شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران شایعه شناسایی منشأ و علل اختلال در سامانه هوشمند سوخت را تکذیب کرد. در اطلاعیه این شرکت به مواردی اشاره شده که قابلیت پیگیری توسط دادستان کل کشور بعنوان مدعی العموم را دارد. در اطلاعیه آورده شده است که "مشکل به وجود آمده در کوتاهترین زمان ممکن و بدون خللی در عرصه سوخترسانی به مردم برطرف شد"؟! آیا این ادعا واقعیت دارد؟ معطل شدن میلیون ها نفر در صف یا دچار دغدغه شدن و ایجاد هزار شائبه و تشویش در اذهان را چه کسی باید پاسخ دهد؟ چرا برای بار دوم شاهد این ماجرا هستیم؟ اگر مستنداتی ارایه شود که نشان دهد، بخشی از مشکل بدلیل قصور و تقصیر بوده،آیا آقایان در حد مدیران عامل و معاونین وزیر، حاضر به استعفا و جبران زیان مادی وارده هستند؟ذکر شده که موضوع منشأ و علل اختلال در سامانه هوشمند سوخت به عهده شورای عالی فضای مجازی است و تا زمان قطعیت موضوع هرگونه اطلاعرسانی یا انتشار خبر، خلاف واقع است؟! باید از آقایان پرسید که این قاعده را از کدام قانون استخراج نموده اید که بجای پاسخگویی، مسئله را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع می دهید؟
شعارسال: در اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران آمده است:

“در پی انتشار اخبار ضد و نقیص درباره علل اختلال در سامانه هوشمند سوخت، به اطلاع هموطنان میرساند به حول و قوه الهی و تلاش جهادی و شبانهروزی متخصصان صنعت نفت، مشکل به وجود آمده در کوتاهترین زمان ممکن و بدون خللی در عرصه سوخترسانی به مردم برطرف شد و روند توزیع سوخت در جایگاههای سراسر کشور به روال عادی بازگشت بنابراین ضمن تکذیب برخی گمانهزنیهای اشتباه در این زمینه اعلام میشود موضوع منشأ و علل اختلال در سامانه هوشمند سوخت به عهده شورای عالی فضای مجازی است و تا زمان قطعیت موضوع هرگونه اطلاعرسانی یا انتشار خبر، خلاف واقع است. “
شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2دی1402، کدخبر: 1402100200368، www.isna.ir