پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر وجود جاذبه‌های طبیعی و اکوتوریسمی فراوان در این استان تصریح کرد: از ۱۱ اثر تاریخی ملی که ثبت جهانی شده استان کرمان با اختصاص ۵ اثر از نظر تعداد آثار در صدر استان‌های کشور قرار دارد.

شعار سال: زهرا موسی‌پور در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی فرهنگ، گردشگری و هویت شهری که در سالن اجلاس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزارشد اظهار داشت: کرمان یکی از استان‌های بزرگ و پهناور کشور با جاذبه‌های گردشگری فراوان است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ۱۱٫۳ درصد مساحت کشور را در به خود اختصاص داده است گفت: گستره جغرافیایی کرمان، تنوع آب و هوایی و تنوع اقلیم‌های مختلف را در استان کرمان در کنار هم قرار داده که این تنوع اقلیمی کرمان را زیباتر و دلپذیرتر کرده است.

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر وجود جاذبه‌های طبیعی و اکوتوریسمی فراوان در این استان تصریح کرد: از ۱۱ اثر تاریخی ملی که ثبت جهانی شده استان کرمان با اختصاص ۵ اثر از نظر تعداد آثار در صدر استان‌های کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای جمعی نیز بخشی از هویت شهری را می‌سازد گفت: رفتار ترافیکی، صبر و حوصله، رفتار و برخورد ما نیز مورد توجه گردشگران است.

موسی‌پور با بیان اینکه صنعت پردرآمد گردشگری در حوزه اقتصادی اهمیت زیادی دارد گفت: هویت شهری و رفتار و برخورد مردم در نگاه نخست بسیاری از مسائل فرهنگی را به گردشگران منتقل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرها را نه برای ساختن که برای زیستن بسازیم گفت: معماری شهری، ساخت و ساز و چهره شهر فرهنگ، منش، اعتقادات و مردم هر دیار را به گردشگران داخلی و خارجی منتقل می‌کند و تاثیر زیادی در جذب گردشگران دارد.

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان در ادامه تصریح کرد: از دیگر اماکنی که در جذب گردشگر و انتقال فرهنگ هر اقلیم و منطقه موثر است بازار است، بازار هر شهر نه‌تنها محل داد و ستد و امرار معاش عده‌ای از مردم آن دیار است که نمادی از اتحاد و محلی است که فرهنگ هر شهر را منتقل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نگذاریم نتایج زحمات، تحقیقات و این گونه همایش‌ها در لابه‌لای کتاب‌ها و کتابخانه‌ها بماند گفت: بهتر است که نتایج این همایش و دیگر همایش‌هایی از این دست برای استفاده در اختیار مسئولان قرار گیرد و به‌کار گرفته شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نشانه نیوز، تاریخ 7 بهمن 95 ، کد مطلب: 65663: www.neshanenews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
دست کرمونی های عزیر درد نکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین