پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
مجلس یازدهم را واقعا نمی دانیم چه بنامیم. موقع جان دادن ،خود آقایان و خانم های نماینده خوب خواهند فهمید چه عملکردی داشته اند ( لحظه خروج جان از بدن و دست و پا زدن های شان و بحث حق الناس. سیاه نمایی نیست، عین واقعیت است و در صداقت منکر و تکذیب کننده متن شک کنید). مثلا بحث تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی است. اگر غیرت دارید و واقعا قصد تحقیق و تفحص واقعی وجود دارد، حاضریم رایگان روش مو از ماست کشیدن این قوطی خیارشور بظاهر درب بسته را نشان تان دهیم. اما گویا برخی دارند پشت و رو بازی می کنند.بهروز روحبخش عضو هيات مديره كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي تهران در يادداشتي براي رسانه، درباره تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعي و شستا ، حرف های جالبی برای گفتن دارد.

شعارسال: بهروز روحبخش عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران در یادداشتی درباره تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و شستا نوشت:

فرش قرمز يا پوست موز براي تحقيق و تفحص مجلس از سازمان تامين اجتماعي؟! +آیا هر مجلسی می تواند رکن دوم دموکراسی قلمداد شود؟

تیر ماه سال گذشته (۱۴۰۱) و در صحن علنی، نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در حوزه انتصابات و نحوه مدیریت شرکت‌های وابسته خصوصاً شستا موافقت کردند.

محور‌های تحقیق و تفحص یاد شده موارد زیر اعلام شده است:
۱-عملکرد غیر شفاف شرکت شستا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های کشور از لحاظ مالی
۲-انتصابات با صلاحیت‌های غیر حرفه‌ای و بیشتر با نگاه سیاسی و رفاقتی
۳-عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع در خصوص ورود شرکت شستا به بورس
۴-بی عدالتی در توزیع اعتبارات درمانی به نحوی که برخی مناطق با پنج هزار بیمه گر فاقد درمانگاه می‌باشند
۵-ضعف در خدمات رسانی بیمارستانی و تمرکز خدمات فوق تخصصی و ویژه صرفا در بیمارستان میلاد تهران که باعث سرگردانی بیماران شهرستانی شده است.
۶-ضعف مدیریت در برخی استان‌ها نظیر استان اردبیل
۷-عدم عدالت در پرداختی‌ها در داخل سازمان و فاصله فاحش در پرداخت‌ها
۸- ضعف در استفاده از امکانات مشارکتی نظیر مهمان سرا‌ها و مراکز اقامتی و فرسوده شدن آن‌ها
۹-ضعف در استفاده از اداره بدون کاغذ (paperless) و تاخیر در حذف دفترچه‌های کاغذی
۱۰-اعمال نظر در میزان درصد از کارافتادگی و غیر علمی بودن درصد تعریف شده برای اشخاص
۱۱-عدم حمایت از کارگران ساختمانی در بیمه کارگران ساختمانی و مد نظر قرار دادن درآمد و منفعت به جای حمایت از کارگران و قالی بافان
۱۲-فاصله زیاد بین حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگان سایر دستگاه‌ها
عنوان شده که تحیق و تفحص یاد شده از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹ را پوشش خواهد داد.

در اردیبهشت ماه سال جاری، رییس هیأت تحقیق و تفحص مجلس از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفته است: مدیران دولت قبل در شستا برای تحقیق وتفحص از این نهاد سنگ اندازی می‌کنند که موضوع به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش شده است.

وی اظهار داشته است: با وجود مکاتبات متعدد ارسالی از طرف این هیأت و عدم وصول پاسخ‌های قانع کننده پیرامون تخلفات مذکور، مدیران شستا تمایلی به ارسال اطلاعات دقیق و کامل پیرامون موضوعات مورد درخواستی این هیأت نداشته‌اند. این امر موجب طولانی شدن زمان بررسی شده که موضوع به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از شستا افزوده است: به دلیل برخی فشار‌های بیرونی از مجموعه و برخی عناصر به جا مانده از دولت قبل، ایشان تمایلی برای شفاف سازی اتفاقات به وقوع پیوسته در دولت قبل را نداشته که در صورت عدم اصلاح رویه مذکور، هیأت تحقیق و تفحص ضمن اینکه ناچار است کسانی را که همکاری لازم جهت شناسایی تخلفات را نداشته به مراجع قضایی ارجاع دهد، از دیگر ابزار‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی نیز برای پاسخگو نمودن مدیران شستا اقدام خواهد شد.

در ۲۳ مرداد سال ۱۴۰۱ علی بابایی کارنامی به عنوان رئیس، علی زنجانی به عنوان نایب رئیس اول، محمد کعب عمیر به عنوان نایب رئیس دوم و فاطمه قاسم پور به عنوان دبیر هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی انتخاب شدند.

در این خصوص می‌توان به موضوعات زیر اشاره و خواستار پاسخ همه مسئولان مربوطه به این مسائل و سوالات شد:

۱-بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، مهلت انجام تحقیق و تفحص شش ماه از تاریخ صدور ابلاغ اعضای هیأت توسط رئیس‌مجلس می‌باشد که در صورت ضرورت با درخواست هیأت و تصویب هیأت رئیسه مجلس تا شش ماه دیگر قابل تمدید می‌باشد. از آن جایی که در ۲۳ مرداد سال گذشته احکام اعضای هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی صدر شده است بنابراین باید منتظر اعلام نتیجه تحیق و تفحص در روز‌های پایانی مرداد ماه سال جاری باشیم.

۲- طبق قانون مسئولان دستگاه مورد تحقیق و تفحص موظف به فراهم نمودن امکانات و تسهیلات مورد نیاز هیأت و دراختیار گذاردن اطلاعات و مدارک درخواستى هیات مى باشند و درصورت عدم همکارى، مسئولان دستگاه ذى‏ربط متخلف و مجرم محسوب مى‏ گردند و با شکایت هیأت تحقیق و تفحص، مورد تعقیب قضائى قرار خواهند گرفت. این در حالی است که اعضای هیات تحقیق و تفحص اعلام کرده اند مدیران دولت قبل در شستا برای تحقیق وتفحص از این نهاد سنگ اندازی می‌کنند و حتی موضوع به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش شده است. سوال ما این است در حالی که میر هاشم موسوی مدیر عامل تامین اجتماعی بلافاصله بعد از تصویب تحقیق تفحص از این سازمان استقبال کرده و حتی از نمایندگان بابت این موضوع تشکرکرده وگفته' قطعاً نه تنها استقبال می‌کنیم بلکه فرش قرمز نیز برای آن‌ها پهن می‌کنیم' بالاخره این اظهارات مجلسی‌ها با اظهارات رئیس تامین اجتماعی متناقض است بنابراین باید قوه قضائیه به مساله ورود کرده و تکلیف را روشن کند که کدام طرف راست می‌گوید؟

۳- آیا تحقیق و تفحص نتیجه عملی داشته و قوه قضائیه با متخلفان احتمالی برخورد خواهد کرد و یا این که نمی‌توان نتیجه عملی برای این تحقیق و تفحص انتظار داشت و این تحقیق و تفحص‌های مثل برخی دیگر جنبه هیاهو و تبلیغاتی دارد؟

۴- مگر مبنای سازمان تامین اجتماعی سه جانیه گرایی نیست؟ مگر نمایندگان مجلس بار‌ها بر این موضوع تاکید نکرده اند؟ سوال این است چرا از اعضای تشکل‌های صنفی که آشنایی خوبی با امور سازمان دارند در هیات تحقیق و تفحص استفاده نمی‌شود؟

۵- مگر مدیر عامل شستا زیر نظر مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیست؟ چطور مدیر عامل تامین اجتماعی از تحقیق و تفحص حمایت می‌کند، اما عنوان می‌شود که شستا تمایلی برای شفاف سازی ندارد و علت آن 'عناصر به جا مانده از دولت قبل ' معرفی می‌شوند؟ مگر مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و شرکت شستا در این دولت منصوب نشده اند؟ آیا معنی حرف نمایندگان مجلس این است که مدیران دولت آقای رئیسی از 'عناصر به جا مانده از دولت قبل ' حمایت کرده و یا با آنان مماشات می‌کنند؟

۶- از آقایان علی بابایی کارنامی به عنوان رئیس، علی زنجانی به عنوان نایب رئیس اول، محمد کعب عمیر به عنوان نایب رئیس دوم و خانم فاطمه قاسم پور به عنوان دبیر هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی انتظار است که اطلاع رسانی کرده و عملکرد خود را تشریح کنند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرخبر، تاریخ انتشار: 3تیر1402، کدخبر: 243184، www.asrkhabar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین