پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در پروژه‌های شهری، شهرداری باید از نگاه کاسب‌کارانه دست بردارد.خوانساری با بیان این‌که به دلیل کمبود اعتبار در دولت حدود ۶۰۰ هزار میلیارد پروژه نیمه‌کاره داریم، گفت: اگر این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود علاوه بر درآمدزایی پایدار می‌توان پروژ‌ه‌ها را به‌سرعت به بهره‌برداری رساند.

شعار سال: مسعود خوانساری در مراسم اختتامیه اولین اجلاس معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران که امشب در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم در بحث کلان شهر تهران دست به یک آسیب‌شناسی بزنیم متوجه خواهیم شد شهرداری هم مانند دولت گرفتار آفتی یکسان است و همان‌طور که دولت به خاطر درآمدهای نفتی نیازی به بخش خصوصی نداشته، شهرداری نیز به واسطه تراکم‌ها نیازی به بخش خصوصی ندیده است.

وی افزود: همین موضوع باعث می‌شود اکثر پروژه‌ها توسط شهرداری انجام شده و هزینه‌ بیشتری برای آن صرف می‌شود در حالی که بخش خصوصی می‌تواند این پروژه‌ها را سریع‌تر و ارزان‌تر به اتمام برساند.

خوانساری با بیان این‌که به دلیل کمبود اعتبار در دولت حدود ۶۰۰ هزار میلیارد پروژه نیمه‌کاره داریم، گفت: اگر این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود علاوه بر درآمدزایی پایدار می‌توان پروژ‌ه‌ها را به‌سرعت به بهره‌برداری رساند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: اگر شهرداری بخواهد بخش خصوصی وارد عمل شود باید رویکرد خود را تغییر دهد، در غیراین‌صورت تا ۱۰ سال دیگر هم شهرداری تمایلی برای حضور بخش خصوصی در پروژه‌های شهرداری نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از پروژه‌هایی که می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد گفت: خانه‌های تاریخی در تهران کم نیست و بازسازی و تبدیل آنها به هتل می‌تواند همچون کاشان تقاضاهای زیادی را در بحث گردشگری به خود اختصاص دهد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت: برای حضور بخش خصوصی در انجام پروژه‌های شهری نیاز است شهرداری دست از نگاه کاسب‌کارانه برداشته و شرایط را برای حضور بخش خصوصی و جذب سرمایه‌ها فراهم کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشگاه ازاد اسلامی تاریخ انتشار 26 آذر 97، کدخبر: 345142، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین