پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
یازده جلسه با حضور مسئولین اجرایی و متولیان ذی ربط و سه بار بازدید از بازار قلعه محمود به عنوان بازارچه صنایع دستی بانوان کرمان همچنان در پیچ و خم وعده های داده شده و عمل نشده خاک می خورد.

شعار سال: خبر ایجاد بازارچه برای بانوان آن هم در مکانی به نام بازار قلعه محمود توسط مدیر کل امور بانوان خانواده استانداری در جمع مشاورین ادارات استان در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه سال 13933 داده شد؛ اکنون بیست و دوم دی ماه 1395 و همچنان بازار قلعه محمود بر ویرانه های گذشته نفس می کشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده در این رابطه می گوید: از آنجا که می دانیم صنایع دستی بانوان کرمان می تواند فرصت شغلی بسیار خوبی را برای بانوان ایجاد کند پی گیر این مسئله هستیم.

وی ادامه داد : در مجموع یازده جلسه در خصوص بازار قلعه محمود به عنوان بازارچه ی صنایع دستی بانوان استان کرمان برگزار شد که دو جلسه با حضور و نظارت استاندار ، جناب آقای رزم حسینی بوده است.

حسینی تشریح کرد: وظیفه ی من در این خصوص پیگیری بوده است و اکنون منتظر جواب و اقدامات وعده داده شده توسط سازمان های متولی هستم.

جالب است بدانید که با حضور مسئولین و مدیران مربوطه از جمله استاندار کرمان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استان، رئیس میراث فرهنگی و اداره ی اوقاف تا کنون سه بار از بازار قلعه محمود بازدید شده است. بازدیدی که به گفته ی خود مسئولین آنان را به این نتیجه رسانده است که بازارچه ی قلعه محمود بهترین و مناسبترین گزینه برای بازارچه ی صنایع دستی بانوان خواهد شد.

در شرایطی که فاطمه السادات حسینی و بالطبع بانوان استان کرمان منتظر پاسخ ،عملکرد و اقدامات مسئولین اجرایی هستند اما روز به روز بازار در ید قدرت افغان ها می افتد و در کنارش مسئولین هر یک، دلیلی را بر عدم عملکرد خود می آورند.

مصطفی بساوند رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه شهرستان ناحیه ی 2 کرمان طبق مصوبات تایید شده در جلسات مختلف ؛ متعهد شدند که با نصب بنر در جهت شناسایی و معرفی صاحبان حجره ها اقدام کنند.

بساوند بیان داشت: خیلی از صاحبان حجره های بازار قلعه محمود هیچ پرونده ای در اوقاف ندارند با این حال با توجه به تعهدی که در جلسات داده بودیم، بنری در جهت معرفی صاحبان حجره به اوقاف در سر ورودی بازار زدیم،ولی کسی به ما مراجعه نکرد.

وی تاکید کرد: از صاحبان حجره ها آمار مختصری داریم و تقریبا لیست 24 تایی به استانداری یا اداره کل داده ایم.

هر چند که رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ی ناحیه ی 2 بیان داشت که عکس هایی از اقداماتمان در دست داریم اما با مراجعه ی خبرنگار "زنان کویر " و مطالبه گری از عکس های گرفته شده از اقدامات اوقاف بیان داشتند که عکسی از اقداماتمان نداریم!

در چند سال اخیر خوشبختانه توجه به آثار تاریخی کرمان و مرمت بیش از پیش شده است، همین چند وقت اخیر بود که گلنگ مرمت حمام ظهیرالدوله زده شده اما در شرایطی که بسیاری از شهرهای کشور با توجه کردن به آثار تاریخی شان امرار معاش می کنند و چرخه ی زندگی شان را می گردانند این جای تاسف است که بازار قلعه محمود در غباری از خاک فرو رفته باشد.

محمود وفائی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص بازار قلعه محمود بیان داشت: متاسفانه مالکین حجره های بازار قلعه محمود عده ای در کرمان نیستند و تعدادی از حجره های نیز در وارث هستند و ما غیر از نظارت و مرمت عملا کار دیگری نمی توانیم انجام دهیم.

وی خبر از یک طرح کلی از سوی شهرداری داد و بیان داشت: در این طرح کلی قرار است که بازار قلعه محمود بر طبق نقشه های قدیمی به بازار اصلی کرمان متصل شود.

حال باید دید در میان قول و وعده های داده شده و اجرا نشده بالاخره بازار صنایع دستی بانوان کرمان به کجا خواهد رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 22 دی 95، کد مطلب: 1003650: www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین