پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
پیشنهاد افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه فرهنگی شهرداری تهران و تصویب آن باعث اعتراض و انتقاد شماری از اعضای شورای شهر قرار گرفت.

شعارسال:محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ابتدای جلسه با پیشنهاد افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه فرهنگی عنوان کرد: تا ساعت ۳ بامداد امروز پیگیر مسأله‌ی بودجه فرهنگی بودیم و از آنجایی که رویکرد شورای شهر فرهنگی است تصمیم گرفتیم که سقف بودجه سال گذشته را حفظ کنیم.


نیز محسن هاشمی با بیان اینکه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تا ساعت ۳ بامداد در حال رایزنی بودند گفت: در کمیسیون تلفیق تصویب شد که ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی افزایش یابد.

ناهید خداکرمی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: من مدافع کارهای فرهنگی هستم. اما این قیمت گذاری‌ها را چه کسی انجام داده؟ تا نصف شب قیمت گذاری می‌کردید؟ کار کارشناسی این قیمت‌ها کجاست؟ آیا متولی فرهنگ در تهران شهرداری است؟ پس بخش خصوصی کجا است؟

در ادامه مسجد جامعی در موافقت با این پیشنهاد گفت: تعارف که نداریم یکی از مهمترین مشکلات تهران آسیب‌های اجتماعی است، نکند ما جایی زندگی می‌کنیم که این آسیب‌ها را نمی‌بینیم. نکند متکدیان و معتادان را نمی‌بینید؟ کارشناسان می‌گویند که ما ۲۰ سال دراین مساله عقب هستیم. چرا این مسائل را جدی نمی‌گیرید؟

شهرداری به محلی برای پول پخش کردن تبدیل شده بود

وی با بیان اینکه ما از دوره‌های قبل کمک به مؤسسات فرهنگی را داشتیم و اگر این خلاف قانون است چرا تا حالا رد نشده گفت: چرا همیشه به فکر حل مسائل و مشکلات هستیم. چرا از این مشکلات جلوگیری نمی‌کنیم.
به گزارش ایسنا، مجید فراهانی رئیس کمیسیون بودجه در مخالفت با افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه فرهنگی گفت: متأسفانه استنادی که برای سقف بودجه ارائه می‌شود فعالیت‌هایی است که سالهای گذشته برای هدف‌های مختلف انجام شده و شهرداری به محلی برای پول پخش کردن تبدیل شده بود.

وی با اشاره به مشکلات شهرداری تهران گفت: پیمانکاران و بانک‌ها از شهرداری طلب دارند. اوضاع حمل و نقل عمومی خوب نیست و بافت فرسوده نیز هر روز مشکل ساز می‌شود و اگر زلزله‌ای در تهران بیاید یک و نیم میلیون نفر در معرض مرگ هستند. و 5000 میلیارد تومان کسری بودجه داریم. پس چرا باید سقف بودجه را ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی با بیان این که کل بودجه وزارت ارشاد هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان است و بودجه فرهنگی شهرداری هم بیش از هزار میلیارد تومان است، گفت: مردم در اتوبوس و مترو له می‌شوند و هر روز آمار نزاع‌ها بالا می‌رود و نباید در امور غیر ضرور آن را هزینه کنیم.

به گزارش ایسنا، پس از شنیدن نظرات موافق و مخالف رأی گیری در مورد افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی سقف بودجه فرهنگی به رأی گیری گذاشته شد و با ۱۱ موافق به تصویب رسید که این مساله سبب قهر فراهانی از جلسه شورای شهر شد که حسن رسولی مانع از خروج وی از جلسه شورا شد.

ناهید خداکرمی نیز در انتقاد به این وضعیت با صدای بلند شروع به اعتراض کرد که هاشمی گفت که ۲۰۰ میلیارد تومان را در می‌آوریم. چرا که ما ظرفیت‌های پنهانی داریم که از آن استفاده نکردیم.

با وجود به تصویب رسیدن این پیشنهاد اعضای شورای شهر برای دقایقی بدون توجه به تذکرات مکرر رئیس شورا مبنی بر سکوت به بیان اعتراضات خود پرداختند.

در ادامه جوادی یگانه معاون فرهنگی شهردار تهران در دفاع از پیشنهاد افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه فرهنگی با بیان اینکه رویکرد شهرداری کمک با هدف سیاسی نیست و در زمینه کمک ها، شفافیت لازم را خواهیم داشت گفت: کارهایی که استاندار به ما ارجاع میدهد را باید انجام بدهیم و استانداری نیز در زمینه کودکان کار و متکدیان برای شهرداری شرح وظایف در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده هزینه هایی که در این بخش می شود سرمایه ای و زیرساختی است گفت: اگر قرار باشد مردم را برای قدم زدن در شب دعوت کنیم باید زیرساختهای آن نیز فراهم شود.

وی افزود: در حوزه کمک به مساجد عنوان کردیم که مساجدی که حاضر هستند موقعیت خود را عمومی کنند کمک می کنیم.

محسن هاشمی به شوخی گفت چرا برای زنان آسیب دیده ردیف بودجه جدا دارید اما مردان آسیب دیده را ندیده؟من خودم ردیف بودجه اضافه میکنم.

پیشنهاد 24 میلیارد تومان برای تملک و ساماندهی خانه‌های مشاهیر

در این جلسه حق‌شناس در همچنین در تشریح بودجه اختصاص یافته به پروژه‌های عمرانی فرهنگی گفت: برای پروژه‌ی رازی ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم چرا که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

حق شناس با بیان این دو سال است که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود، گفت: شهر آفتاب ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌ارزد اما لنگ چند میلیون تومان است به همین دلیل بودجه‌ ۲۵ میلیاردی آن را به ۵۵ میلیارد تومان افزایش دادیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که برای تملک و ساماندهی خانه‌های مشاهیر ۲۴ میلیارد تومان پیشنهاد دادیم، گفت: همچنین برای ساماندهی پهنه لاله زار ۲۵ میلیارد تومان و برای ساخت پهنه رودکی ۱۸ میلیارد تومان در بخش تملک و ۷ میلیارد تومان در بخش برنامه‌ای در نظر گرفتیم.

به گفته حق‌شناس، برای ایجاد گذر کتاب در خیابان کریم خان و انقلاب پنج میلیارد تومان و برای گذر صنایع دستی در خیابان ویلا ۲۰ میلیارد تومان و برای ساخت چهار گرمخانه ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم.

وی با بیان این که ۷۰ آرامستان تاریخی و ارزشمند داریم اما باید سال آینده سه آرامستان در شمال ، جنوب و مرکز تهران، ساماندهی شود گفت: توسعه مراکز فرهنگی شهرداری در برنامه سوم دیده شده و باید استارت آن از امسال زده شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اسکان، تاریخ انتشار14 اسفند 97، کدخبر: 17977، eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین