پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۸۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
استفاده دو نفر از پرسنل شهرداری اردکان از سهمیه واکسن پاکبان‌ها سبب ایجاد موجی از واکنش‌های گسترده مردمی به این سوءاستفاده شد.

  شعار سال:شیوع کرونا در طول یک سال گذشته مشکلات بسیاری برای کشور و جهان به وجود آورده و به ویژه برای گروه‌های پرخطر و حساس، این مشکلات بیشتر و خطرات ناشی از آن گسترده‌تر بوده است.
 
از ابتدای شیوع این ویروس خطرناک، همه چشم به انتظار دارو و واکسن آن بودند و در حال حاضر که واکسن در حال ورود به کشور است، گروه‌های در نظر گرفته شده به ترتیب واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.
 
در این راستا نخستین گروه پرخطر، کادر درمان مرتبط با کرونا بودند که در طول بیش از ۱۴ ماه گذشته با تمام توان برای مبارزه با این ویروس اقدام کردند.


یکی دیگر از گروه‌های حساسی که در اولویت قرار گرفته بودند، پاکبان‌ها بودند که وزارت بهداشت بر اساس لیست اعلامی شهرداری‌ها در تمام کشور اقدام به واکسیناسیون آن‌ها کرده بود.
 
متاسفانه در برخی نقاط کشور مشاهده می‌شد که برخی مدیران و مسئولان شهرداری‌ها اقدام به سوءاستفاده از این موضوع کرده و به جای اعلام لیست پاکبان‌ها نام خود یا همکارانشان را در این لیست قرار می‌دادند.

چنین مواردی در برخی از شهر‌های کشور خبرساز و سبب ناراحتی بسیاری از مردم شده بود؛ یکی از این خبر‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، خبر استفاده برخی از مدیران شهرداری اردکان از واکسن پاکبان‌ها بود.
 
موضوعی که ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد در گفتگو با خبرنگاران به آن واکنش نشان داد و اظهار داشت: بعد از تصمیم وزارت بهداشت مقرر شد تعدادی از پاکبانان در فاز نخست به همراه کادر درمان و گروه‌های پر خطر واکسینه شوند.
 
وی با بیان اینکه در این راستا ۵۲۳ دوز واکسن به استان یزد اختصاص داده شد گفت:، چون ما به عنوان علوم پزشکی ساز و کاری برای شناسایی پاکبان‌ها نداشتیم، مرجعی که وزارت بهداشت در تمام کشور در نظر گرفته بود شهرداری‌ها بودند.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد ادامه داد: ما هم طبق این رویه از شهرداری‌ها لیست اسامی پاکبان‌ها را دریافت کردیم و منبع و مرجع ما شهرداری‌ها بودند.
 
سلمانی تصریح کرد: ظاهرا دو نفر از دریافت کنندگان واکسن در شهرستان اردکان متاسفانه از پرسنل شهرداری بودند و ربطی به پاکبان‌ها نداشتند.
 
وی گفت: از آنجا که مبنای کار ما لیست ارسالی شهرداری‌ها بود و پرسنل تزریق واکسن افراد را نمی‌شناسند، کار واکسیناسیون بر اساس کد ملی و کارت ملی ارائه شده صورت می‌گیرد و همکارانمان راه دیگری برای تشخیص پاکبان بودن یا نبودن این افراد نداشتند.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد افزود: این دو مورد هم ناشی از اشتباهی بوده که در لیست ارسالی توسط شهرداری اتفاق افتاده است.
 
متاسفانه در طول دوران شیوع کرونا، شاهد سوءاستفاده‌های متعددی به صورت‌های مختلف بودیم، از احتکار و گران‌فروشی در تجهیزات مورد نیاز مردم گرفته تا فروش دارو‌های تقلبی و این بار هم واکسیناسیون‌های غیرمجاز مدیران شهرداری‌ها به جای پاکبان‌ها خبر ساز شده است.
 
لازم است مسئولان نظارت بیشتری نسبت به چنین مسائلی داشته باشند تا سودجویان نتوانند با اقدامات خود، احساسات مردم را بیش از این جریحه‌دار کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1400، کدخبر: 613941، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
اگه با اولین تخلف برخورد قاطع میشد بقیه جسارت سوءاستفاده از سهمیه پاکبان ها رو نمی کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
چطور میشه و چطور دلشون میاد سهم واکسن عده ای از ایرانی هایی که در محرومیت تام دست و پا میزنن رو حروم خودشون کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
اگر واقعا این کار صورت گرفته جای تأسف داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین