پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
با توجه به تاکیدات پلیس، بنظر می رسد که بزودی همراه داشتن زنجیر چرخ و در برخی موارد خاص، بستن آن تبدیل به یک الزام برای حرکت ایمن و قانون مدار شود. شاید اولین بارتان باشد که قصد استفاده از زنجیر چرخ را داشته باشید، به همین دلیل در این قسمت در خصوص نحوه بستن زنجیر چرخ برایتان توضیحات کاربردی ارایه می کنیم.
شعار سال: اگر خودروی شما تک دیفرانسیل (جلو یا عقب) است. استفاده از دو زنجیر چرخ کافی می باشد. در دیفرانسیل جلو ، زنجیر چزخ را به چرخ های جلو و در خودروهای دیفرانسیل عقب ، زنجیر چرخ را به دو چرخ عقب وصل می کنیم ؛ در خودروهایی که دارای دیفرانسیل در جلو و عقب هستند باید ، هر چهار چرخ را به زنجیر چرخ تجهیز کرد.

زنجیر چرخ‌ها عموما از جنس نانو پلیمری، پلیمری، فلزی، تسمه‌ای و پارچه‌ای هستند. هر یک از این زنجیرها معایب و مزایای خود را دارند که افراد بسته به کیفیت و قیمت دست به خرید آن‌ها می‌زنند. در متن حاضر، اقدام به توضیح در خصوص زنجیر چرخ فلزی می شود. زنجیرها ی فلزی در اثر بی‌توجهی احتمال دارد بعد از مدت کوتاهی دچار زنگ‌زدگی شوند؛ مگر آنکه بعد از هربار استفاده آن‌ها را تمیز و خشک کرده و در جعبه مخصوص خودشان نگهداری کنید.

زنجیر چرخ‌ فلزی در دو نوع زنجیر چرخ تکی و زوجی به فروش می‌رسد. زنجیر چرخ تکی از دو زنجیر موازی در طول و زنجیرهای کوتاهی در عرض تشکیل شده است که در بخش ابتدایی و انتهایی زنجیر در طول به هم متصل می‌شوند. زنجیر چرخ زوجی ساختاری شبیه به نوع تکی دارد؛ با این تفاوت که دارای دو رشته‌ عرضی ضربدری و سه زنجیر در طول است.

 پیچ‌وتاب زنجیر را باز کنید و آن را از جهت خارهایش روی زمین قرار دهید، به‌طوری که قسمت صاف آن به‌طرف لاستیک باشد.

حالا خودرو را روی زنجیر هدایت کنید تا لاستیک مربوطه درست در وسط زنجیر قرار بگیرد. اگر می‌خواهید زنجیر را به لاستیک چپ نصب کنید، فرمان خودرو را به‌سمت راست بچرخانید و همین کار را برای لاستیک راست خودرو انجام دهید و آن را در جهت چپ بگردانید. با این کار می‌توانید دسترسی بهتری به دو طرف زنجیر داشته باشید.

در دو طرف زنجیر، حلقه‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را به هم وصل کنید؛ به این ترتیب که گیره‌ محکم یک طرف زنجیر را از حلقه طرف دیگر عبور دهید.

در این مرحله باید از آچار مخصوص استفاده کنید و بست‌های چرخشی روی زنجیر را تاحدی بچرخانید که زنجیر محکم شود. در واقع زنجیر باید کل عرض تایر را بپوشاند و اتصالات آن به میزان یکسانی محکم شده باشند.

وقتی زنجیر را نصب کردید، کمی رانندگی کنید و مجددا زنجیر چرخ‌ را کنترل کنید تا از نصب صحیح آن مطمئن شوید.

تعداد بازدید : 7

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین