پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲
رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران «شهر بیدار» -زیست شبانه- را یک ضرورت در دنیای امروز و زیست کلانشهر‌ها خواند و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم شهر بیدار به عنوان یک فرایند در حال شکل گیری است.

شعارسال: محمدحسین بوچانی در تشریح روند مطالعات انجام شده در حوزه تحقق زیست شبانه در تهران گفت: شهر بیدار در حقیقت به عنوان یک نیاز شهروندان به شکل بهمنی به راه افتاده و مقاومت در مقابل آن منجر به اتفاقات مناسب نخواهد بود و در حقیقت عدم درک خواسته و نیاز شهروندان قلمداد می‌شود.

وی افزود: باید به فضا‌ها برای اجرای شهر بیدار فکر کنیم، بر همین اساس مطالعات انجام شده در مرکز مطالعات شهرداری و شورای شهر تهران مبنای تدوین لایحه‌ای در شهرداری شده که مراحل نهایی خود را برای ارسال به شورا طی می‌کند.

وی ادامه داد: در این لایحه دو موضوع به جد مدنظر قرار گرفته نخست انکه مطالعات ما نشان می‌دهد شهر بیدار یک ضرورت است و اینکه شهر‌های ۲۴ ساعته منجر به شکوفایی اقتصادی و ارتقا بهره وری می‌شوند و سلامت شهر را به همراه دارند. از مسیر تحقق شهر ۲۴ ساعته کنترل خشونت‌های شهر شکل می‌گیرد و رافع اسیب‌های اجتماعی فضا‌های تاریک خواهد بود.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم تحقق شهر بیدار افزود: قطعا شهر بیدار الزاماتی دارد و مدیریت شهری باید تمام الزامات آن را رعایت کند برای مثال تحقق این امر باید در محور‌هایی انجام شود که دسترسی به حمل و نقل عمومی در آن میسر باشد باید در محور‌هایی به دنبال تحقق شهر بیدار باشیم که برای ما هزینه‌کرد سنگین نداشته و برای شهروندان نیز جذابیت لازم را داشته باشد ضمن آنکه حضور شهروندان در محور تعیین شده موجب سلب آسایش و آرامش شهروندان ساکن نشود.

بوچانی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط مرکز مطالعات شهر تهران و شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در دوره پنجم شورای شهر تهران مرکز مطالعات شهر تهران در مرکز مطالعات شورای شهر ادغام و به صورت یکپارچه شدند بر همین اساس ریاست شورای اسلامی شهر تهران هفت ماموریت را به مرکز مطالعات و برنامه ریزی دادند که این ماموریت‌ها شامل پشتیبانی از طرح ها، برنامه ریزی برای لوایحی که در دولت، مجلس و شورای عالی استان‌ها در حال بررسی است، پشتیبانی از کمیسیون‌های شورا. بر همین اساس کارشناسان تخصصی ما در شورا هستند و در صحن شورا هم نماینده ما حضور دارد و تمام دیدگاه‌ها و نظرات خود را در مورد جزیی‌ترین مسائل شهر به شورا منعکس می‌کنیم.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 8آذر1398 ، کدخبر: 940516: www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین