پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۵۱۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
درویشی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ،در مراسم بهره‌برداری از نیمه شمالی خط ۳ متروی تهران، با اشاره به اینکه اجرای این پروژه‌ها ۱۴ هزار میلیارد تومان برای ما هزینه داشته، گفت: ما شرایط دولت و شهرداری را می‌دانیم، اما همه این پول را نمی‌خواهیم اگر در حد همان نان و آب هم به ما پول بدهید ما پروژه را در زمان تعیین شده به شما تحویل می‌دهیم.

شعار سال: مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به لزوم دستور دولت برای بازگشایی فاینانس برای ساخت خطوط مترو گفت: اگر این فاینانس‌ها به ما داده شود؛ قول می‌دهیم که تا پایان سال ۹۵ سه خطوط ۶و ۷ و خط فرودگاه امام خمینی را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

هابیل درویشی در مراسم بهره‌برداری از نیمه شمالی خط ۳ متروی تهران گفت: این خط در شرایط ویژه و بحرانی‌ترین شرایط تحریم در بیش از ۱۴ ماه با طول ۷۳ کیلومتر ایجاد شده است.

وی افزود: این خطوط از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین مناطق تهران عبور می‌کنند و ساکنان جاده ساوه می‌توانند از این خط استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تاکیدکرد: این پروژه با فرهنگ جهادی و اقتصاد مقاومتی ساخته شده و بیش از ۹ هزار میلیارد تومان هزینه داشته، اما ما این پروژه را با سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته‌ایم.

درویشی با اشاره به اینکه این پروژه از اردیبهشت سال ۹۳ آغاز شده است، گفت: به گونه‌ای کار کردیم که در هفته بیش از ۵۰۰ تونل برای این خط مترو ساخته شده است.

وی با بیان اینکه پروژه مترو یک پروژه عمرانی نیست؛ بلکه صنعت است، گفت: یکی از افتخارات این پروژه این است که ۸۰ درصد این پروژه ایرانی است.

درویشی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در مترو به صورت مستقیم یا غیر مستقیم فعالیت می‌کنند گفت: شاهد این هستیم که امروز این کار با کفایت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۵ سه پروژه خط ۶ و ۷ مترو با بیش از ۷۰۰ کیلومتر و خط فرودگاه امام خمینی (ره) را با بیش از ۵۲ کیلومتر به بهره‌برداری برسانیم.

درویشی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه‌ها ۱۴ هزار میلیارد تومان برای ما هزینه داشته، گفت: ما شرایط دولت و شهرداری را می‌دانیم، اما همه این پول را نمی‌خواهیم اگر در حد همان نان و آب هم به ما پول بدهید ما پروژه را در زمان تعیین شده به شما تحویل می‌دهیم.

وی گفت: طبق محاسبات یک سفر ده کیلومتری در مترو در روز ۶۵ صدم درصد در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌کند با اجرای این خطوط مترو با توجه به حجم مسافری که توسط آن‌ها منتقل می‌شود شاهد این هستیم که روزی ۶ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

درویشی گفت: ما سه فاینانس داریم که اگر باز شود؛ قول می‌دهیم که تا پایان سال ۹۵ این سه خطوط مترو را نیز به پایان برسانیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: در دولت‌های قبل ما با مشکل پیش‌پرداخت برای فاینانس مواجه بودیم، اما طبق توافقی که صورت گرفته در این دولت می‌توانیم بدون پیش‌پرداخت فاینانس را دریافت کنیم و این امر نیازمند دستور دولت است.

وی در پایان گفت: اگر مشکل فاینانس حل شود خطوط اصلی مترو به بهره‌برداری می‌رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، کدخبر: ۳۰۷۱۷۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین