پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
این نوشتار به معرفی ۲۳ بهترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی می‌پردازد.

شعار سال: هر سال مرکز، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاوره‌ی نیروی انسانی، شاخص کیفیت زندگی خود را منتشر می‌کند، که نگاهی است به بهترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی.

این رتبه‌بندی یکی از جامع‌ترین رده‌بندی‌ها در این زمینه است و براساس گزارش مرکز، هر ساله برای کمک به شرکت‌های چندملیتی و دیگرکارفرمایان انجام می‌شود تا هنگامی که کارمندان‌شان را به ماموریت‌های بین‌المللی می‌فرستند، پاداش و مزایای منصفانه‌ای به آنها بدهند.


مرکز با بررسی 450 شهر در سراسر دنیا، معیارهای زیر را در نظر گرفته‌است تا بر اساس آنها تشخیص دهد که بهترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی کدام‌ها هستند :

محیط سیاسی و اجتماعی(ثبات سیاسی، جرم و جنایت، اجرای قانون)
محیط اقتصادی(قواعد مبادله‌ی ارز، خدمات بانکداری)
محیط اجتماعی فرهنگی(دسترس‌پذیر بودن رسانه و سانسور، محدودیت آزادی فردی)
ملاحظات درمانی و بهداشتی(منابع و خدمات درمانی، بیماری‌های عفونی، فاضلاب شهری، دفع زباله، آلودگی هوا)
مدارس و تحصیل(استانداردهاو دسترس‌پذیر بودن مدارس بین‌المللی)
خدمات عمومی و حمل‌و‌نقل(برق، آب، حمل‌ونقل عمومی، تراکم ترافیک)
مراکز تفریحی(رستوران‌ها، تأتر‌ها، سینماها، وزرشگاه‌ها، و مراکز سرگرمی)
کالاهای مصرفی(دسترس‌پذیری خوراکی/ کالاهای مصرفی روزمره، ماشین‌ها)
مسکن(مسکن استیجاری، وسایل خانه، مبلمان، خدمات نگه‌داری)
محیط طبیعی(آب وهوا، سابقه‌ی بلایای طبیعی)

مرکز 230 کشور را فهرست کرده‌است و بیزینس‌اینسایدر نگاهی به 23 بهترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی داشته‌است. و نه، نیویورک و لندن در این فهرست نیستند.


23. مونترال، کانادا این شهر یکی از 5 شهر کانادا است که در رتبه‌بندی‌های کلی قرار گرفته‌است. این شهر فرانسوی زبان به عنوان مرکز تجارت، تامین مالی، و فناوری شناخته شده‌است.

22.
(رتبه‌ی مشترک). پرت، استرالیا استرالیا در سراسر دنیا جز کشورهایی است که بالاترین کیفیت زندگی را دارد. این شهر استرالیای غربی تعدادی از زیباترین سواحل این کشور را در خود جای داده‌است، و نرخ بی‌کاری در نواحی داخلی آن به شدت پایین و معادل 4.1 درصد است.

22.
(رتبه‌ی مشترک) بروکسل، بلژیک این شهر که مرکز سیاسی اروپا است، بی‌نهایت امن و تمیز است و تعداد زیادی موزه، پارک ملی، و رستوران‌های گران‌قیمت دارد.

20.
(رتبه‌ی مشترک). استکهلم، سوئداین پایتخت، به خاطر توازن بین کار، زندگی، امنیت، و مسائل زیست‌محیطی یکی از بهترین مکان‌ها از لحاظ کیفیت خوب زندگی قلمداد می‌شود.

19.
(رتبه‌ی مشترک). لوکزامبورگ این کشور بسیار کوچمک اروپایی، که با بلژیک، فرانسه، و آلمان هم‌مرز است، بی‌نهایت ثروتمند است و جرائم خشن در آن به شدت کم است. برخی از ثروتمندترین آدم‌های دنیا پول‌شان را در بانک‌های این شهر-کشور زیبا می‌گذارند، و علت آن قوانین دارایی‌های محرمانه است.


18. هامبورگ، آلمان این بندر مهم در شمال آلمان دومین بزرگ‌ترین بندر در این کشور است. هامبورگ مرکز رسانه و صنعت است و دومین قدیمی‌ترین بانک دنیا یعنی بانک برنبرگ در آن واقع است.

17.
اوتاوا، کانادا این شهر به دلیل وفور موسسات تحصیلات پس از دبیرستان، موسسات پژوهشی، و موسسات فرهنگی، تحصیل‌کرده‌ترین شهر کانادا است. هم‌چنین بی‌کاری در این شهر کم است و جز فهرست میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود.

16.
(رتبه‌ی مشترک). ملبورن، استرالیا این پایتخت ساحلی یکی از بهترین شهرهای دنیا برای تحصیل، مراقبت‌های بهداشتی درمانی، پژوهش، و توسعه محسوب می‌شود. هم‌چنین بخش‌های پررونق توریستی و تفریحی آن، باعث می‌شود این شهر همیشه ثروتمند باشد.


15. (رتبه‌ی مشترک). تورنتو، کانادا این شهر که برج به یادماندنی سی‌ان را در خود جای داده‌است، پایتخت مالی کانادا است. هم‌چنین برخی از 5 بزرگ‌ترین بانک‌های کانادا را در خود جای داده‌است. تورنتو در حال توسعه‌ی چشم‌انداز تفریحی‌اش است و هر سال میزبان جشنواره‌ی معروف فیلم تورنتو است.

14.
برن، سوییس از نظر مرکز این شهر دومین امن‌ترین شهر دنیا است. کشاورزی و صنعت سنتی در آن پربار است، و هم‌چنین نرخ بی‌کاری پایینی معادل 3.3 درصد دارد، که این منطقه را برای زندگی جذاب می‌کند. بخش رو به رشد فناوری در این شهر نیز استعدادهای جدید را به این شهر می‌کشاند.

13.
برلین، آلمان این پایتخت، شهری محسوب می‌شود که کیفیت زندگی در آن ترکیبی عالی دارد- فرصت‌های شغلی خوب، استانداردهای بالای مسکن، امنیت شخصی خوب، و فعالیت‌های تفریحی پرشمار.

12.
ولینگتون، نیوزیلند این شهر، که به شهر پرندگان کیوی معروف است، در بالای این فهرست است و آب‌وهوایی عالی دارد. ولینگتون مرکز سیاسی نیوزیلند است و دومین پرجمعیت‌ترین ناحیه در این کشور است.


11. آمستردام، هلند این شهر یکی از مراکز مالی اروپا است و هم‌چنین به خاطر استاندارد بالای زندگی مشهور است. آمستردام که در همه‌ی دنیا شناخته‌شده است زندگی مدرن و شهری را با نگرش‌های آرام و بی‌اضطراب به تفریح سرگرمی ترکیب می‌کند.

10.
سیدنی، استرالیا این شهر بازنمای 7 درصد اقتصاد کشور است، و تامین مالی و خدمات مالی بزرگ‌ترین کارفرما است که 22 درصد کارکنان را به خود اختصاص داده‌است. محیط طبیعی، آب‌وهوا، چشم‌انداز فرهنگی رو به رشد، سیدنی را در بالای این فهرست قرار داده‌است.

9.
کپنهاگ، دانمارک این شهر اخیرا به عنوان یکی از شادترین مکان‌ها برای زندگی لقب گرفت، و دیدن علت آن سخت نیست. کپنهاگ در ابتدا دهکده‌ای بود که ماهی‌گیری در آن رواج داشت. اما اکنون به شهری رشد یافته‌است که زندگی شهری و توسعه‌ی فرهنگی قدرتمندی دارد و توازن کار-زندگی در آن زبانزد است.

8.
ژنو، سوئیس این شهر مرکز جهانی دیپلماسی قلمداد می‌شود و برخی از ثروتمندترین آدم‌های دنیا را در خود جای داده‌است. این شهر بی‌نهایت امن است و جمعیت آن تحصیلات بالایی دارد.

7.
فرانکفورت، آلمان این شهر که مرکز تجارت است، محل برگزاری برخی از مشهورترین نمایشگاه‌های تجاری دنیا، از جمله نمایشگاه خودروی فرانکفورت است.


6. دوسلدورف، آلمان این شهر که در آلمان غربی واقع است، به خاطر صنعت مد و چشم‌انداز هنری‌اش معروف است و با وجود توازن خوبی که در معیارهای تحلیلی مرکز دارد، تقریبا در بالای این فهرست است.

5.
ونکوور، کانادااین شهر از جمله متراکم‌ترین، و از نظر نژادی یکی از متنوع‌ترین شهرهای کانادا است، و زبان اول 52 درصد جمعیت آن زبانی به غیر از انگلیسی است.

4.
مونیخ، آلمان مونیخ موتورخانه‌ی آلمان است و در فهرستی که مرکز از بهترین شهرها از نظر کیفیت زندگی ارائه می‌کند، مرتبا به صدر نزدیک است.

یک توریست در 19 سپتامبر 2015، در نخستین روز صد و هشت و دومین جشن اکتبر در مونیخ، آلمان نوشیدنی می‌نوشد.

3.
اوکلند، نیوزیلند این شهر در نزدیکی 2 بندر بزرگ بنا شده‌است و تقریبا در صدر این فهرست است و علت آن باز هم توازن خوب اقتصاد، محیط روستایی، و سطح بالای امنیت شخصی است.


2. زوریخ، سوییس این شهر قطب اقتصادی و فرهنگی سوییس است، و به خاطر این‌که یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای زندگی است، مرتبا نه‌تنها در صدر فهرست مرکز، بلکه در صدر فهرست‌های دیگر هم قرار می‌گیرد.

1.
وین، اتریش این شهر برای هفتمین بار پیاپی در صدر رتبه‌بندی‌ها قرار گرفته‌است. وین که در شرق رودخانه‌ی دانوب قرار دارد، از نظر جمعیت درون محدوده‌ی شهر، هفتمین بزرگ‌ترین شهر اتحادیه‌ی اروپا است و فرهنگی غنی دارد. واقعا وین باید عنوان بهترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی را داشته باشد. این شهر بالاترین استاندارد زندگی را به شهروندانش عرضه می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 4 آبان 95 ، کد مطلب: 5832429: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
دهات ما از همه بهتره
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
0
شاید دهات آقا و یا خانم ناشناس از نظر ایشون بهتر باشه
ولی من که تعجب کردم
آدم فکر می کنه شهرهای دیگه ای توی این رتبه بندی باشه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
0
این رتبه بندی ها با مقیاسهای مختلفی تهیه میشن من تو یه سایتی دیدم که لندن جزو بهترین شهر اروپایی معرفی شده بود ولی اصلا تو این لیست نیست
بنظرم هدف تبلیغ یا کوچک شمردن شهرهای بزرگ کشورهای بزرگ بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین