پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
برگزاری انتخابات در دوره محمود گودرزی را می‌توان یکی از مسائل پر حاشیه دوران وزارت او دانست.

شعارسال: برگزاری انتخابات در دوره محمود گودرزی را می‌توان یکی از مسائل پر حاشیه دوران وزارت او دانست. هرچه اهالی ورزش اصرار داشتند که با برگزاری انتخابات به وضعیت فدراسیون‌ها رسیدگی شود ولی بنا به دلایلی این انتخابات از سوی وزارت ورزش برگزار نمی‌شد و یا شب انتخابات اعلام می‌کردند که به‌خاطر به وجود آمدن شائبه‌ای، انتخابات لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد. بسیاری از انتخابات برگزار شد و بسیاری از انتخابات هم هنوز برگزار نشده است و با توجه به نامه کمیته ملی المپیک در خصوص لغو انتخابات آینده فدراسیون‌هایی که انتخابات آنها در حال برگزاری است و همچنین استعفای وزیر ورزش آینده این انتخابات مشخص نیست. در ادامه به برخی از این فدراسیون‌ها که هنوز انتخابات آنها برگزار نشده است اشاره خواهیم کرد.

*فدراسیون کاراته

ورزش کاراته را می‌توان یکی از قربانیان برگزار نشدن انتخابات دانست. ایران در این رشته قهرمانان خوبی دارد که در جهان شناخته شده‌اند. در میان خبر‌های المپیک 2016 ریو خبری به گوش رسید که بسیاری از هواداران ورزش ایران را خوشحال کرد و آن خبر ورود کاراته به رقابت‌های المپیک بود ولی شاید بسیاری از این هواداران نمی‌دانند که سال‌ها است که فدراسیون کاراته نتوانسته یک رییس ثابت داشته باشد. هر چه خانواده کاراته ایران تلاش کردند که وزارت را راضی کنند تا انتخابات را برگزار کند کسی به حرف آنها گوش نکرد تا در کمتر از چهار سال مانده به المپیک 2020 این فدراسیون هنوز با سرپرست اداره شود. پیش از این حتی زمانی را برای انتخابات فدراسیون کاراته در نظر گرفته بودند ولی به‌دلیل آنچه شائبه در صلاحیت یک کاندید عنوان شد انتخابات لغو و برگزاری این مجمع به زمان دیگر موکول شد.

*فدراسیون دوچرخه‌سواری

ورزش دوچرخه‌سواری را می‌توان یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزش ایران نامید که در چند سال اخیر رشد خیره کننده‌ای داشته است و رفته رفته خود را به سطح دوچرخه‌سواری اروپا نزدیک‌تر می‌کند. خسرو قمری، رییس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری در چهار سالی که سکان هدایت این فدراسیون را در اختیار داشت ابتدا توانست این رشته را از تعلیق خارج کند و پس از آن با جذب اسپانسرها و برنامه‌‌ریزی‌های نتیجه بخش به رتبه یک آسیا برسد و ایران توانست در رقابت‌های آسیایی و همچنین تورنومنت‌های مختلف نتایج خوبی بگیرد و با کسب جواز سه سهمیه المپیک تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران راهی ریو شد. با اتمام دوران ریاست قمری فدراسیون دوچرخه‌سواری به دست سرپرست افتاد تا خانواده دوچرخه‌سواری نگران آینده این ورزش باشند و چشم به برگزاری انتخاباتی باشند که زمان برگزاری آن مشخص نیست.

*فدراسیون هندبال

یکی از پرحاشیه‌ترین فدراسیون‌های حال حاضر ایران را می‌توان فدراسیون هندبال نامید. فدراسیونی که به‌دلایلی که تنها وزارت ورزش می‌داند با سرپرست اداره می‌شود و روز به روز بر مشکلات آنها افزوده می‌شود. هندبال ایران در سال‌های نزدیک همانند بعضی از رشته‌های تیمی ایران سیر صعودی داشت ولی در چند وقت اخیر این سیر صعودی متوقف شد و مشکلات بسیاری گریبان گیر این ورزش هیجان انگیز شد. چهره هندبال ایران را می‌توان در وضعیت لیگ این ورزش ترجمه کرد. لیگی که به گفته بازیکنان و مربیان هندبال، کسی نیست که بتواند مطالبات آنها را از باشگاه‌ها بگیرد. نه‌تنها لیگ بلکه اختلافاتی هم در تیم‌های ملی هندبال وجود دارد که با وجود عدم توانایی این فدراسیون برای برنامه‌ریزی بلند مدت بر این مشکلات روز به روز افزوده خواهد شد.

*فدراسیون ژیمناستیک

متاسفانه ورزش ژیمناستیک در ایران از وضعیت خوبی برخوردار نیست. هرچه ورزش ژیمناستیک ایران بی خبر و بی حاشیه دنبال می‌شود ولی اخبار و حاشیه‌های انتخابات این فدراسیون به رسانه‌ها کشیده شده است و هر روز خبر جدیدی از این ورزش متروک می‌شنویم. انتخابات فدراسیون ژیمناستیک از ابتدای سال جاری با توجه به ثبت نام برخی از چهره‌های پر خبر ورزش ایران آغاز شد. به خاطر چنین حاشیه‌هایی توجه‌ها به انتخابات فدراسیون ژیمناستیک جلب شد و دلیل این حاشیه‌ها در برگزاری مجمع انتخابات را هم تنها وزارت ورزش می‌داند. بعد از گذشت مدتی از اتمام دوران ریاست فدراسیون ژیمناستیک تاریخ برگزاری مجمع از سوی وزارت ورزش اعلام شد ولی به دلیل نامه‌ کمیته ملی المپیک این انتخابات به زمان دیگری موکول شد.

*فدراسیون تیروکمان

بعد از اتمام دوران ریاست محمدعلی شجایی طبق اساسنامه این فدراسیون، او تا برگزاری مجمع انتخابات سرپرست خواهد ماند. انتخابات فدراسیون تیروکمان در دور قبل هم دارای حاشیه‌هایی بسیاری بود. تا این حد که این فدراسیون زیر ذره بین فدراسیون جهانی تیرو کمان قرار گرفت تا اینکه اساسنامه خود را تغییر دهد و پس از آن مجددا توانست فعالیت خود را از سر بگیرد. بعد از اتمام دوران ریاست شجاعی دوران سرپرستی او بلافاصله آغاز شد و با توجه به ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون هنوز هیچ صحبتی در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار خبر 28 مهر 1395، کدمطلب: 420569 ،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین