پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
محمود قدیری درباره امکان بازدید ایمنی از ساختمان‌های موجود در سطح شهر گفت: همواره یکی از مشکلاتی که پیش روی آتش نشانی وجود داشت بازدید ایمنی از ساختمان های موجود بود، چرا که متاسفانه در موارد متعددی اجازه بازدید به آتش نشانان داده نمی شد یا حتی در برخی موارد تصمیمات آتش نشانی قدرت اجرایی لازم را نداشت.
شعارسال:معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از فراهم شدن امکان بازدید ایمنی از تمامی ساختمان‌های پایتخت خبر داد.

محمود قدیری درباره امکان بازدید ایمنی از ساختمان‌های موجود در سطح شهر گفت: همواره یکی از مشکلاتی که پیش روی آتش نشانی وجود داشت بازدید ایمنی از ساختمان های موجود بود، چرا که متاسفانه در موارد متعددی اجازه بازدید به آتش نشانان داده نمی شد یا حتی در برخی موارد تصمیمات آتش نشانی قدرت اجرایی لازم را نداشت.

وی با بیان اینکه برای حل این مساله اقدامات متعددی انجام گرفت، ادامه داد: اواخر هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور مسئولان آتش نشانی تهران و معاون دادستان تهران این مساله را در میان گذاشتیم و خوشبختانه با همکاری دادستانی مقرر شد تا اگر ضرورت انجام بازدید ایمنی از ساختمانی وجود داشت اما مالکانش مانع از این اقدام شدند، با دستور قضایی این بازدیدها انجام شود.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه با همکاری دستگاه قضایی امکان بازدید از تمامی ساختمان‌ها در شهر تهران فراهم شد، گفت: در همین راستا نیز بنا داریم تا از ساختمان های بلند مرتبه مسکونی در سطح شهرکه در گذشته بازدید از آنها با مشکلاتی همراه بود، بازدید ایمنی انجام دهیم.

قدیری با بیان اینکه ۲۸ شاخص برای ایمنی ساختمان‌ها به خصوص ساختمان های بلندمرتبه وجود دارد، گفت: این موارد باید در ساختمان‌ها رعایت شود که در بازرسی های ایمنی که براساس اولویت بندی ها انجام خواهد شد، به آن توجه می شود.

وی درباره اینکه آیا ساختمان های بلندمرتبه در مناطقی مانند منطقه ۲۲ ایمنی لازم را دارند، تصریح کرد: بخشی از بازدیدها مربوط به دارا بودن امکانات و تجهیزات و بخشی دیگر از آن مربوط به ساختمان هایی است که امکانات لازم را دارند اما از آنها استفاده نمی کنند، در بسیاری از ساختمان های بلند مرتبه ما حالت دوم وجود دارد، یعنی امکانات و تجهیزات لازم وجود دارد اما از آنها استفاده نمی‌شود.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره تمهیدات بعد از بازدید ایمنی از ساختمان ها نیز گفت: با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی بعد از بازدید ایمنی از ساختمان با توجه به شرایط و خلاءهای موجود به مالک فرصت داده می شود که نواقص و مشکلات را حل و فصل کند که اگر در موعد مقرر نسبت به رفع مشکلات و خلاءهای ایمنی اقدام نکند ساختمان با مجوز مقام قضایی پلمب خواهد شد.

به گفته قدیری، این تصمیم در مورد تمامی ساختمان ها در سطح شهر اعم از ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و ... است و البته طبیعی است که ساختمان هایی با جمعیت بیشتر و احتمال ریسک بالاتر در اولویت قرار دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضاقات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار9 آذر 97، کدخبر: 97090903871،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
س.ح75
کار درستیه چون بسیاری لز ساختمان استانداردهای ایمنی لازم رو ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین