پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۹۷۹۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
جایگاه افراد در هستی و نوع برداشت شان از زندگی بشدت وابسته به میزان تمایلات و تلاش شان جهت ارتقا فردی ، زحمات شان برای درک روابط علی-معلولی زندگی بشکلی راهبردی ، میزان اعتقاد و خود تنظمی شان(خویشتن بانی یا تقوا) در هستی و در نهایت ،سطح و میزان عنایت طلبی بواسطه مسئولیت طلبی و تعهدات متقابل به هستی، بستگی دارد. شعر پشت نیسان ، می تواند شاخصه و مولفه ای برای بازشناسی خودمان توسط خودمان باشد. نوعی تجربه زیستی در قالب عرفان و قابل تحلیل بواسطه مطالعات فرهنگی .

شعار سال: پشت نیسان آبی نوشته که عمر اگر خوش گذرد زندگی نوح کم است ، ور به سختی گذرد ثانیه هم بسیار است. بنظر شما این عبارت درست است یا غلط؟

ممکن است جزو گروهی باشید که با خواندن این شعر، آهی بکشید و بگوئید که درست است و چقدر خوب گفته شده؟ اما در واقعیت ، شما زمانی مجاز به قضاوت درباره  این شعر هستید که دارای نظام های مشخص فکری و منظومه شناختی قابل دفاع در خصوص  فلسفه خیر و شر ، فلسفه حیات و وظیفه مندی یا عدم وظیفه مندی انسان در حیات و طول عمر محدود خود ( هدفمندی حیات در مقابل غیر هدفمند و غیر وظیفه مند بودن حیات و آفرینش) و در نهایت، نظرگاه مشخص درباره بحث شانس(تسلط ناپذیری انسان بر محیط های کلان و قرار گرفتن تصادفی و غیر تصادفی در مسیر رویدادها )در مقابل بحث امکان پذیر بودن تسلط انسان بر محیط های کلان بیرونی( تسلط ناپذیری را معادل شانس می دانند و تسلط پذیری را معادل بحث باقیمانده در یک تابع رگرسیونی می پندارند) باشید.

 

اگر انسان را موجودی مسئول و متعهد در نظام هستی فرض کنید، بجای شانس معتقد به بحث باقیمانده در یک تابع  رگرسیونی بوده و در نهایت معتقد به بحث توکل و طلب در حوزه عرفان باشید( برای تسلط بر کلان نظم ها)، این شعر برایتان قابل نقد بوده و قابل پذیرش نیست. لذا حتی به اندازه یک لحظه و زمان یک نفس کشیدن، خود را مسئول می دانید.

 اما اگر معتقد به شانس ، عدم ضرورت کنترل  نظام های درد و لذت( آغازگری از درون بواسطه تسلط بر عوامل و مکانیزم ایجاد درد-لذت) ، جبر به تسلیم انسان در کلان محیط ها و کلان سیستم ها ، عدم ضرورت به چگال شدگی انسان برای توانمندی و .... باشید، این شعر ، زنده کننده یک حس نستالوژیک در شماست.

آیا به ضرورت چگال شدگی مستمر برای ارتقا توانمندهای منجر به توسعه تاثیرگذاری بر هستی، بینش مندی راهبردی مستمر برای درک هستی و موقعیت های زمینه ای و در نهایت ، ارتقا ظرفیت های وجودی برای تجربه حوزه های علی- معلولی فراتر از شناخت فردی ( عنایت طلبی بواسطه تعیین جایگاه خود در هستی)، معتقد می باشید؟

 

نویسنده: دکتر جواد محمد قلی نیا

 

قضاوت شما در خصوص نوشته پشت نیسان؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
برچسب ها: کرسی آزاد اندیشی ، کرسی های آزاد اندیشی ، کرسی های نظریه پردازی ، نوشته های پشت نیسان آبی ، نوشته هایی با مفهوم ، زندگی و غم و شادی ها ، دکتر جواد محمد قلی نیا ، دکتر قلی نیا ، معنای زندگی ، معنایابی در زندگی ، اصول معنایابی در زندگی ، روش های معنادار کردن زندگی ، زندگی معنادار ، عکس نوشته نیسان ، نوشته پشت نیسان ، پندنامه پشت نیسانی ، عرفان یا تجربه زیستی زندگی ، مطالعات فرهنگی و عرفان ، مطالعات فرهنگی و تحلیل تجربه زیستی ، شانس در زندگی ، شانس واقعیت دارد ، آدم خوش شانس و بد شانس ، رابطه شانس با احتمالات ، تقدیرگرایی در زندگی ، عرفان دکتر قلی نیا ، دکتر قلی نیا عرفان ، مطالعات فرهنگی دکتر قلی نیا ، تحلیل عرفانی دکتر قلی نیا ، فلسفه خیر و شر ، وظیفه مندی و مسئولیت پذیری در حیات ، شیوه تسلط انسان بر محیط های کلان ، الگوها ومدل های نفسیر هستی ، قواعد جاری در حیات ، جبر به تعالی ، کلان هست ، بحران زایی حرکت ، قاعده تضاد ، قاعده قدرت های غیر مطلق ، آغازگری از درون ، هستی قابل کنترل ، مداخله گری در هستی ، عقل مجبور ، ظرفیت قدری ، اصل مواجهه ، الگوهای ارتباطی رفتاری ، همگرایی حداکثری با حفظ استقلال ، ماموریت پذیری در هستی ، نیسان نوشته ، ماشین نوشته
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیوان
Germany
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
0
جالبه این عکسنوشته رو من چند سال پیش درست کردم توی پیجم گذاشتم کپی شد و حالا اینجا میبینمش با پاک کردن اسم پیجم
پاسخ ها
مشکوک به خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
چرا اسم پیجت رو ننوشتی ؟ حداقل اینجوری کامل تر میتونستی اطلاع رسانی کنی. تردیدی هم برای افراد شکاکی مثل من باقی نمیموند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
0
خیلی جالب بود. ادبیات موج چهارمی دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین