پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۵۲۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیش از ۵۹۰ دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران مشغول به تحصیل هستند.

شعار سال: محسن اسدی لاری در اولین نشست علمی توسعه ظرفیت‌های گردشگری سلامت ایران و افغانستان که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از همکاری‌های ایران و افغانستان در زمینه تربیت ماما و در راستای کاهش مرگ و میر مادران در افغانستان است که با همکاری کشور ایتالیا و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، بیش از ۴۰ ماما و ۱۰ کارشناس ارشد مامایی از کشور افغانستان در دانشگاه علوم پزشکی ایران، تربیت شدند.

وی افزود: در سال‌های گذشته به ویژه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، ملاقات‌های متعددی بین مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و وزارت بهداشت عمومی افغانستان در تهران، کابل و در حاشیه اجلاس‌های سازمان جهانی بهداشت برگزار شده و توافقات بسیار خوبی بین دو کشور انجام و برخی از آن‌ها اجرایی شده است.

مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از همکاری‌های افتخار آمیز ایران و افغانستان در حوزه سلامت، تقویت همکاری بین افغانستان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. همچنین در طول سال‌های گذشته، رشته‌های مختلف علوم پزشکی از جمله مامایی، مراقبت سلامت، پزشک عمومی و پیوند اعضا در افغانستان راه اندازی شده و یکی از مهمترین اهداف ما در این همکاری ها، توانمندی پزشکان افغانستانی است.

اسدی لاری از برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای پرسنل بهداشتی و درمانی افغانستان در ایران و تبادل اطلاعات دانشگاهی به عنوان همکاری‌های مشترک دو کشور یاد کرد و افزود: به متقاضیان افغانستانی، بیش از ۵۰۰ بورسیه نیم بها در رشته‌های پزشکی و تا سطح تخصصی اعطا شده است همچنین در پذیرش بهورز ماما در دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و زابل و تربیت بیش از ۴۰ متخصص در رشته‌های قلب، مغز و اعصاب و بیهوشی در تعدادی دیگر از دانشگاه ها، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان، همکاری‌های سازمان یافته‌ای بین ایران و افغانستان وجود نداشته است، گفت: از حدود ۳ ماه پیش که آیین نامه شرکت‌های تسهیل گر گردشگری سلامت در ایران ابلاغ شده، سامانه‌ای در وزارت بهداشت ایجاد و در راستای ساماندهی گردشگری سلامت، تلاش‌های بسیار خوبی انجام شده است.

مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ مرکز درمانی و بیش از ۵۰ شرکت تسهیل گر در حوزه گردشگری سلامت در ایران مجوز‌های لازم را اخذ کرده اند و تقاضا‌های زیادی نیز در این زمینه وجود دارد و سال آینده، قطعا شاهد رشد وسیع، بی سابقه و با کیفیت پذیرش گردشگر سلامت در ایران هستیم.

اسدی لاری یادآور شد: در حال حاضر نه تنها بیماران از کشور‌های همسایه بلکه بیمارانی از سایر کشور‌ها از جمله شمال آفریقا و اروپای مرکزی برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند، اما تفاوت قیمت ارز و رشد حدودا ۳ برابری آن، ظرفیت مناسبی برای نظام سلامت ایران ایجاد کرده و قیمت ارائه خدمات سلامت در ایران، رقابتی‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، تلاش‌های برای تقویت گردشگری سلامت در ایران، مضاعف شده و صادرات خدمات حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی تا حدی که مشکل و خللی برای مردم ایران، ایجاد نکند، یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ 7 دی 98، کد مطلب: 580990: www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
به زودی تعداد شون بیشتر هم خواهد شد. با این ارزش پولی، می صرفه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین