پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: مجوز مجتمع های در حال ساخت بین راهی از این پس منوط به داشتن فروشگاه صنایع دستی می شود.

شعار سال: علی اصغر مونسان در مراسم اعطای نشان ملی صنایع دستی و گشایش نمایشگاه دائمی صنایع دستی در محل این سازمان اظهار کرد: با برپایی بازارچه های دائمی صنایع دستی در مجتمع های بین راهی و شهرهای بزرگ فروش داخلی را ارتقائ خواهیم داد.
وی افزود: برندسازی، پرهیز از فله فروشی، مطابق نیاز روز بودن و بسته بندی مولفه های مهم ما برای توفیق در تجاری سازی صنایع دستی است.
مونسان ادامه داد: ما در سال 96 طرح تجاری سازی را آغاز کردیم و همه اجزا این طرح را تا تحقق کامل آن ادامه خواهیم داد.
وی گفت: با عنایت به اینکه سرمایه گذاری پایین، اشتغال سازی بالا و صنعت سبز بودن صنایع دستی از محسنات آن است، دولت های یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به این صنعت بومی دارند.

**
برپایی حراج بزرگ صنایع دستی و مانور چند هزار نفره فعالان
معاون رییس جمهوری تاکید کرد: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در 20 خرداد پیشنهاد می کنم یک مانور چندهزار نفره با حضور هنرمندان صنایع دستی در میدان نقش جهان اصفهان تدارک ببینیم و این گردهمایی نقطه اوجی برای صنایع دستی ما باشد.
وی افزود: اعطای نشان ملی مرغوبیت نیز ایجاد رقابت می کند و خواهیم دید که صنایع دستی جایگاه خود را در اقتصاد کشور چه در تولید شغل در داخل و چه در جذب درآمدهای ارزی در خارج جایگاه خود را باز می کند.
وی ابراز امیدواری کرد تا برای صنایع دستی فاخر و گردش اقتصادی خوب این صنعت یک بار در هر سال حراج بزرگ آثار نفیس صنایع دستی هنرمندان بزرگ مانند حراج بزرگ هنری تهران که برای هنرهای تجسمی برگزار می شود برگزار شود.

**
رشد 67 درصدی صادرات صنایع دستی در فرودردین 97
سرپرست معاونت صنایع دستی کشور نیز در این مراسم عنوان کرد: رشد 67 درصدی صادرات صنایع دستی در فروردین 97 بدون احتساب زیورآلات سنتی و فرش از آهنگ خوب ضریب فروش حکایت دارد.
پویا محمودیان گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی باید با تدابیری جایگاه صنایع دستی را به عنوان کالای تمام ایرانی ارتقاء داده و تجاری سازی کنیم.
وی ادامه داد: سال 96 برای صنایع دستی با 27 درصد رشد در فروش داخلی و 19 درصد رشد در سبد صادرات غیر نفتی نسبت به سال 95 به پایان رسید.
محمودیان ادامه داد: برپایی 10 هزار و 660 غرفه در 31 استان کشور در بازارچه های نوروزی 97 و برگزاری همزمان دو نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در برج میلاد حاکی از قوت برنامه های این حوزه است که فروشی بالغ بر 63 میلیارد تومان و رشد 49 درصدی فروش در مقایسه با سال 95 به همراه داشت.
محمودیان تصریح کرد: افتتاح اولین خانه دائمی صنایع دستی در تبریز ، برگزاری نمایشگاه فلورانس در ایتالیا و افتتاح بازارچه دائمی کرمانشاه ، عملکرد مناسبی برای ما بود هر چند که ما به طور جدی به ارتقاء این وضعیت می اندیشیم.
وی یادآور شد: در مردادماه تهران میزبان هفت کشور از 12 عضو صنایع دستی غرب آسیا برای اعطای مهر اصالت خواهد بود.
برنامه نشان ملی مرغوبیت پیش درآمدی برای برنامه بین المللی اعطای مهر اصالت است که ایران از سال 2007 به این برنامه پیوسته است.
در پایان این مراسم پس از تجلیل از رسانه های برتر و اعطای نشان ملی مرغوبیت به برگزیدگان نمایشگاه دائمی صنایع دستی در محل معاونت صنایع دستی این سازمان گشایش یافت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 26 اردیبهشت 97، کد مطلب: 82917883: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین