وی با اشاره به اینکه سرشاسی جلوی محصولات همخانواده دنا و سمند در این شرکت تولید میشود، گفت: پروژهای در بخش تحقیق و توسعه شرکت تعریف شده بود که اکنون به نتیجه رسیده است و شامل تولید فرمان برقی میشود.
وی افزود: فرمان برقی در آغاز برای خودروی تارا و در ادامه برای سایر خودروها نیز تولید میشود.
مطلبزاده گفت: شرکت آذر موتور مبین برای شرکت سازه گستر نیز باکهای بنزین تیبا و کوئیک را تولید میکند.

مدیرعامل شرکت آذر موتور مبین درباره چالشهای پیش روی این شرکت در تولید قطعات خودرو گفت: مشکلات موجود در صنعت قطعه در بین همه فعالان این صنعت مشترک است و برای گشایش کار قطعهسازان باید افق مشخصی در این صنعت تدوین شود.
مطلبزاده با تاکید بر اینکه هدفگذاری در صنعت خودرو باید تعیین شود، افزود: لازم است برنامه چند ساله برای صنعت خودرو تدوین شود تا قطعهسازان در میانه راه ناامید نشوند.
وی عنوان کرد: دولت و حاکمیت باید از صنعت قطعهسازی حمایت کنند و در تدوین برنامه، متکی به مدیران نباشند، به این صورت که وقتی یک وزیر یا مدیر تغییر کند، از ابتدا برنامه جدیدی تدوین شود.

وی چالش مشترک در میان قطعهسازان را نبود چرخش نقدینگی در این صنعت دانست و گفت: دلیل نبود چرخش نقدینگی نیز به سیاستها برمیگردد.
وی اظهار کرد: سیاستهای مرتبط با تامین مواد اولیه یکی از سیاستهایی است که نیاز به اصلاح دارد.
به گفته مطلبزاده، مواد فولادی به قطعهسازان به نرخ آزاد جهانی عرضه میشود این در حالی است که خودرو به عنوان محصول نهایی زنجیره، به صورت دستوری قیمتگذاری میشود.
شرکت آذرموتور اضافه کرد: در این میان قطعهساز آسیب میبیند، چراکه قطعهسازی خصوصی است و در صورت مواجه شدن با زیان، ورشکست میشود.
وی با بیان اینکه دولت نباید بنگاهداری کند بلکه باید سیاستگذاری کند، گفت: نتیجه سیاستهای فعلی این است که اشتغال از بین میرود و ناهنجاری اجتماعی زیاد میشود.