پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی 13 و 14 آذر با حضور میهمان‌هایی از سراسر جهان اسلام در تهران برگزار شد. این کنفرانس به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شرایطی برگزار شد که تروریست‌های داعشی در سرزمین‌های عراق و سوریه به پایان راه رسیده‌اند.

شعار سال: سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی 13 و 14 آذر با حضور میهمان‌هایی از سراسر جهان اسلام در تهران برگزار شد. این کنفرانس به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شرایطی برگزار شد که تروریست‌های داعشی در سرزمین‌های عراق و سوریه به پایان راه رسیده‌اند.

رئیس جمهوری در سخنان خود تأکید کرد که وحدت اسلامی تنها راه پیشرفت اسلام است. او همچنین با اشاره به شکست داعش یادآور شد که بخش تلخ تحولات اخیر، بی‌پروایی برخی دولت‌های منطقه در همکاری با رژیم صهیونیستی است. به گفته او، هدف اول استکبار و صهیونیسم، فرصت‌سوزی از طریق اختلاف افکنی میان کشورها، اقوام و مذاهب منطقه است. میهمانان در انتها با رهبر معظم انقلاب هم دیدار کردند. رهبر معظم انقلاب هم در بیانات خود ضمن تأکید بر اهمیت وحدت در جهان اسلام تصریح کردند: «اینکه ادعا می‌کنند می‌خواهند قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کنند، از عجز و ناتوانی آن‌هاست. در مسأله‌ فلسطین دست آنها بسته است و نمی‌توانند اهدافشان را پیش ببرند. پیروزی از آن امت اسلامی است و فلسطین آزاد خواهد شد و ملت فلسطین به پیروزی خواهد رسید.» سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با عنوان «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» برگزار شد، 6 کمیسیون تخصصی با عناوین «موقعیت کنونی جهان اسلام و راهکارهای فعال کردن مؤلفه‌های فرهنگ و تمدن ساز»، «ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب»، «طرح‌های احیاگران جهان اسلام جهت تمدن‌سازی نوین اسلامی»، «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی»، «مساعی حمیده» و «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» برگزار شد. میهمانان حاضر در کنفرانس نیز که از علمای بزرگ جهان اسلام بودند هر کدام بر ضرورت وحدت و تبیین راهکارهای ایجاد تمدن نوین اسلامی تأکید کردند.

شیخ نعیم قاسم: امریکا محور شرارت و ایران محور مقاومت است
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: تمدن اسلامی با تشکیل حکومت یا جنبش و گروه اسلامی محقق می‌شود. شیخ نعیم قاسم گفت: حکومت اسلامی می‌تواند تمدن نوین اسلامی را محقق کند که پیرو اسلام ناب محمدی بوده و اسلام را در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... اجرا کند. اگر هم تشکیل حکومت اسلامی محقق نشود باید ایجاد تمدن نوین اسلامی را از طریق گروه‌ها و جنبش‌های اسلامی دنبال کرد. شیخ قاسم با تأکید بر اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند تبیین و معرفی نمونه‌ای از حکومت و جنبش اسلامی است، خاطرنشان کرد: این نمونه باید جذابیت داشته و بتواند افراد را به خود جذب کند. در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بهترین نمونه از حکومت اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است، چون این حکومت اندیشه‌های مختلفی همانند مردم سالاری دینی را مطرح می‌کند تا بر جامعه اسلامی تأثیرگذار باشد. وی ادامه داد: حزب‌الله لبنان نیز نمونه‌ای بارز از جنبش و گروه اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است، چون این گروه اسلامی توانست نمونه مقاومت را ارائه دهد. حزب‌الله در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کرد و به جوانان آموخت که نباید در برابر ظلم سکوت کنند. وی با یادآوری این موضوع که امریکا و سعودی‌ها می‌خواهند به جای اسلام ناب محمدی، اسلام سعودی را جایگزین کنند، تأکید کرد: سعودی‌ها و امریکایی‌ها برای اینکه بتوانند اسلام سعودی را جایگزین اسلام ناب محمدی کنند میلیاردها دلار هزینه کردند ولی به نتیجه خاصی نرسیدند. شیخ قاسم گفت: فلسطین باید مرکز وحدت باشد. نباید فلسطین فراموش شود. ما هیچ گونه تعاملی را با دشمن نمی‌پذیریم.
مفتی دارالسلام: وحدتامانت الهی است
شیخ «موسی سالم الهادی»، مفتی دارالسلام با اشاره به آیات قرآن، وحدت را امانت الهی در دست مردم دانست و بیان داشت: وظیفه ما حفظ این امانت است و نباید در قبال آن خیانت کنیم. وی عنوان کرد: از دیدگاه قرآن کریم وحدت اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به هر میزان، اختلاف میان مسلمانان و مذاهب تقویت شود سبب خوشحالی دشمن می‌شود. سالم الهادی با اشاره به نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل و ادامه این راه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید از جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به‌عنوان پرچمدار وحدت تقدیر کرد. مفتی دارالسلام با اشاره به روایات نبی اکرم(ص) درباره وحدت، اذعان داشت: افزون بر مسلمانان باید ادیان ابراهیمی نیز با یکدیگر وحدت داشته باشند. وحدت باید به‌عنوان موضوع اساسی تمامی ادیان و مذاهب مطرح شود چون آموزه‌های این ادیان درباره وحدت تأکید کرده است. اگر ادیان بخواهند به آموزه‌های خود عمل کنند به وحدت می‌رسند.

دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان: تعاملات اقتصادی جهان اسلامباید افزایش یابد
دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان هم با بیان اینکه ملت‌های مسلمان برای رشد و توسعه باید از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند، عنوان کرد: تعاملات اقتصادی جهان اسلام باید افزایش یابد تا در نتیجه قدرت کشورهای اسلامی افزایش یابد و پیروزی‌های مورد نظر در حوزه اقتصادی رقم زده شود.
«لیاقت بلوچ» افزود: امروزه امت اسلامی از ظرفیت‌ها و منابع بسیاری برخوردار است به همین علت می‌تواند به دوران درخشان خود بازگردد؛ کشورهای اسلامی 25 درصد جمعیت جهان و 75 درصد منابع را به خود اختصاص داده‌اند که نباید نسبت به این جایگاه بی‌توجه باشیم. بلوچ ادامه داد: در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید با افزایش تعاملات از ظرفیت‌ها و منابع به شیوه مطلوب استفاده کنیم تا قدرت خود را برای همگان به نمایش گذاریم.وی با اشاره به اینکه باور نظام علمی حاکم بر اسلام و توسعه این نظام باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با رسیدن به وحدت می‌توانیم افزایش قدرت جوامع اسلامی را رقم بزنیم و در راستای مقابله با پدیده‌هایی از جمله تروریست گام‌های گسترده‌تری برداریم.

تأکید رئیس مجلس اعلای الجزایربر تعامل و گفت‌و‌گو
رئیس مجلس اعلای الجزایر با تأکید بر اینکه اسلام باید با مصالحه جهانی به جایگاه اصلی خود برسد، گفت: باید با استفاده از صلح، از خونریزی‌ها جلوگیری کنیم چرا که در شرایط کنونی برای حل بحران‌ها و رسیدن به استقلال و قدرت هیچ راهی به غیر از گفت‌و گو و تعامل نداریم.«بوعبدالله غلام‌الله» افزود: استفاده درست از منابع و ظرفیت‌های موجود در کره‌خاکی در مذاهب مختلف مورد تأکید قرار گرفته چرا که خداوند متعال زمین را برای استفاده انسان‌ها رام کرده است و انسان‌ها باید در کنار یکدیگر از این نعمت‌ها و منابع استفاده کنند.وی با تأکید بر اینکه بر اساس آموزه‌های دینی مشترک باید ارزش‌های انسانی را ارتقا بخشیده و با دوری از خشونت به سمت زندگی مسالمت‌آمیز حرکت کنیم، عنوان کرد: خداوند متعال به همه جوامع بشری توجه داشته به همین علت برای استفاده همگان از نعمت‌ها، منابع را توسعه بخشیده است.
رئیس سابق سازمان دیانت ترکیه: تفکر داعشی همچنان وجود دارد
رئیس سابق سازمان دیانت ترکیه نیز گفت: هر چند به صورت تقریبی حکومت جغرافیایی داعش از بین رفته است اما همچنان این تفکر انحرافی وجود دارد به همین علت باید در راستای از بین بردن این تفکر گام برداریم. «محمد گورمز» با تأکید بر اینکه اسلام دوره‌های تاریخی سختی را تجربه کرده است، اضافه کرد: اکنون جمعیت مسلمانی که توانستند قابلیت پذیرش استعمار و خشونت را داشته باشند افزایش یافته و علت این امر، افزایش تفرقه میان امت اسلامی است در حالی که در توصیه‌های مختلف دینی به موضوع حفظ وحدت تأکید شده است.وی با بیان اینکه امت میانه‌رو به‌دنبال زندگی مسالمت‌آمیز است، عنوان کرد: برخی میانه‌رو بودن را موضوعی غربی مطرح کرده و به‌دنبال انحراف از هدف اصلی هستند. گورمز با اشاره به اینکه مسلمانان به‌عنوان یک امت نیازمند ارزیابی جهانی هستند، گفت: باید قبل از اینکه دیگران به ارزیابی ما بپردازند، خودمان نسبت به بررسی وضعیت موجود اقدام کنیم.

رسالت علمای اسلامی از نظررئیس مجلس اعلای اسلامی عراق
شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: در دوران پسا داعش وظیفه علمای اسلام معرفی اسلام ناب و زدودن خشونت‌ها و ارائه تصویر زیبا از اسلام است که گروه‌های افراطی آن را خدشه‌دار کرده بودند. وی بیان داشت: دنیای اسلام صدها سال است که دچار اختلاف و نزاع شده و این توطئه توسط رژیم صهیونیستی و همپیمانانش در منطقه پیاده و اجرا می‌شود و امروز تکفیری‌ها بلای جانمان شده‌اند و به جای اتحاد برای نابودی اسرائیل برای تکفیر و کشتار مسلمانان متحد شده‌اند. شیخ همام حمودی به رسالت خطیر علمای اسلام در دوران پساداعش اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از نابودی داعش باید با افکار مسمومی که آنها در ذهن جوانان ایجاد کرده‌اند مقابله کنیم و اسلام ناب را تبلیغ و معرفی کنیم تا مردم و بویژه نسل جوان دین خود را به خوبی بشناسند و باید این مفاهیم را به مردم نشان دهیم.وی افزود: امروز می‌خواهیم با همدلی و اتحاد تمدن نوینی را برای خود بسازیم که سراسر پیشرفت و تعالی است و این کنفرانس نیز باید راهکارها و اقدام‌های عملی برای تحقق این تمدن را هموار کند.

معاون مفتی نیجریه: ایران چراغ هدایت و الگوی جهان اسلام است
«عمر محمد تیجانی»، معاون مفتی نیجریه در کنفرانس بین‌المللی وحدت گفت: وحدت یکی از الزامات هر امتی به شمار می‌رود و هیچ امتی بدون آن نمی‌تواند زندگی کند. امتی که وحدت داشته باشد قوی خواهد بود. وی افزود: همواره معتقد هستیم که توطئه وجود دارد و آن را انکار نمی‌کنیم اما باید گفت آیا ما مسلمین باید از اسرائیل و امریکا انتظار کمک داشته باشیم یا از خودمان؟! پس ما نباید با همدیگر تفرقه داشته باشیم.معاون مفتی نیجریه در ادامه سخنان خود ایران را چراغ راه و هدایتی دانست که باید همه از آن الگو بگیرند و اظهار داشت: ایران نشان داده است که با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات پابرجا مانده است و این کشور برای ما یک الگو است. همه جهان به ایران احترام می‌گذارند چراکه ایران بعد از انقلاب اسلامی مهم شده است. این اهمیت و احترام به ایران به‌دلیل دشمنی با امریکاست. این مقام نیجریه خطاب به شیخ نعیم قاسم معاون حزب‌الله لبنان گفت: از طرف ما به سید حسن نصرالله بگویید قبل از آنکه در چشم ما باشد در قلب ما خواهی بود.

مفتی اعظم سوریه: تقریب و وحدت صراط مستقیم اسلام است
مفتی اعظم سوریه با تأکید بر اینکه دشمنان می‌خواستند جنگ سوریه را جنگ قومی میان شیعه و سنی معرفی کنند، گفت: باید از دشمنان پرسید چه کسانی در مساجد فرزندان و خانواده‌های شیعه و سنی را کشت؟ چه کسانی در مساجد افرادی را که در حال تفسیر بودند ، کشتند؟
شیخ «احمد بدرالدین حسون» تأکید کرد: مسلماً پیامبر اسلام از وضعیت کنونی جهان اسلام راضی نبوده و غمگین هستند. وی ایران اسلامی و محور مقاومت را ستون اسلام دانست و عنوان کرد: اگر این ستون نابود شود اسلام نابود می‌شود. امروز سوریه و عراق به پیروزی رسیده چون افزون بر حمایت ایران، مردم نیز خودشان جان و مالشان را داده‌اند. البته اکنون تنها جنگ نظامی در سوریه تمام شد ولی باید به جنگ فرهنگی و تمدنی ادامه دهیم. حسون با بیان اینکه وحدت و اندیشه تقریب راه مستقیم اسلام است، اذعان داشت: امروز راه مستقیم مشخص است. این راه از تهران تا قدس کشیده شد. ما وحدت و تقریب را در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، مساجد و... ادامه می‌دهیم. البته حضور در این اجلاسیه به معنای پایان وظیفه ما در قبال وحدت نیست. وی از تشکیل مجمع اتحادیه علمای اسلام در عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان خبر داد و تأکید کرد: تمامی توطئه‌های دشمنان برای فراموش کردن مسأله فلسطین است ولی ما این راه را ادامه می‌دهیم.

تأکید وزیر دولت افغانستان بر همکاری علما
وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان هم با تأکید بر اینکه علما و سیاستمداران برای مبارزه با افراطی‌گری‌ها باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، گفت: تأمین امنیت افغانستان سبب افزایش امنیت کشورهای مختلف منطقه می‌شود چرا که ضرر تروریسم موجود در افغانستان متوجه کل جهان است. «فیض محمد عثمانی» یادآور شد: از نمونه‌های وحدت در کشور افغانستان به رسمیت شناختن شیعه، سنی و سایر اقلیت‌های مذهبی است، پیروان این اقلیت‌ها اکنون در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و به عبادت خود مشغول هستند.این وزیر دولت افغانستان با اشاره به اینکه حکومت افغانستان نسبت به تکریم پیروان اقلیت‌های مختلف و تأمین بسترهای مورد نیاز عبادی برای آنها نگاهی ویژه دارد، تصریح کرد: آغاز تمدن نوین اسلامی نیازمند برداشتن موانع اخلاقی مسیر تحقق اتحاد است و سوءذهن‌ها و بدگمانی‌ها از جمله این موانع اخلاقی است که باید برطرف شود؛ اکنون راهکار دیگری به غیر از چنگ‌زدن به تمدن‌های اصیل اسلامی نداریم.
«عبدالرزاق آخوند رهبر»، امام جمعه آق قلا نیز نابودی توطئه داعش و پیروزی‌های جبهه مقاومت را ثمره عمل به منویات امام خامنه‌ای (مدظله العالی) عنوان کرد و افزود: امیدواریم روز به روز بر تقویت ارتباطات علمای جهان اسلامی افزوده شود. این روحانی اهل سنت کشورمان خاطرنشان کرد: امت اسلامی به‌عنوان یک زنجیره به هم پیوسته هستند که اگر یکی از حلقه‌های این زنجیره بگسلد نمی‌توانیم به استحکام این زنجیره امیدوار باشیم لذا انتظار می‌رود علمای جهان اسلام با روشنگری‌های خویش بر تقویت پایه‌های وحدت در جامعه نقش آفرینی کنند.

نیم نگاه
شیخ نعیم قاسم گفت: حکومت اسلامی می‌تواند تمدن نوین اسلامی را محقق کند که پیرو اسلام ناب محمدی بوده و اسلام را در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... اجرا کند.
محمد گورمز، رئیس سابق سازمان دیانت ترکیه: امت میانه‌رو به‌دنبال زندگی مسالمت‌آمیز است، برخی میانه‌رو بودن را موضوعی غربی مطرح کرده و به‌دنبال انحراف از هدف اصلی هستند.
لیاقت بلوچ، دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان: تعاملات اقتصادی جهان اسلام باید افزایش یابد تا در نتیجه قدرت کشورهای اسلامی افزایش یابد و پیروزی‌های مورد نظر در حوزه اقتصادی رقم زده شود.
بوعبدالله غلام‌الله، رئیس مجلس اعلای الجزایر: باید با استفاده از صلح، از خونریزی‌ها جلوگیری کنیم چرا که در شرایط کنونی برای حل بحران‌ها و رسیدن به استقلال و قدرت هیچ راهی به غیر از گفت‌و گو و تعامل نداریم.
عمر محمد تیجانی، معاون مفتی نیجریه: ایران نشان داده است که با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات پابرجا مانده است و این کشور برای ما یک الگو است. همه جهان به ایران احترام می‌گذارند چرا که ایران بعد از انقلاب اسلامی مهم شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ----، کدمطلب:242317، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
باید کم کم شاهد کار هاشونم باشیم بسته دیگه فقط صحبت کردن، با صحبت کردن نمیشه جامعه ی امام زمانی رو اماده ظهور کرد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین