پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
نهضت شفافیت شروع شده؛ اما تعریف سازوکار می خواهد؛ تشریح استاندارد می خواهد؛ تابوشکنی می خواهد؛ باید جلوی سوءاستفاده و استفاده ابزاری از شفافیت را گرفت تا عده ای آن را به ابتذال یا جوزدگی و واکنش های پوپولیستی نکشانند.
شعار سال:در هفته اخیر یک افشاگری (با هر انگیزه و هر کیفیتی) از طریق رسانه ملی صورت گرفت که ترکشش به چپ و راست و اصول گرا و اصلاح طلب  برخورد.

 از همان ساعات اولیه فضا تبدیل شد به رگبار جوابیه ها و مقابله به مثل ها و اتهام زنی های هیجانی و بی دلیل و مدرک و چهره های تا بناگوش سرخ شده از غضب!

 جلوی چشم مردمی که هاج و واج می نگرند، یکی از املاک چند ده میلیاردی آن یکی می‌گوید؛ دیگری از زمین های دست طرف مقابل می گوید؛ یکی از امکانات عجیب و غریب ساختمان فلان ارگان رونمایی می کند؛ یکی دیگر هوایی ادعا می کند عکس هایی دارد؛ دیگری لوکیشن املاک مقامات را لو می‌ دهد...

 وقتی هیجان زدگی غالب شد، آن وقت است که شفافیت می شود ابزاری در دست رسانه ها و سیاست مداران برای جلب توجه و اقبال بیشتر مخاطبان؛ در هیاهو، غایت شفافیت که رخداد تغییری به نفع عدالت است، گم می شود و دست آخر چیزی هم دست افکار عمومی را نمی گیرد و نهایتا یک «همه شان دزد و شریک دزدند» روی دست نظام باقی می گذارد!

امروز جامعه مطالبه شفافیت را به عنوان ابزاری در خدمت عدالت فریاد می زند؛ درخدمت عدالت! یعنی شفافیتی که برای بالا بردن هیجان های انتخاباتی، حذف رقیب، مطرح کردن خود... باشد، نه در خدمت عدالت که در خدمت سیاه نمایی و امید کُشی و اعتماد سوزی ست. چرا که پس از آن تغییری به نفع عدالت رخ نمی دهد.
 نهضت شفافیت شروع شده؛ اما تعریف سازوکار می خواهد؛ تشریح استاندارد می خواهد؛ تابوشکنی می خواهد؛ باید جلوی سوءاستفاده و استفاده ابزاری از شفافیت را گرفت تا عده ای آن را به ابتذال یا جوزدگی و واکنش های پوپولیستی نکشانند.

 به نظر می رسد این کارِ گروه های نخبه مردمی و انقلابی ست که نظری و عملی شفافیت را ترویج کنند و نگذارند شفافیت های هیجانی و فانتزی خود را به جای شفافیت عادلانه در اذهان معرفی و ریشه های جوان نهضت شفافیت را سست کند.
 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین