پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۰۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کمال علیپور خنکداری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «رسالت» ضمن اشاره به طرح جهش تولید و تأمین مسکن بیان کرد: یکی از رویکرد‌های مجلس یازدهم این بود که بتواند افزایش بی‌رویه قیمت مسکن را کنترل کند قیمت و تهیه مسکن برای مردم کمرشکن شده است و به یک معضل جدی تبدیل‌شده است
شعار سال : کمال علیپور خنکداری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به طرح جهش تولید و تأمین مسکن بیان کرد: یکی از رویکردهای مجلس یازدهم این بود که بتواند افزایش بی‌رویه قیمت مسکن را کنترل کند قیمت و تهیه مسکن برای مردم کمرشکن شده است و به یک معضل جدی تبدیل‌شده است بنابراین برای کنترل آن چند کار را در دستور کار قراردادیم اولین موضوع این بود که طرحی را در مجلس آورده‌ایم تا از خانه‌های خالی مالیات بگیریم و آن‌ها را سروسامان دهیم.
 
وی افزود: در کشور بعضی افراد را داشتیم که ۲۰۰۰ الی ۷۰۰۰ مسکن خالی داشتند و در بخش مسکن سوداگری می‌کردند و در قیمت آن تأثیرگذار بودند. بنابراین در اوایل کار مجلس این موضوع را پیگیری کردیم و در همان روزهای ابتدایی مالیات بر خانه‌های خالی مصوب شد و کمی از افزایش بی‌رویه جلوگیری کرد و همین مسئله و ایجاد رکود باعث جلوگیری از افزایش قیمت شد اکنون تقریبا قیمت‌ها ثابت شدند.
 
علیپور خنکداری ادامه داد: تصمیم بعدی برای کنترل بیشتر و کاهش قیمت مسکن مصوب کردن طرح جهش تولید و تأمین مسکن بود که تصمیم بر آن شد سالانه یک‌میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود و اکنون سالانه به ساخت یک‌میلیون واحد مسکن احتیاج داریم. بنابراین طرح جامع مسکن را مطرح کرده و قبل از این‌که به صحن علنی بیاید بیش از ۱۰۰ جلسه کارشناسی با خبرگان این کار حتی کسانی که در انبوه‌سازان و تعاونی سازان کار می‌کردند برگزار کردیم.
 
این عضو کمیسیون بهداشت یادآورشد که مسئولان کشوری امنیتی و وزارتخانه‌ها و مرکز پژوهش‌ها را دعوت کردیم جلسات مختلفی برگزار شد تا این طرح با ایراد کمتری به صحن علنی بیاید.او تأکید کرد: نکته‌ای که در این طرح می‌آید و تمام دولت‌ها می‌گفتند ما اعتبار نداریم و سود بانکی برای وام بسیار کلان است و مردم نسبت به اخذ وام اقدام نمی‌کنند. مهم‌ترین نهاد هم بانک مسکن بود که توانایی کمک به یک‌میلیون واحد در آن داشت. در این طرح این ایرادات را برطرف کردیم و صندوق مسکن را پیشنهاد دادیم.
 
علیپور خنکداری می‌گوید: پیشنهاد این بود که صندوق مسکن به‌صورت هیئت‌امنایی به ریاست وزیر راه و شهرسازی ایجاد شود و هر آن چیزی که مربوط به ساختمان ازجمله عوارض ساختمان، سودهای بانکی و مسکن مهر و به‌علاوه انباشت سالانه بانک‌ها که در حوزه مسکن کار می‌کردند به این صندوق واریز شود.
 
او تصریح کرد: با این تصمیم حدود ۲۶۵ هزار میلیارد تومان جمع می‌شود. در هیئت دولت مصوب شده است که بانک‌ها سالانه اعتبارات و ذخیره خودشان را به سمت مسکن بیاورند ما در این طرح به بانک‌ها پیشنهاد دادیم که می‌توانید با صندوق مشارکت کنند و چون این صندوق سودی ندارد مردم راحت‌تر می‌توانند وام بگیرند.
 
علیپور خنکداری در انتها بیان کرد: هر بانکی که در این صندوق پول بگذارد مردم ۹درصد سود پرداخت می‌کنند و بانک ۱۸ درصد سود خود را می‌گیرد این یک همکاری دوطرفه و مشارکت مثبت است. با این روش می‌توان قیمت خانه را پایین آورد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از روزنامه رسالت، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 42683، resalat-news.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
بعید میدونم این ها تونسته باشن اقدام درستی کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین