پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۹۶۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت : بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، امسال درس تربیت بدنی برای همه پایه ها حتی پایه های یازدهم و دوازدهم اجباری و اجرایی می شود.

شعارسال: مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در دیدار با امام جمعه ، مسئولان و جمعی از دبیران تربیت بدنی شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت : ورزش کشور نیازمند تربیت و پرورش نیروهایی برای نسل آینده کشور است اما تخصیص اعتبارات به این بخش بسیار پایین است به طوری که از کل اعتبارات اختصاصی به ورزش کشور فقط ۱۱ درصد مربوط به ورزش پایه ای در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ورزش و سلامتی در سند تحول بنیادین به طور کامل در آموزش و پرورش در حال اجرا شدن است ، تصریح کرد : در همین راستا امسال درس تربیت بدنی برای همه پایه ها حتی پایه های یازدهم و دوازدهم هم اجباری و اجرایی می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حیاط مدارس مکان مناسب و ایمنی برای ورزش نیست ، افزود : باید تصمیماتی اتخاذ شود تا در جوار همه مدارس سالن ورزشی احداث شود.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت : امسال برای پیشبرد بهتر اهداف آموزشی و ورزشی آموزش و پرورش ۵۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش در کمیسیون تلفیق افزایش یافت.

وی افزود: خوشبختانه با مشارکت خیران در آران و بیدگل فضای های ورزشی دانش آموزی مناسبی ایجاد شده است که می تواند در پیشبرد اهداف بلند آموزش و پرورش موثر واقع شود.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تجهیز سالن های ورزشی و احداث زمین چمن مصنوعی و همچنین افزایش سرانه ۱۲۵ مدرسه مستقر در آران و بیدگل را خواستار شد که نیازمند حداقل پنج میلیارد ریال اعتبار است.

محمد معدن دار مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل نیز با اشاره به سرانه پایین فضای ورزشی مدارس در کشور گفت : خوشبختانه این سرانه در آران و بیدگل ۷۵ سانتی مترمربع است.

وی افزود : در حال حاضر در تمامی مدارس پسرانه و دخترانه شهرستان در پایه های متوسطه اول و دوم و پنجم و شش ابتدایی دانش آموزان در سالن های ورزشی سر پوشیده ورزش می کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 7مهر1397 ، کدخبر: 6682528: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
دیگه برای دوازدهم چرا؟ اون بچه های بیچاره باید درسشونو بخونن...
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
به نظر من هم تربیت بدنی بودنش لازمه به شرطی که درست باشه مدارس باید سالن های ورزشی داشته باشن
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین