پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام اینکه تعداد خودروها در کشور متناسب با زیرساخت‌ها افزایش یابد، گفت: شماره‌گذاری خودروها امسال 20 درصد کاهش داشته است.

شعارسال : سردار تقی مهری بعدازظهر روز چهارشنبه در حاشیه نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک و روسای پلیس راهور کلانشهرها در همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 17 میلیون خودرو و بیش از 11 میلیون موتورسیکلت در کشور شماره‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها متناسب با پیشرفت و تولید وسایط نقلیه افزایش پیدا نکرده است، افزود: باید به این نقطه برسیم که تولیدات خودرو متناسب با زیرساخت‌ها ارتقا پیدا کند، هر چند در هفت ماهه امسال شماره‌گذاری خودرو در هفت‌ماهه امسال 20 درصد کاهش داشته است.مهری با اشاره به اینکه رکود در صنعت خودروهای داخلی عنوان کرد: با تدبیر دولت تعدادی از خودروهای جدید وارد مدار می‌شود ولی باید تولیدات و واردات وسایط نقلیه متناسب با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های کشور باشد.

وی درباره طرح ترافیکی ناجا برای اربعین نیز گفت: در رابطه با اربعین نیروی انتظامی قرارگاه اربعین را در امور ترافیکی و انتظامی پیش‌بینی کرده و از ابتدای امسال برنامه‌های خاصی را برای رفت و آمد زائران اربعین حسینی در دستور کار دارد که امیدواریم با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های ویژه ترافیکی مشکلات نسبت به سال گذشته کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه هماهنگی بین دستگاه‌های خدماتی و امدادی همچون هلال احمر، اورژانس، راهداری و سایر متولیان امر برگزار شده است، تصریح کرد: قرار است ابتدای آذر ماه رزمایش مشترکی در شهر مهران برای آمادگی بیشتر برگزار شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه برنامه و تدابیر خاص حمل و نقلی و ترافیکی پیش‌بینی شده تا امسال با مشکلات کمتری زائران مواجه شوند.

وی درباره وضعیت ترافیکی کلانشهرهای کشور نیز گفت: بیش از 60 درصد کسانی که در معابر حضور دارند از وسایل شخصی تک شرنشین استفاده می‌کنند که کاهش آن نیازمند تقویت حمل و نقل عمومی و دسترسی آسان به ناوگان حمل و نقل عمومی است.

مهری با اشاره به اینکه وسایل نقلیه باید براساس قوانین و مقررات تمام استانداردهای موردنظر را اجرا کنند، عنوان کرد: باید استاندارد یورو4 را از نظر فنی برای وسایط نقلیه بنزین‌سوز اجرا کنیم.

وی بیان کرد: سوخت به عنوان یکی از آیتم‌های مهم در آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اگر سوخت براساس استانداردها باشد آلودگی کمتری را در کلانشهرها شاهد خواهیم بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد: امیدواریم با جمع‌بندی مشکلات در این نشست مشترک بین معاون حمل و نقل و پلیس بتوانیم چالش‌های اساسی را احصا و به مبادی موردنظر ارائه کنیم که بخشی به سبب معماری و شهرسازی است و بخشی از نظر فنی وسایط نقلیه است.

مهری با بیان اینکه عنوان کرد: اگر بخواهیم در کلانشهرها رفتار رانندگان را کنترل کرده و فرهنگ ترافیک را ارتقا دهیم، باید از فناوری‌های جدید استفاده کرد که البته وضعیت نسبت به گذشته بهبود یافته ولی رضایت‌بخش نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: متاسفانه در کلانشهرها و شهرهای کشور تعدادی از عابران پیاده بر اثر تصادف کشته می‌شود که نیازمند استفاده از پل‌های مکانیزه، روشنایی و معماری شهری هستیم.

وی اظهار داشت: 24 درصد کسانی که در کلانشهرها و شهرها بر اثر تصادفات کشته می‌شوند موتورسیکلت‌سواران هستند که اصلاح ساختار موتورسیکلت‌ها باید عملی شود.

مهری با بیان اینکه 20 درصد کشته‌ها در تصادفات درون شهری عابران پیاده هستند، اظهار داشت: البته اقدامات خوبی برای کاهش تلفات در شهرها انجام شده ولی راضی‌کننده نیست، به اعتقاد پلیس تعامل، همکاری و همفکری بین دستگاه‌ها برای کم کردن آمار تلفات باید افزایش یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري تسنیم . تاریخ انتشار چهارشنبه 27 آبان 1394 ، کدمطلب : 920533 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین