پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۳۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
مردم گمیشان و گروه‌های جهادی با استفاده از هزاران کیسه شنی و احداث سیل بند برای جلوگیری از فاجعه وقوع سیل شدید در این شهر تلاش می‌کنند.

شعار سال: ورود آب‌های خارج‌شده از شهرستان آق‌قلا که به سمت دریا هدایت می‌شود خطر وقوع سیل مصنوعی را در شهرستان گمیشان به وجود آورده و هر لحظه امکان دارد این شهرستان کوچک با یک فاجعه روبه‌رو شود و شهر زیر آب برود.


بنابراین در روزهای گذشته مردم گمیشان در اقدامی خودجوش و با همکاری سپاه و نیروهای جهادی اقدام به احداث سیل بند و آب بند در اطراف شهر خود کردند.

در این اقدام که صدها نفر از جوانان و مردان شهر گمیشان با گروه‌های جهادی همکاری داشتند با استفاده از ده‌ها هزار کیسه شنی، منطقه شرق گمیشان ایمن‌سازی موقت شد؛ اقدامی که در آن می‌توان اوج همبستگی مردمی با گروه‌های جهادی برای حفاظت از شهر را مشاهده کرد.

در این اقدام سپاه با استفاده از خودروها و ادوات خود اقدام به تخلیه چندین هزار تن خاک در محل منطقه شرقی گمیشان کرده بود که گروه‌های جهادی و مردم به سرعت و با پر کردن کیسه شنی آن را بر روی دوش خود گذاشته و با قرار دادن بر دیگر کیسه‌های شنی اقدام به احداث کمربند محافظتی در اطراف گمیشان کرده‌اند.

تا کنون در حدود شش یا هفت کیلومتر از شرق گمیشان با استفاده از این سیل بند، محافظت شده ولی با این حال به‌نظر می‌رسد این اقدام موقتی است و باید فکری اساسی برای محافظت از شهر گمیشان گرفته شود.

در روزهای اخیر هشدارهایی مبنی بر وقوع سیل شدید در شهرستان گمیشان توسط نهادها و سازمان ها داده شده است.





شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 9 فروردین 98، کد مطلب: 370174: www.ana.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
بازهم خود مردم به داد خودشون رسیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین