پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
استقرار اورژانس در ایستگاه‌های شلوغ مترو یکی از مسائل مهم برای افزایش ایمنی شهروندان است. بسیار دیده شده شهروندان بر اثر ازدحام مترو، بدحال شده‌اند. یکی از شهروندان در اثر ازدحام مترو بد حال می‌شود. خبرنگار برنا از متصدیان مترو می‌خواهد اورژانس خبر کنند که آن‌ها عنوان می‌کنند اورژانس در این ایستگاه شلوغ مستقر نیست و باید با 115 تماس بگیرید. در این رابطه به سراغ مسئولین رفتیم تا از چرایی عدم استقرار اورژانس در روزهای خاص و ساعات پر ازدحام در ایستگاه‌های شلوغ اطلاع کسب کنیم.
شعارسال:  این روزها استقرار اورژانس در مترو، به مناقشه‌ای تبدیل شده است. مجادله‌ای مبنی بر اینکه نبود اورژانس در ایستگاه‌های شلوغ مترو و در روزهای خاص به عهده چه کسی است؟
 
 استقرار اورژانس در ایستگاه‌های شلوغ مترو یکی از مسائل مهم برای افزایش ایمنی شهروندان است. بسیار دیده شده شهروندان بر اثر ازدحام مترو، بدحال شده‌اند. در تجربه اخیر خبرنگار خبرگزاری برنا، یکی از شهروندان در اثر ازدحام مترو بد حال می‌شود. خبرنگار برنا از متصدیان مترو می‌خواهد اورژانس خبر کنند که آن‌ها عنوان می‌کنند اورژانس در این ایستگاه شلوغ مستقر نیست و باید با 115 تماس بگیرید. در این رابطه به سراغ مسئولین رفتیم تا از چرایی عدم استقرار اورژانس در روزهای خاص و ساعات پر ازدحام در ایستگاه‌های شلوغ اطلاع کسب کنیم.
 
مترو: استقرار اورژانس با مترو نیست
 
محسن محمدیان، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، در واکنش به عدم استقرار اورژانس در ایستگاه‌های شلوغ و برخی روزهای خاص در مترو گفت:  ما کاری نمی‌توانیم در قبال شلوغی کنیم و خود اورژانس باید به مترو بیاید.
 
او افزود: ما متولی اورژانس نیستیم که تعیین تکلیف کنیم.
 
سخنگوی اورژانس تهران: بدون اجازه مترو نمی‌توان مستقر شد
 
محمد کرم‌درآبادی، سخنگوی اورژانس تهران، در رابطه با وضعیت استقرار اورژانس در روزهای خاص و پر ترافیک گفت: وظیفه استقرار اورژانس در مترو با شهرداری و مترو است. آن‌ها باید تقاضا و درخواست بدهند تا ما اورژانس را در ایستگاه‌ها مستقر کنیم.
 
او در رابطه با استقرار اورژانس در روزهای خاص و پرترافیک گفت: اورژانس نمی‌تواند بدون اجازه داخل مترو مستقر شود و کل اورژانس تهران اعم از آمبولانس‌ها در مسیرها و خیابان حضور دارند اما داخل مترو باید با اجازه و هماهنگی باشد.
 
معاون فنی و عملیات اورژانس تهران:  هلال احمر مسئول امداد مترو در روزهای خاص است
 
سیدرضا معتمدی، معاون فنی و عملیات اورژانس تهران، در این رابطه گفت: تفاهمنامه‌ای امضا کردیم که مترو فضا و امکانات در اختیار ما قرار دهد تا مستقر شویم. در حال حاضر در دو ایستگاه شلوغ اعم از صادقیه و امام خمینی (ره) مستقر هستیم.
 
او افزود: تفاهمنامه بعدی این است که از این پس ایستگاه‌های مترویی که ساخته می‌شود باید اورژانس تهران از آن ایستگاه‌ها بازدید کند.
 
معتمدی اضافه کرد: در ایستگاه‌هایی که لازم است و پایگاه اورژانس در نزدیک آن نداریم، هنگام ساخت در محل، باید پایگاه هم ساخته شود.
 
معاون فنی و عملیات اورژانس تهران با اشاره به روزهای خاص و پر ترافیک مترو گفت: در مواقع بحران، هلال‌احمر مسئولیت زیر زمین را دارد تا مصدومین را روی زمین تحویل ما دهد.
 
او یادآور شد: مترو باید در زیر زمین فضا بدهد و ما کار را انجام بدهیم. در غیر این‌صورت مسئول قطار  در هنگام بحران باید 115 را بگیرد و مصدوم را در کف تحویل دهد. در جایی که پایگاه نداریم نمی‌توانیم اطلاعی داشته باشیم. حمل مصدوم با مسئولین مترو است. باید به ما زنگ بزنند تا ما حضور پیدا کنیم.
 
معتمدی در پایان اظهار کرد: در روز خاص در مترو تئاتر شهر و شادمان آمبولانس مستقر کردیم اما متاسفانه مترو دروازه دولت را دیر اطلاع دادند. وقتی چهار مصدوم در سطح آمدند مردم زنگ زدند و مترو به ما اطلاع نداد.
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران: لزوم هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف
 
محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در این خصوص گفت: اورژانس‌ها در مراکز و متروها هستند. به طور کلی در روزهای خاص جمعیت در یکی از ایستگاه‌های ولیعصر خیلی خیلی زیاد بود و نگران بودیم حادثه بدی اتفاق بیفتد. در مراسمات، اینقدر جمعیت بوده که کسی کاری نمی‌توانسته انجام دهد، همه چیز تحت تاثیر جمعیت بوده است.
 
او افزود: متاسفانه در کشور ما حادثه‌ای به وجود می‌آید و پس از آن به فکر می‌افتیم. در بحران‌ها و حوادث و سیل و امدادرسانی، نیروها ضعیف هستند و کسی هم که آموزش دیده است نمی‌تواند کاری انجام بدهد.
 
علیخانی با اشاره به اینکه خود مردم باید مواردی را رعایت کنند و این بی‌نظمی باعث می‌شود در مواقع بحران مشکلات افزایش پیدا کند و امدادگران هم نتوانند کاری انجام بدهند و خدمات سخت ارائه شود، گفت: کسی منکر ضعف نیست و اشکالاتی وجود دارد و مسائل جانبی اشکالات را چند برابر می‌کند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: هنگامی که راه‌ها بسته شود غیر مسئولین کمک می‌کنند، کسی مسئولیت خودش را هم انجام نمی‌دهد یا برخی از مسئولین در مواقع خاص مسئولیت خود را رها می‌کنند.
 
علیخانی در پاسخ به این سوال که استقرار اورژانس در مترو وظیفه چه کسی است؟ گفت: باید با هماهنگی انجام شود. اورژانس باید باشد و از قبل لازم است پیش‌بینی‌ها صورت بگیرد.
 
به گفته عضو شورای شهر تهران باید اورژانس در جاهایی حضور داشته باشد که پس از اتفاق سریعا برسد.
 
او در پاسخ به واکنش مترو گفت: اینکه مترو بگوید به ما ربطی ندارد درست نیست. مثل این است که در مترو لوله آب بترکد و بگوئید به شرکت آب بگوئید. این درست نیست. بالاخره محدوده‌ای که رخ می‌دهد مسئولین مترو باید پیش‌بینی‌های لازم را از قبل داشته باشند و اگر اتفاقی رخ داد نیروهای امدادی را طی برنامه‌های قبلی فرا بخوانند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  برنا  ،تاریخ انتشار:  22 دی   1398،کدخبر:   948055،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین