پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۲۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
‌مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای رسیدن فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر 11 هزار کلاس درس هستیم.

شعارسال: ‌مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای رسیدن فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر 11 هزار کلاس درس هستیم.

‌‌علیرضا راشکی در مراسم جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان قصرقند افزود: ۶ هزار و ۱۸۱ مدرسه در سیستان و بلوچستان تخریبی و نیازمند بازسازی است.

راشکی اظهار کرد: همچنین 18 هزار و 934 کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 4 هزار و 358 مورد آن نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان پنجمین استان در جذب تعهدات خیران مدرسه‌ساز است.

راشکی گفت: با مشارکت خیران مدرسه‌ساز‌، مدرسه 2 کلاسه خیری روستای حیط شهرستان قصرقند با زیربنای 60 متر و اعتباری بالغ‌بر 30 میلیون تومان در این نقطه محروم ساخته‌شده که در دهه فجر به بهر‌‌ه‌برداری می‌رسد‌.

وی افزود: با توجه به نیازهای موجود فرهنگیان روستای حیط شهرستان قصرقند به‌صورت خودجوش به‌طور کامل هزینه ساخت این مدرسه خیری را برعهده‌ گرفته‌اند‌.

راشکی خاطرنشان کرد: متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور 5.34 مترمربع و در سیستان و بلوچستان 3.11 مترمربع است.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر در سیستان و بلوچستان بیش از 12 هزار معلم کمبود داریم که در شهرستان‌های چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند کمبود معلم به 3 هزار نفر می‌رسد و این در حالی است که در 7 سال اخیر بیش از 13 هزار نفر جذب آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان شده‌اند.

راشکی با بیان این که مشارکت خیران در ساخت فضاهای آموزشی در سیستان و بلوچستان چشمگیر بوده است، افزود: از جمله این خیران می‌توان از واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی نام برد که تاکنون 3 مدرسه را در قصرقند ساخته و در احداث 9 مدرسه دیگر مشارکت داشته است.

همچنین در این مراسم فرماندار شهرستان قصرقند نیز بر حصارکشی، ساخت سرویس بهداشتی در مدارس‌، ساخت مدارس شبانه روزی و تعمیر مراکز آموزشی قدیمی در سطح شهرستان تاکید کرد.

حمیرا ریگی گفت: دراین جشنواره رایزنی برای ساخت 6 مدرسه توسط خیرین انجام گرفته که ‌امید است با تکمیل این ظرفیت‌ها سهم برخوردای دانش‌‌آموزان قصرقندی ازفضای اموزشی مناسب در حد مطلوب شود.

فرماندار خاطرنشان کرد: در سال 95 و 96 تعداد 196 کلاس درس در قالب 77 مدرسه در سطح شهرستان توسط خیرین مدرسه ساز و مشارکت دولت در ردیف اعتبارات دولتی در حال ساخت است و تعدادی نیز به بهره برداری رسیده است.

‌ریگی افزود: با وجود مشارکت خیران در ساخت فضاهای آموزشی در قصرقند، این شهرستان به ساخت 20 مدرسه دیگر نیاز دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 بهمن 1396، کدخبر: 96111508264، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
برای دراومدن از فقر فرهنگی در استان باید بیشتر به آموزش و پرورش توجه کنیم
ا.ح75
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
باید دست نیازمون رو به سوی خیرین مدرسه ساز نیاز کنیم ، ایشالله که هیچ بچه ای بخاطر کمبود امکانات از تحصیل جا نمونه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین