پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده‌باش مدیریت بحران البرز به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها همزمان با اخطاریه سازمان هواشناسی خبر داد.

شعار سالمهدی مهرور اظهار داشت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی آمادگی کامل شورای هماهنگی شهرستانها و کلیه دستگاههای اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی، شهرداریها و غیره به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل، ریزش کوه، وزش باد، بیمه محصولات و کاهش خسارات ناشی از بارش پراکنده تگرگ و یا هرگونه حادثه احتمالی و همچنین پیش‌بینی اقلام امدادی و محلهای اسکان اضطراری داشته باشند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی وضعیت جوی براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی و فعالیت آن در استان البرز از عصر امروز چهارشنبه تا ظهر پنج شنبه است که به موجب آن رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف استان، بارش پراکنده تگرگ و رعد و برق مورد انتظار است.

وی افزود: همچنین به سبب این بارش‌های شدید و موقتی در بازه زمانی کوتاه، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در دامنه‌های پرشیب کوهستانی و جاده‌های منتهی به آن نیز مورد انتظار  است.

وی افزود: در این راستا ضمن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم توسط دستگاه‌ها، شهروندان نیز از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ادامه داد: همچنین از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و تگرگ در جاده های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب خودداری کرده و  تجهیزات (لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و غیره) به همراه داشته باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 19 اردیبهشت 97، کدمطلب: 1721735 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین