پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۸۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دلیل سیاسی‌کاری‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌شود به‌زودی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام احد آزادیخواه اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر ما در ایام دهه فجر این است که دولتمردان از مدافعانحرم تقدیر کنند.

وی با بیان اینکه در سال 96 ما توانستیم طومار داعش را برچینیم و جوانان انقلابی ایران اسلامی توانستند، مظهر خشونت و نا‌امنی در دنیا و خاورمیانه را در هم ‌بکوبند تصریح کرد: انقلاب ما این همه پیشرفت و توسعه در حوزه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی و غیره دارد که باید برای مردم به خوبی بیان شود.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه مردم ما انقلاب را با یک جریان تعریف شده می‌شناسند گفت: انقلاب اسلامی ما یک جریان، فراجریانی است و همه جریان‌های سیاسی را شامل می‌شود و ضروری‌است همان استوانه و بدنه انقلاب که از اول تبیین ‌و تعریف شده برای مردم بیان شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کلیات بودجه 97 در مجلس‌ تصویب شده و تصویب جزئیات بودجه سال آتی نیز از جمله اولویت‌های کاری نمایندگان مجلس است تصریح کرد: تغییر تبصره 14 بودجه که شامل مبحث هدفمندی یارانه‌ها بود، تبصره 18 که شامل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و افزایش قیمت بنزین در سال 97 بود و همچنین بحث پیشنهاد دولت برای استفاده از اوراق قرضه در راستای پرداخت بدهکاری خود از جمله مواردی بود ‌که نمایندگان با آن موافقت نکردند و بودجه دوباره به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه هر سه تبصره فوق در بودجه سال آینده رسیدگی و اصلاح شد افزود: پیشنهاد دولت برای استفاده از اوراق قرضه در راستای پرداخت بدهکاری دولت یک و نیم برابر معادل 50 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت و این امر یعنی مقروض کردن دولت و بی‌سرو سامانی مالی دولت در سال آینده، بنابراین نمایندگان رقم فوق را کاهش دادند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس‌ دهم با تاکید بر اینکه در اصلاح تبصره هدفمندی یارانه‌ها نیز نمایندگان مصوب کردند که افراد فاقد شغل و‌ مسکن، حاشیه‌نشینان، مستمری بگیران و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته ‌امداد یارانه دریافت کنند و به پر‌درآمد‌ها یارانه پرداخت نشود.

آزادیخواه درباره مبلغ اختصاص یافته به شهرستان‌ ملایر از مبلغ یک و نیم میلیارد دلاری که دولت مصوب کرده بود برای ایجاد اشتغال در مناطق حاشیه‌ای محروم ‌و روستاها اظهار داشت: شهرستان ‌ملایر در این راستا وضعیت مطلوبی ندارد و‌ این شهر نسبت به سایر شهرستان‌ها کمترین‌ میزان تسهیلات را دریافت کرده است ‌که باید اقدام اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به دیدار اخیرش با معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری گفت: گزارشی که به صورت مستمر از ایشان گرفتم شرایط اخذ تسهیلات شهرستان نامطلوب است و‌ پرونده‌های که در صندوق مهر امید برای پرداخت تسهیلات تشکیل شده به با کندی پیش می‌رود و از عملکرد این صندوق گلایه مندیم و لازم است اقدام‌ جدی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه وضعیت بودجه فرهنگی و آموزشی در بودجه 97 تغییر چندانی نداشته است گفت: سهم حوزه فرهنگ از بودجه سال آینده بسیار اندک بوده و قابل دفاع نیست .

وی درباره آخرین وضعیت شرکت کیان کرد شهرستان ملایر نیز گفت: با توجه به پیگیری‌های یکساله و دیدار با رئیس بانک مرکزی دستور موثری در راستای رفع مشکل این واحد از سوی دکتر سیف صادر نشده بود که مجددا امسال نیز با استاندار همدان دوباره نمایندگان شهرستان پیگیری کردند و دیداری با دکتر سیف داشتند اما رئیس بانک مرکزی دستوری سرد و بدون تاثیر در راستای حل مشکلات این شرکت صادر کرد که من مجبور شدم در این زمینه به رئیس جمهور تذکر شفاهی بدهم که خوشبختانه موثر واقع شده و یک ماه حقوق کارگران کیان‌کرد پرداخت شد و قرار است یک‌ماه دیگر نیز پرداخت شود و امیدواریم با پرداخت تسهیلات سه میلیارد تومانی مشکلات این شرکت تا پایان امسال برطرف شود.

نماینده‌ مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در پارلمان خبر داد و گفت: پس از بررسی بودجه سال 97 کل کشور این طرح تقدیم هیئت رئیسه قوه مقننه می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 14 بهمن 96، کد مطلب: 1646144: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
اموزش و پرورش باید تماما ریشه اش کنده بشه و یک نهاب با عقاید اسلامی ایرانی که ساخته دست حوزویان و بزرگان علوم انسانی خودمونه از نو کاشته بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین