پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر ضرورت استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان در مواقع بحران تاکید کرد.
شعارسال: مهدی مهرور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ساوجبلاغ که عصر یکشنبه با حضور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در فرمانداری ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحث در حوزه مدیریت بحران پیگیری اعتبارات از وزارتخانه ها است نباید در انتظار کمک های دولتی و تخصیص اعتبار از محل تملک و دارایی باشیم.

مهرور با تاکید بر اینکه شهرستان ها باید مدیریت بحران را در اولویت کاری خود قرار دهند، افزود: تشکیل جلسات مستمر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و استفاده از ظرفیت مدیران می تواند در جذب اعتبارات موثر باشد.

* ضرورت تخصیص بودجه از سوی شوراهای شهر برای مدیریت بحران

وی با اشاره به اینکه استان البرز دارای نیم درصد راه های کشور است، گفت: این در حالی است که ۱۸ درصد ترافیک کشور به این استان تحمیل شده است و حجم بالای تردد در محورهای استان نیازمند توجه و نگاه ملی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تاکید بر اینکه شوراهای شهر با تصویب و تخصیص بودجه می توانند در حوزه مدیریت بحران یاری‌گر باشند، تخصیص بخشی از بودجه به مسائل مربوط به پیش بینی، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی در مدیریت بحران را ضروری دانست.

مهرور یکی از اولویت های استان در سال جاری را مدیریت بحران به بهترین شکل ممکن اعلام کرد و گفت: پیشگیری و پیش بینی در مدیریت بحران از اهمیت زیادی برخوردار است به همین منظور ارائه آموزش در این زمینه در ادارات، مدارس و دانشگاه ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: در استان البرز کارخانجات صنعتی و تولیدی زیادی وجود دارد و باید از ظرفیت آنها در مواقع بحران استفاده شود.

* بیمه مسکن‌های روستایی در دستور کار دهیاری ها

مهرور تخصیص زمین مناسب برای احداث سالن های چند منظوره مدیریت بحران در شهرستان ها که توسط شهرداری ها انجام شده را امری مهم خاند و گفت: استخراج لیست امکانات و تجهیزات ادارات شهرستان، تهیه اقلام امدادی، بررسی ضعیت بافت های فرسوده به عنوان تهدید جدی در زلزله، تشکیل ستاد مدیریت بحران به صورت هماهنگ و مداوم در شهرستان ها و شهرداری و مقاوم سازی مدارس از مهمترین اولویت های مدیریت بحران است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پایان با تاکید بر اینکه شوراهای روستا و دهیاران باید بیمه مساکن روستایی را در دستور کار خود قرار دهند، تاکید کرد: تخصیص نیم درصد از اعتبارات تملک دارایی همه دستگاه های اجرایی در حوزه مدیریت بحران نشان دهنده اهمیت این مقوله است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: دوشنبه 6 اردیبهشت 1395، کدخبر: 3607083 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین