پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۵۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اصلاح فرهنگ مصرف مردم در راستای حمایت از تولید کالای داخلی گفت: دولت نیز با تسهیل راهکارهایی که منتهی به تولید می‌شود از تولید داخلی حمایت کند.

شعار سال: حجت‌السلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ضمن تبریک سال جدید به ملت ایران با اشاره به شعار «حمایت از کالای ایرانی» که توسط رهبر انقلاب نامگذاری شد، اظهار داشت:‌ رهبر انقلاب سال‌های اخیر با شعارهای اقتصادی نامگذاری کرده‌اند و علتش نیز این است که عمده مشکلاتی که ملت ایران از آن رنج می‌برند، اقتصادی است.

وی افزود: طبق تاکید رهبر انقلاب عنوان اقتصاد مقاومتی مخصوص یکسال نیست بلکه باید اقتصاد مقاومتی طی سال‌های متمادی تحت عناوین مختلف دنبال شود و به همین دلیل ایشان هر ساله یک عنوان فرعی را مورد توجه قرار می‌دهند و سال 95 اقدام و عمل، سالگذشته تولید و اشتغال و امسال نیز حمایت از کالای ایرانی مورد تأکید قرار گرفته است.

مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه شعار امسال ادامه یک مطالبه است،‌گفت: ادامه این مطالبه است که دولتمردان و ملت ایران برای حل مشکلات اقتصادی متوجه داخل شوند و از چشم دوختن به کشورهای دیگر خودداری کرده و بیشترین همت خود را به ظرفیت‌های داخلی متوجه کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در عین حال خاطرنشان کرد: بهبود روابط با کشورهای دیگر و تقویت مناسبات بین‌المللی مانعی ندارد ولی نباید به خارج دل بست، چون اگر این احساس در کشورهای خارجی ایجاد شود که از سر ناچاری به آنها رو می‌آوریم فشارها را بیشتر خواهند کرد و نتیجه، دقیقاً برعکس انتظار خواهد بود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب تأکید بر توجه به ظرفیت‌های داخلی دارند‌، تأکید کرد: مهمترین ظرفیت داخلی در شرایط کنونی این است که ملت ایران به مصرف کالاهای داخلی اقدام کنند که اگر این اتفاق بیفتد و دولت و ملت از کالاهای ایرانی حمایت کنند بسیاری از مشکلات حل‌شدنی است.

مصباحی‌مقدم در تشریح وظایف دولت در قبال حمایت از کالای داخلی تصریح کرد: دولت با تسهیل راهکارهایی که منتهی به تولید می‌شود از تولید کالای داخلی حمایت کند تا هزینه‌های تولید کاهش یابد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در همین راستا افزود:‌دولت باید نرخ سود بانکی را برای تولید‌کننده کاهش دهد و مسیر موافقت با یک فعالیت اقتصادی و تولیدی را کوتاه کند و کاری کند که امکان صادرات برای تولیدکننده داخلی فراهم شود تا کالاهای داخلی نیز توان مطرح شدن در سطح بین‌المللی را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه در این بین مورد توجه است ایجاد فرهنگ کالای مصرفی در مردم است،‌گفت: هرچند بسیاری از مردم ایران کالای ایرانی می‌خرند ولی قبول کنیم که بعضی‌ها حتی در شرایطی که کالای ایرانی مشابه کالای خارجی نیز در بازار باشد، ترجیح می‌دهند که کالای خارجی بخرند.

مصباحی‌مقدم ضمن اشاره به اینکه برخی کارخانه‌های داخلی بر روی محصولات خود نشان و عنوان خارجی می‌زنند، تصریح کرد: وقتی در مورد چرایی این امر سؤال می‌شود این را مطرح می‌کنند که فروشندگان در بازار می‌گویند اگر روی محصول عنوان کشور دیگری زده شود، خریدار دارد ولی اگر ساخت ایران باشد مردم نمی‌خرند که این حاکی از وجود فرهنگ غلط مصرف در بین مردم است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه باید رسانه‌ها سراغ چنین تولیدکننده‌هایی بروند و باید موانع را از طریق گفت‌وگو حل کرد، گفت: باید فرهنگ مصرفی خود را اصلاح کنیم تا از کالای داخلی حمایت شود.

وی با تأکید بر اینکه باید همه ملت به مصرف داخلی اقبال و اشتیاق نشان دهند، اظهار داشت:‌ دولت هم وظیفه دارد از تولیدکننده داخلی حمایت کند و برای تولیدات خارجی که مشابه داخلی دارند، یا موانع جدی وارداتی ایجاد کند و یا اگر وارداتی می‌شود تعرفه‌اش را بالا ببرد تا در بازار داخلی با اقبال مواجه نشود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 1 فروردین 97، کد مطلب: 13970101000094: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
کالا های داخلی از کیفیت خوبی نسبت به کالا های خارجی برخوردار هستند و چیزی از آن ها کمتر ندارند ؛ با حمایت از این کالا ها به حمایت از اشتغال در داخل هم کمک میکنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین