پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۱۱۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
این روزها فرهنگیان نمی‌توانند به وزارتخانه خود اعتماد کنند؛ چرا که آنچه به عنوان صداقت از وزارتخانه خود می‌شناختند، اکنون به شیء ناشناخته‌ای بدل شده است.

شعارسال: کِشتی وزارت آموزش و پرورش این روزها درگیر طوفان شده است و به تجربه و توان سکان‌داری کاردان نیازمند است؛ کسی که بتواند به مدد ذکاوت، توان مدیریتی و تجربه کافی، سرنشینان را که همانا معلمان و دانش‌آموزان هستند، نجات دهد.

تا کنون هر بار که بحث از استیضاح وزرای آموزش و پرورش مطرح می‌شد، بحث انتصاب‌های سیاسی و جناحی، کیفیت پایین آموزشی، مسائل فرهنگی و ورزشی و نارضایتی فرهنگیان از وضعیت معیشت، مطرح بود اما این روزها پای اختلاس و زد و بندهای مالی به استیضاح وزیر باز شده است.

مدتی است که ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان، در رسانه‌ها مطرح شده است؛ از بازداشت افرادی در این صندوق و بحث اختلاس و زد و بندهای مالی که جامعه فرهنگی کشور را نیز آزرده کرده است.

این روزها فرهنگیان نمی‌توانند به وزارتخانه خود اعتماد کنند؛ چرا که آنچه به عنوان صداقت از وزارتخانه خود می‌شناختند، اکنون به شیء ناشناخته‌ای بدل شده است.

در تاریخ 25 شهریور ماه خبری مبنی بر تغییر اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر شد، همان روز، روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، اعلام کرد: «پیرو انتشار اخباری در برخی از خبرگزاری ها درباره هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، بدین وسیله اعلام می دارد که این هیئت مدیره کماکان و باقوت به فعالیت خود ادامه می دهد و تا لحظه تنظیم این خبر تمام شایعات مطرح شده پیرامون موسسه تکذیب می شود».

3 روز بعد مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان که البته فایل صوتی آن هم موجود است، اعلام کرد: «5 نفر از اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان تغییر کردند/ فعلا مدیر عامل هستم».

نکته جالب اینکه چند روز بعد و در تاریخ 31 شهریور ماه، در گفت‌وگو با رسانه‌ای اعلام کرد«اعضای هیئت‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان برکنار نشدند».

و اما امروز و در دهمین روز مهر ماه، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه یازدهمین همایش تجلیل از مؤلفان کتب درسی و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی عنوان می‌کند که مدت زمان عضویت اعضا از اسفند سال گذشته خاتمه پیدا کرده است.

این سؤال مطرح است که آقای وزیر چه چیزی را تکذیب می‌کرد؛ وقتی مدت عضویت اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از اسفند ماه خاتمه یافته است و مدیرعامل صندوق نیز این تغییر را اعلام می‌کند، پس دلیل تکذیب وزیر آموزش و پرورش چیست؟

این رفتار وزارت آموزش و پرورش و تکذیب‌هایی که زمانی نه چندان کوتاه، خود تکذیب می‌شوند، در شأن دستگاه تعلیم و تربیت نیست.

مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت نباید فراموش کنند که جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان، خانواده آموزش و پرورش هستند و عدم صداقت در آن به فروپاشی خانواده می‌انجامد.

اما نکته دیگر حمایت وزارت آموزش و پرورش از صندوق ذخیره فرهنگیان است؛ سید محمد بطحایی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش در شهریور ماه امسال در جلسه‌ای اعلام کرد: «هجمه اخیر به صندوق ذخیره فرهنگیان، سنگ اندازی در مسیر ارتقای وضعیت معیشتی معلمان است».

و درست زمانی که وزارت آموزش و پرورش از این صندوق حمایت می‌کند، وزیر آموزش و پرورش از درخواست از نهادهای نظارتی برای رسیدگی به وضعیت این صندوق خبر می‌دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 10 مهر 1395، کدمطلب: 13950710001151 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
وزیر بره شما خیالتون راحت می شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین