پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
خروج زندان‌ها از بافت مسکونی شهری با موافقت اجمالی شورای عالی امنیت ملی همراه شده و قرار است در زمینی خارج از محدوده شهری اختیارات احداث زندان‌های جدید به شهرداری واگذار شود.
شعارسال: استاندار البرز اعلام کرد: با موافقت اجمالی شورای عالی امنیت ملی زندان‌های مستقر در استان البرز منتقل شده و زندان قزل‌حصار نخستین زندانی است که از این استان می‌رود.

سیدحمید طهائی در حاشیه دیدار با معاون امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، محوری‌ترین موضوعات این نشست را رسانه‌ای کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه زندان‌های مستقر در استان البرز یکی از دغدغه‌های جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود، تا پایان سال شاهد انتقال زندان قزل‌حصار از مرکز شهر خواهیم بود.

وی افزود: خروج زندان‌ها از بافت مسکونی شهری با موافقت اجمالی شورای عالی امنیت ملی همراه شده و قرار است در زمینی خارج از محدوده شهری اختیارات احداث زندان‌های جدید به شهرداری واگذار شود.

البرز دارای 4 زندان بزرگ کشور است که متاسفانه بسیاری از مجرمان دیگر استان‌ها برای نگهداری به این زندان‌ها منتقل می‌شوند.

این امر آسیب‌های زیاد اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی به استان البرز وارد کرده و حال استاندار وعده داده که یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های کشور از این استان منتقل می‌شود.

آنچه که امروز استاندار البرز به آن تاکید داشته و وعده‌ای شیرین به مردم کرج و به طور کلی استان البرز داده، محدود به دوره زمانی فعلی نمی‌شود.

سال‌های است که مسئولان استان البرز به مسئولان ارشد کشور در این زمینه هشدار داده و درخواست‌هایی را مطرح کرده‌اند.

به عنوان نمونه در 16 اسفند سال 1391، عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس طی تذکری به رئیس جمهوری وقت (محمود احمدی‌نژاد) در صحن علنی مجلس اعلام کرد: متاسفانه چهار زندان بزرگ کشور در شهر کرج قرار دارد و وجود این زندانها با انواع مختلف مجرمان بازداشتی مشکلات و نابسامانی های بسیار زیادی را در مسائل فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و روانی به وجود آورده است که در شان و منزلت مردم این شهر شهید پرور نیست.

اکبریان در ادامه تذکر خود به پیشرو بودن شهرستان کرج در امور مذهبی و تعداد زیاد شهیدان این شهرستان اشاره کرده و گفته بود: چون مردم شهرستان کرج چهارهزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و همیشه برنامه های بسیج، برنامه های فرهنگی و معنوی مساجد و هیئتهای مذهبی در شهر کرج برگزار و دنبال می شود، این تعدا زندان در شان مردم این خطه نیست.

در پایان متن تذکر اکبریان به رئیس جمهور‌ آمده بود: لذا خواهشمندیم دستور فرمایید به منظور پیگیری مکرر سابق در انتقال این زندانها از شهر کرج ( خصوصا زندانیان استان تهران ) تسریع شود.

این تنها یک نمونه از انتقاد مدیران البرزی به وجود 4 زندان بزرگ کشور در استان البرز است.

در 2 سال اخیر اقدامات خوبی برای رفع این معضل جدی انجام شده است، به صورتی که از ابتدای سال جاری دیگر زندانیان استان تهران برای سپری کردن دوران محکومیت خود به زندان‌های کرج منتقل نمی‌شوند.

حال باید منتظر ماند و منتظر نتیجه تلاش‌های اخیر برای دفاع از حقوق مردم البرز در پایتخت بود.

در حال حاضر دیگر کسی منکر آسیب‌های اجتماعی وجود این زندان‌ها در البرز نیست. حتی آسیب‌های امنیتی بسیاری شناسایی شده که نتیجه تحقیقات فوق در ماه‌های اخیر به تهران ارسال شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: پنجشنبه 9 مهر 1394، کدخبر: 463307 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین