعلام اینکه امیدواریم استان البرز به‌طور خاص در خصوص اجرایی شدن این امر مدنظر سازمان بهزیستی قرار گیرد، یادآور شد: در رابطه با مطالبه گری بهزیستی و احقاق حقوق این حوزه از توان ۱۰۰درصدی خود بهره گرفته‌ام، امیدوارم این رویه موردتوجه مدیران آتی این حوزه قرار گیرد.

بیات نژاد با اشاره به وجود نابسامانی و بحران در حوزه اعتیاد در استان البرز، اظهار کرد: کمپ‌های ماده ۱۶ و ماده ۱۵ استان البرز باید سامان داده و تعیین و تکلیف شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 آذر 1396، کدخبر: 4160277، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین