پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان این‌که موضوعات اجتماعی استان در اولویت قرار دارد؛ گفت: تأکید ما بر سیاسی نشدن مسائل اجتماعی و هم‌چنین جلوگیری از حاشیه‌ای شدن مسائل سیاسی است و در کنار آن امنیت را نیز یک اصل مسلم برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای در استان می‌دانیم.

شعار سال: عزیزاله شهبازی گفت: کرج پیش از این‌که به مرکز استان البرز تبدیل شود و اکنون که به عنوان مرکز استان مطرح شده همواره تأثیر ویژه‌ای در کشور داشته است.

شهبازی افزود: قومیت‌های مختلف در این استان حضور دارند و این یک فرصت بسیار خوب در اختیار توسعه البرز قرار داده است، چرا که این اقوام همواره به صورت مسالمت‌آمیز و بدون کمترین حاشیه در کنار هم زندگی کرده‌اند.

وی با اشاره به شرایطی که منجر به جذب مهاجر از سراسر مناطق کشور به البرز شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از این مهاجرین با تحصیلات عالیه و یا برای سرمایه‌گذاری در البرز حاضر می‌شوند که این می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

ظرفیت‌های علمی البرز مثال زدنی است

این مسئول ادامه داد: استان البرز وسعت زیادی ندارد اما در همین استان کوچک در کنار پتانسیل‌های اجتماعی، ظرفیت‌های زیادی در حوزه دانشگاهی وجود دارد؛ طوری که 18 دانشگاه و مرکز علمی با 120 هزار دانشجو را در خود جای داده و در این حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز افزود: بانوان نیز در این استان بسیار فعال به نظر می‌رسند بر همین اساس برای این حوزه نیز برنامه‌های زیادی در دستور کار داریم.

شهبازی به ظرفیت‌های استان در حوزه صنعت نیز اشاره و تصریح کرد: استقرار حدود سه هزار واحد صنعتی و جایگاه علمی البرز در زمینه کشاورزی باعث شده تا این استان در کشور جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی در ادامه از شرایط مناسب البرز در گردشگری نیز گفت و اظهار کرد: تنوع خوبی که در البرز وجود دارد شرایط را برای جذب توریست به خوبی فراهم کرده و میراث فرهنگی برای بهره بردن هر چه بیشتر از این پتانسیل باید برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی در خصوص برآوردی که در حوزه سیاسی وجود دارد نیز اعلام کرد: بنده تاکنون در استان‌های مختلفی فعالیت داشته‌ام اما البرز با وجود داشتن سلایق مختلف، مسئولین متحدی دارد که برای حل مشکلات مردم بدون حاشیه همت به خرج می‌دهند.

حفظ حقوق شهروندی و گردش آزاد اطلاعات دو هدف مهم

شهبازی افزود: در استان البرز برای پیشبرد اهداف نگاه خوبی هم نسبت به نقش و جایگاه مردم وجود دارد؛ اساس عملکرد مسئولان در قبال مردم، حفظ حقوق شهروندی و در قبال رسانه‌ها تأکید بر گردش آزاد اطلاعات است؛ بر همین اساس از رسانه‌ها نیز انتظار می‌رود در این شرایط با نقد منصفانه به پیشبرد اهداف کلان استان کمک کنند.

این مسئول ادامه داد: در هر حال ما کارگزار مردم هستیم و وظیفه‌ای جز خدمتگزاری به مردم استان نداریم و تلاش داریم این خدمتگزاری را براساس تکثر فرهنگی که در استان وجود دارد و نگاهی یکسان پیش ببریم چون همه مردم در استان شهروندان کشور هستند و نگاهی یکسان نسبت به همه وجود دارد.

حضور اقوام متعدد در البرز فرصت است

شهبازی ضمن اشاره مجدد به تعدد اقوام در استان البرز خاطرنشان کرد: این برای البرز یک فرصت است همان‌طور که برای کشور از ابتدای انقلاب تاکنون فرصت بوده است؛ ما در کشور با استفاده از همین ظرفیت اقوام بسیاری از بحران‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و در بسیاری موارد خود اقوام مسائلی که وجود داشته را حل کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس مسئولان استان به خصوص استاندار البرز با یک نگاه توسعه‌گرا و بدون حاشیه مباحثی مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به خصوص اشتغال را پیش می‌برند.

سمن‌های استان باید از نظر کمی و کیفی تقویت شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در پیشبرد این اهداف تأکید و اعلام کرد: سمن‌ها باید هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در استان تقویت شوند چون یکی از راه‌های کوچک و چابک کردن دولت توجه و سپردن امور به همین سمن‌هاست؛ بنابراین تلاش ما باید بر توجه ویژه به این سازمان‌ها در استان باشد.

شهبازی با اشاره به شرایط امنیتی و وضعیت پایدار البرز در این حوزه تصریح کرد: این وضعیت با ارتباط موثر عوامل انتظامی و نقش پررنگ مردم در نگاه نیروی انتظامی به دست آمده است و ما نیز در تلاش هستیم این نگاه را توسعه دهیم.

اولویت را به مسائل اجتماعی می‌دهیم

وی با بیان این‌که موضوعات اجتماعی استان در اولویت قرار دارد؛ گفت: تأکید ما بر جلوگیری از سیاسی شدن مسائل اجتماعی و هم‌چنین جلوگیری از حاشیه‌ای شدن مسائل سیاسی است و در کنار آن امنیت را نیز یک اصل مسلم برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای در استان می‌دانیم.

شهبازی نقش رسانه را در پیشبرد این اهداف و برنامه‌ها بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران یکی از رسانه‌هایی است که همواره نشان داده موضوعات را رصد و با نگاهی علمی با آن می‌پردازد و در راستای بهبود وضعیت گام بر می‌دارد.

این مسئول افزود: اعتقاد من این است که رسانه‌ها به خوبی می‌توانند باعث شکوفایی دستگاه‌های اجرایی و اداری شوند.

وی پاسخگویی را نیز در کنار این موضوعات مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیران دیگر در میان دیوارهای بتنی نیستند بلکه الان در اتاق‌های شیشه‌ای قرار دارند؛ به همین دلیل به مسئولان استان توصیه می‌شود با یک نظام اطلاع‌رسانی کارآمد مردم را از اقدامات خود آگاه کنند.

شهبازی در پایان با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده در سه حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی برنامه‌های علمی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: براساس تجربه‌ای که از کار در استان‌های مختلف کسب کرده‌ام معتقدم در وضعیت فعلی استان البرز شرایط پایداری دارد و این شرایط زمینه توسعه را در استان به خوبی فراهم کرده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 8 شهریور 97، کد مطلب: 97060804033، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین