پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۲۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
مارس ریگلی اولین شرکتی نیست که از بیم از دست دادن بازار چین از موضع خود بر سر تایوان عقب‌نشینی می‌کند. شرکت فرانسوی «ال و ام هاش» تولید کننده محصولات لوکس نیز پیش از این در سال ۲۰۱۹ بابت استفاده از تصویری که در آن نقشه چین بدون جزیره تایوان دیده می‌شد عذرخواهی کرده بود.
شعار سال: شرکت مارس ریگلی، تولیدکننده شکلات‌های اسنیکرز بابت پخش ویدئویی تبلیغاتی که در آن تایوان به عنوان یک «کشور» معرفی شده بود عذرخواهی کرد. این شرکت صنایع غذایی تاکید کرده است که به «حق حاکمیت» و «تمامیت ارضی» چین احترام می‌گذارد. ویدئوی تبلیغاتی این شرکت برای رویدادی مشترک با گروه موسیقی «بی تی اس» با جمله «فقط در این کشورها» و با نمایش پرچم‌های کره‌جنوبی، مالزی و تایوان به پایان می‌رسید.

هرچند این ویدئو برای نمایش و تبلیغ در چین تهیه نشده بود، اما واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در این کشور را برانگیخت.  چین تاکید می‌کند که تایوان با جمعیت ۲۳ میلیون نفری خود بخشی از خاک این کشور محسوب می‌شود. پکن به هرگونه اقدام بین‌المللی که به نوعی تایوان و حکومت آن را به رسمیت بشناسد به شدت واکنش نشان می‌دهد.

در همین راستا سفر چند روز پیش نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان واکنش تند مقامات چین را به دنبال داشت.

شرکت مارس ریگلی علاوه بر انتشار بیانیه‌ای که در آن بابت معرفی تایوان به عنوان «کشور» عذرخواهی کرده در حساب کاربری «اسنیکرز» در شبکه اجتماعی «ویبو» نوشته است: «در جهان فقط یک چین وجود دارد و تایوان بخشی غیرقابل انکار از قلمرو چین است.»


مارس ریگلی اولین شرکتی نیست که از بیم از دست دادن بازار چین از موضع خود بر سر تایوان عقب‌نشینی می‌کند. شرکت فرانسوی «ال و ام هاش» تولید کننده محصولات لوکس نیز پیش از این در سال ۲۰۱۹ بابت استفاده از تصویری که در آن نقشه چین بدون جزیره تایوان دیده می‌شد عذرخواهی کرده بود.
 
اپل به تامین‌کنندگان قطعات خود تاکید نموده که از عبارت made in Taiwan روی قطعات استفاده نکنند!

شرکت‌های تجاری، بازار چین و اولویت اقتصاد بر سیاست، نمونه شکلات اسنیکرز و ال و ام هاش فرانسوی
شرکت اپل به تامین کنندگان قطعات خود تاکید نموده است که به جای اون، از عبارت made in Taiwan, China یا Chinese Taipei استفاده کنند. دلیل این اقدام ،سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا و بلندپایه‌ترین مقام امریکایی بوده که در ۲۵ سال اخیر به تایوان سفر کرده است . این کار باعث تشدید حساسیت‌های دولت چین گردیده و ممکن است بهانه ای دست چین داده تا با ممنوع کردن واردات محصولات تایوانی به چین، در خط تولید محصولات اپل در چین خلل ایجاد شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار:۱۶ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۵۶۶۴۵۸، www.fararu.com/ و کانال تلگرامی عصر خبر
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین