پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۸۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده گفت: متاسفانه شاهد یک رویکردی هستیم که بعد از تصویب بودجه و در زمان اجرای آن اگر منافعی برای مردم داشته باشد دولت می‌گوید که این کار من بوده و ما دنبال می‌کردیم که انجام شود؛ اما در مقابل اگر مضراتی برای مردم داشته باشد می‌گویند مجلس ورود کرد و خراب کرد وگرنه ما دنبال اصلاح بودیم. رشیدی کوچی ابراز داشت: به نظرم این نوع رفتار درست نیست و امیدواریم دولت به لایحه‌ای که این همه وقت برای آن گذاشته می‌شود و از طرف نمایندگان مردم تنظیم می‌شود، عمل کند.

شعار سال: جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده گفت: متاسفانه شاهد یک رویکردی هستیم که بعد از تصویب بودجه و در زمان اجرای آن اگر منافعی برای مردم داشته باشد دولت می‌گوید که این کار من بوده و ما دنبال می‌کردیم که انجام شود؛ اما در مقابل اگر مضراتی برای مردم داشته باشد می‌گویند مجلس ورود کرد و خراب کرد وگرنه ما دنبال اصلاح بودیم.

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ درخصوص اظهارات و سخنان مسئولان سازمان برنامه و بودجه در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده که منجر به واکنش از سوی رئیس مجلس و برخی نمایندگان شد، گفت: اینکه اختلاف نظر بین سازمان برنامه و بودجه و مجلس باشد یک اتفاق عادی است، اما به نظر می‌آید که عزیزان ما در سازمان برنامه باید حد و حدود و اختیارات خود را در نظر بگیرند و برای مجلس تعیین تکلیف نکنند، این نمایندگان هستند که طبق قانون باید بودجه را چکش کاری کنند و این اتفاق هم دارد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: البته من این را به سازمان برنامه و بودجه حق می‌دهم بالاخره آن‌ها لایحه را از طرف دولت تنظیم کردند و قصد دفاع از آن را دارد، اما در نحوه بیان و صحبت کردن نباید به گونه‌ای صحبت کنند که مساله به نحو دیگری جلوه داده شود.

نماینده مردم مرودشت افزود: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که نباید به نحوی صحبت کنند که مسائل را اینطور منتقل کنند که انگار نمایندگان مخالف دولت هستند یا نمایندگان در جهت سخت‌تر کردن معیشت مردم دارند قدم برمی‌دارند، متاسفانه در برخی از بیانات دارد چنین مفهومی منتقل می‌شود.

رشیدی کوچی در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است این است که مجلس به‌دنبال نفع رساندن به مردم است و اختیار دارد که لایحه بودجه را بررسی کرده و چکش کاری کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در واکنش به این مساله که «نمایندگان نسبت به دولت این گلایه را دارند که مصوبه بودجه را می‌گیرند، اما هرطور خواستند اجرا می‌کنند یا مانند کالابرگ الکترونیکی اجرا نمی‌کنند»، گفت: بله، اتفاقا این نگاه در بین خیلی از نمایندگان هم وجود دارد، حتی من در روز اول تلفیق پیشنهاد دادم که ما بازگشت به لایحه را تصویب کنیم و مجلس و تلفیق را درگیر این موضوع نکنیم. علت آن هم همین عملکردی است که شما اشاره کردید.

وی در ادامه عنوان کرد: یک نکته دیگر هم این است که متاسفانه شاهد یک رویکردی هستیم که بعد از تصویب بودجه و در زمان اجرای آن اگر منافعی برای مردم داشته باشد، دولت می‌گوید که این کار من بوده و ما دنبال می‌کردیم که انجام شود؛ اما در مقابل اگر مضراتی برای مردم داشته باشد می‌گویند مجلس ورود کرد و خراب کرد وگرنه ما دنبال اصلاح بودیم.

رشیدی کوچی ابراز داشت: به نظرم این نوع رفتار درست نیست و امیدواریم دولت به لایحه‌ای که این همه وقت برای آن گذاشته می‌شود و از طرف نمایندگان مردم تنظیم می‌شود، عمل کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صاحب خبران، تاریخ انتشار:۱۱ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۹۰۳۱۰۹۲، sahebkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین