پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مدیر دفتر زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بافت فرسوده سکونت دارند، گفت: بافت فرسوده در مقابل زلزله ۶ ریشتری بسیار آسیب پذیر است.

شعارسال: علی بیت اللهی با اشاره به اینکه براساس آمار یک میلیون و ۵۰۰ نفر جمعیت در بافت فرسوده ساکن هستند، گفت: با احتساب جمعیت شناوری که روزانه در بافت های فرسوده تردد می کنند، این رقم افزایش پیدا می کند، بنابراین از محدوده های پرخطر شهر تهران در موقع زلزله به شمار می رود.

وی با بیان اینکه اگر حادثه ای رخ دهد با این تعداد جمعیت، اتفاق بسیار بزرگی می افتد، افزود: باید به این موضوع به صورت جدی نگاه کرد، چرا که ساخت و سازهای جدید هم که انجام می شود، منجر به افزایش تراکم در این محله ها است که همین هم منجر به خطر پذیری بالای این محله ها می شود.

مدیر دفتر زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص کیفیت ساختمان های نوساز در شهر تهران، اظهار داشت: ساختمان‌های نوساز طبق برآورهای ما برای زلزله طرح ساخته می‌شود، یعنی اگر زلزله محتملی در تهران بیاید این ساختمان‌ها ممکن است آسیب ببیند اما آسیب کمتری به مردم می رساند.

بیت اللهی با بیان اینکه انتظاری که ما از طراحی مهندسی ساختمان‌ها داریم، مطابق با آئین نامه است، گفت: به طور حتم اگر زلزله‌ای ۸ ریشتری در شهر تهران بیاید که نزدیک این ساختمان‌ها باشد، طراحی‌های سازه ای ما هیچوقت نمی‌تواند مقاومت کند.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز با مقاومت بالا از نظر اقتصادی هم بسیار گران تمام می‌شود، افزود: مشکل ما ریشترهای بالای زلزله نیست و خیلی ساده تر از اینها است، چرا که ما الان برای زلزله ۶ ریشتری هم در بافت‌های فرسوده مشکل استحکام ساختمان‌ها را داریم.

مدیر دفتر زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه الان زلزله ۶ ریشتری خیلی از این بافت‌های فرسوده را تخریب می‌کند، اظهار داشت: بحث‌های ما هنوز به مرحله پیچیده نرسیده است و امیدواریم برای ریشترهای پایین زلزله حل شود.

بیت اللهی به برگزاری نشست‌هایی برای بررسی زلزله تهران اشاره کرد و گفت: در نشست‌ها مسایلی مطرح می‌شود اما مهم پیگیری‌های بعدی است که تا سطح وزیر و رئیس جمهور جهت اقدامات عملی و مهم جلوه دادن موضوع ادامه پیدا می‌کند تا تغییر وضعیت ایجاد شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22اردیبهشت1395، کدخبر: 3655887: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین