پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
نگاهی به لیست بلندبالای مدیران استانی در بخش درمان تامین اجتماعی با سوابق ده سال و بالاتر بسیار برای هر کارشناس آگاه و دلسوزی نگران کننده است که می‌بیند مدیرانی با ده سال و بیشتر سابقه بر یک صندلی و عنوان تکیه زده اند چه آنکه حتی از نظر علم مدیریت این نوع مدیریت‌های طولانی می‌تواند بسیار فساد زا و مشکل آفرین باشد و به همین خاطر گردش مدیران به عنوان یکی از اصول پسندیده مدیریت مورد قبول عقل سلیم است خصوصا در کشوری، چون ما که زد و بند‌ها و تغییر ریل‌های سیاسی به عنوان یک تاکتیک مدیریتی استفاده می‌شود.

  شعار سال: نگاهی به لیست بلندبالای مدیران استانی در بخش درمان تامین اجتماعی با سوابق ده سال و بالاتر بسیار برای هر کارشناس آگاه و دلسوزی نگران کننده است که می بیند مدیرانی با ده سال و بیشتر سابقه بر یک صندلی و عنوان تکیه زده اند چه آنکه حتی از نظر علم مدیریت این نوع مدیریت های طولانی می تواند بسیار فساد زا و مشکل آفرین باشد و به همین خاطر گردش مدیران به عنوان یکی از اصول پسندیده مدیریت مورد قبول عقل سلیم است خصوصا در کشوری چون ما که زد و بندها و تغییر ریل های سیاسی به عنوان یک تاکتیک مدیریتی استفاده می شود. هنوز یادم نرفته است که در سال ۱۳۸۴ و در هنگام انتخابات ریاست جمهوری در یکی از شهرستان های کشور تقسیم کار جالبی صورت گرفته بود و آن این که رئیس آموزش و پرورش در ستاد آقای دکتر معین و یکی از معاونان در ستاد آقای هاشمی و یک معاون دیگر در ستاد آقای لاریجانی حضور پیدا کرده بود و الحمدالله انقدر خنگ بودند که گزینه نهایی یعنی آقای احمدی نژاد را جزو احتمالات نمی دیدند به هرحال سوای حسن و بد احمدی نژاد در این مورد هر سه نفر را بلافاصله عزل کرد و افراد جدیدی جایگزین آنها کرد. اما از بد حادثه این اقبال نصیب سازمان تامین اجتماعی نشد. اینجانب با همه احترامی که برای بسیاری از مدیران میانی کشور قائل هستم و به تجربیات افراد احترام می گذارم از آن دست افرادی هستم که معتقدم رسوب مدیریتی برای مدت طولانی در کشور ما فساد زا می باشد اگرچه در مورد برخی مدیران که به اجبار و از سر اصرار افکار عمومی و نبود فرد جایگزین ماندند مثل دکتر فخر در کرمان اما همین فرد مورد احترام نیز یکی از نقدهای وارده به ایشان عدم جانشین پروری است .

به هرحال متاسفانه شنیده می شود یکی از دلایل ماندگاری طولانی مدیران حمایت نمایندگان محترم مجلس است که به دلایل کارشناسی و فنی زیر از آنها می خواهم با احترام به مردم حوزه انتخابیه در نگاه خود تجدید نظر کنند:

۱_ اگر تجربه تا این حد مهم است که بیش از ده سال برخی مدیران را حفظ کردید و حامی مجدد آنها شده اید، خوب اجازه می فرمودید نمایندگان پیش از شما به نمایندگی خود ادامه می دادند و با آنها رقابت نمی کردید چه آنکه پیشینیان از شما با تجربه تر بودند؟!

۲_ شما که بر شایسته سالاری و گردش نخبگان و احترام به نیروهای جوان در ایام انتخابات تاکید می کنید چه می شود که بعد از انتصاب به سمت نمایندگی از همان مدیرانی حمایت می کنید که نمایندگان پیش از شما آنها را معرفی یا منتصب کرده اند، آیا این بدان معنا نیست که خودتان رای به شعور و تدبیر و انتخاب نمایندگان قبلی می دهید؟ آیا این بدان معنا نیست که شما فاقد عقبه فکری و تشکیلاتی و سیاسی در دایره سیاست های رفاهی و ... هستید؟!

۳_ وقتی شما در حد شناخت چهار نفر کارشناس و صاحب نظر برای تصدی پست های مدیریتی اشراف ندارید پس برای تصویب و رای دادن به لوایح و طرح های مجلس در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی از کجا مشاوره می گیرید.

اما در پایان و حرف نهایی خطاب به آقای وزیر محترم تعاون و جناب آقای سالاری و نمایندگان محترم مجلس اینکه به عنوان یک کارشناس حوزه سلامت و رفاه اجتماعی و دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت عرض می کنم هیچ یک از مدیران بالای ۱۰ سال مراکز استان های کشور را در حد و اندازه ای نمی بینم که بخواهم آنها را به عنوان یک کارشناس مطرح و که دارای اشراف بر مبانی مدیریتی و قوانین و نیازهای منطقه ای و کشوری ببینم که برداشتن و جا به جایی آنها  بخواهد وضعیت را بدتر کند، بلکه به احترام رای دهندگان خود وارد عمل شوید و دست به دست هم داده و حداقل مدیران به جا مانده از دولت قبل را در این دو الی سه ماه پایانی تعیین تکلیف نکنید و اجازه ندهید نام شما با رکود و همراهی با  عادت ها و مخالف با تغییرات گره بخورد. اکنون پرونده الکترونیک سلامت و راهنماهای بالینی و خرید راهبردی و مهار خدمات القایی و استفاده از ابزارهای تعدیل و پیشگیری و پذیرش ریسک و ... به عنوان پیش نیازهای یک مدیریت مطرح است که متاسفانه نگهداشتن مدیران سابق به نوعی واپس گرایی و بازگشت به گذشته است.

 لطفا دست به کار شوید و این تغییر را که حداقل نتایج یک انتخابات است که شما از آن بر آمده اید به رسمیت بشناسید و مردم را نا امید نکنید‌ و در این مدت باقی مانده به جای انتظار برای به سرانجام رسیدن دولت آتی، حق مردم را ادا کنید وگر نه اگر بخواهد نتیجه تغییر دولت ها رکود تا این حد سنگین باشد شاید من هم عقلا دلیلی برای انتخاب رئیس جمهور جدید نبینم وقتی قرار است چیزی تغییر نکند.

مهدی اسفندیار

دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از کانال"نه به عوام فریبی"

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین