پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۰۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
رییس کمیته میراث شورای شهر تهران می گوید : تنها 5 درصد آب چشمه علی بازگشته ومقصر اصلی هم دستگاه TBMمترو است اما مدیرعامل مترو می گوید بیش از 15 درصد آب به چشمه علی بازگشته دلیل کاهش آب در چشمه علی به خاطر برداشت از چاه های اطراف چشمه علی است .
شعارسال: پس از مدت ها آب به چشمه علی بازگشته است نه مانند گذشته بلکه در بخش جنوبی اندکی آب از چشمه قل می زند و بچه در همین اندک آب بازی می کنند .

به گزارش اسکان نيوز، میراث فرهنگی از مترو بابت خسارت هایی که به چشمه علی زده شکایت کرده است، اما مدیرعامل مترو می‌گوید برداشت های بی رویه از چاه های اطراف باعث کم آبی و خشک شدن چشمه علی است . مترو ابتدا منکر نقش دستگاه های حفاری بر خشک شدن چشمه علی بود . پس از مدتی نقش خود را در این موضوع پذیرفت و وعده تا ابتدای تابستان و با خروج دستگاه TBMاین مشکل را برطرف کند اما تیرماه آمد اما آب به چشمه علی بازنگشت.

چند هفته پیش بود که خبربازگشت آب به چشمه علی منتشر شد . اما رییس کمیته میراث شورای شهر تهران معتقد بود آبی که به چشمه علی بازگشته تنها 5 درصد آبی است که در گذشته در این چشمه وجود داشته است .

علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه اما اعلام کرده است که بیش از 15 درصد آب در چشمه جاری شده است.

او گفته است: آب به مدار بازگشته اما دبی آب کم است. دلیل آن هم خشکسالی‌ها و همچنین برداشت‌ های بی رویه از چاه‌ها باعث این شرایط شده است. به گفته او قبلاً به دلیل TBM مشکلاتی در چشمه‌علی ایجاد شده بود که در حال رفع آن هستیم.

اما حسن خلیل آبادی رییس کمیته میراث شورای شهر تهران  می گوید: دلیل اصلی خشکی چشمه علی دستگاه TBMمترو است . باید مشخص کنند بر چه اساسی می گویند 15 درصد آب به چشمه علی بازگشته است .بر اساس اطلاعات جدید آبی که در چشمه علی می جوشد از روزهای ابتدایی نیز کم تر شده است .

او ادامه می دهد: مترو چندبار قول داد که آب را مانند گذشته به چشمه علی باز گرداند ،اما این اتفاق نیفتاد میزان آبی که در چشمه علی بود ه مشخص است چاه های اطراف از گذشته بوده اند و مشکلی نیز برای چشمه علی ایجاد نکرده اند و مشکل اصلی زمانی به وجود آمد که دستگاه های کوچک ! TBMمترو در این محدوده مشغول به حفاری شدند و چنین مشکل بزرگی را ایجاد کردند .

به گفته خلیل آبادی این چاه ها و میزان آب چشمه علی تحت نظارت سازمان آب است و این طور نیست که بگوییم آب چشمه علی همین اندازه بوده است همین این ها قابل اندازه گیری است و حتما شورای شهر تهران این موضوع را پیگیری می کند و در این خصوص کوتاه نمی آید .


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری اسکان نیوز ، تاریخ انتشار: 28 مرداد 1397 ، کدخبر: 13375،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
امیدوارم پیشروی هایی که دوستان در نزدیکی چشمه علی شده هیچ تاثیری روی این خشکی نداشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین